رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از فعالیت یک هزار و ۶۷۰ تعاونی تولیدی و صنعتی در روستاها با یک میلیون و ۳۷۰ هزار اشتغال خبر داد. سردار محمد زهرایی در رویداد ملی طلایه‌داران اقتصاد ملی، اظهار داشت: ۲۹ هزار و ۱۰۰ صندوق قرض الحسنه ایجاد شده است که به این تعاونی‌ها خدمات ارائه می‌کنند. وی […]

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از فعالیت یک هزار و ۶۷۰ تعاونی تولیدی و صنعتی در روستاها با یک میلیون و ۳۷۰ هزار اشتغال خبر داد.
سردار محمد زهرایی در رویداد ملی طلایه‌داران اقتصاد ملی، اظهار داشت: ۲۹ هزار و ۱۰۰ صندوق قرض الحسنه ایجاد شده است که به این تعاونی‌ها خدمات ارائه می‌کنند.
وی افزود: چهار هزار گروه‌های تخصصی جهادی در حوزه اقتصاد فعالیت می‌کنند؛ همچنین سه هزار پایگاه مقاومت در حوزه اقتصاد فعال است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه سه هزار تسهیلگر در روستاها و شهرهای کوچک داریم، گفت: این افراد در ارائه خدمات و بسترسازی اشتغال نقش‌آفرینی می‌کنند.
وی ادامه داد: ۱۰ سرخوشه ملی داریم که به شبکه‌سازی تولید تا عرضه کمک می‌کنند و موتور محرک برای مردم هستند.
زهرایی با اشاره از ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی گفت: آموزش و توانمندسازی و صدور مجوزهای کسب و کار برای مردم در دهکده اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد تا پایان امسال هشت دهکده نیز در استان‌های مختلف راه اندازه می‌شود.
وی تاکید کرد: روستاها را در احیای اشتغال‌زایی مولد می‌کنیم و تکمیل زنجیره از تسهیلگری، تامین، تولید، تبدیل و تجارت را برعهده داریم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: ۱۲۳ هزار و ۱۸۲ شغل از هفته بسیج سال گذشته تا کنون در روستاها و شهرهای کوچک ایجاد شده است و از محل تبصره ۱۶ و ۱۸، وام‌های صندوق‌ها و تعامل‌ها با بانک تسهیلات به صاحبان مشاغل پرداخت می‌کنیم.
وی با اشاره به همکاری وزارت نیرو با همکاری بسیج سازندگان گفت: نیروگاه خانگی در روستاها با نصب ۲ هزار و ۸۶۱ پنل ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا؛ زهرایی گفت: این امر منجر به کسب درآمد برای خانوارها در ازای فروش برق به وزارت نیرو می‌شود.