علی بنیادی نائینی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، مردم به برخی از بیمه‌ها نگاه بیمه لوکس دارند و در آن سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. علی بنیادی نائینی معاون توسعه بیمه مرکزی گفت: آئین نامه ۶۸ بیمه مرکزی مختص بیمه عمر و انواع آن مانند بیمه عمر، مستمری بوده که اخیراً اصلاحات درباره آن‌ها صورت گرفته […]

علی بنیادی نائینی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، مردم به برخی از بیمه‌ها نگاه بیمه لوکس دارند و در آن سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.
علی بنیادی نائینی معاون توسعه بیمه مرکزی گفت: آئین نامه ۶۸ بیمه مرکزی مختص بیمه عمر و انواع آن مانند بیمه عمر، مستمری بوده که اخیراً اصلاحات درباره آن‌ها صورت گرفته است.
بنیادی افزود: آسیب‌هایی برای بیمه عمر وارد است که باعث می‌شود جذابیت لازم را نداشته و خریداری نشود، یکی از مهمترین آسیب‌ها این است که میزان آورده شخص با میزان پرداختی شرکت در سال‌های آتی با توجه به نرخ تورم جذابیت ندارد و مردم با مقایسه این دو، انگیزه خود را برای خریدن بیمه عمر از دست می‌دهند. برای این مشکل سعی کردیم در آئین نامه سرمایه‌گذاری، مجوز اتصال بیمه عمر به صندوق‌های طلا را بگیریم، سعی کرده‌ایم از طریق بانک‌های عامل تسهیلاتی را به سپرده‌گذاران بدهیم.
این مقام مسئول اضافه کرد: به عنوان نمونه بانک مهر اقتصاد تسهیلاتی را به متقاضیان بیمه زندگی با نرخ سود پایین‌تر می‌دهد، با این اقدام رابطه مالی بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر را تسهیل می‌کنیم و هم پرطمطراق شدن آورده بیمه‌گذار را تضمین می‌کنیم.
به گزارش مهر؛ بنیادی در پایان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، مردم به برخی از بیمه‌ها با نگاه بیمه‌های لوکس نگاه می‌کنند و در آن سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، مردم به علت هزینه‌های درمان بالا مجبور به پرداخت بیمه تکمیلی درمان هستند، اما نگاه درستی به بیمه‌های زندگی، آتش سوزی و مسئولیت در کشور وجود ندارد، مردم با فواید این نوع بیمه آشنا نیستند، آن‌هایی که یک بار تجربه آتش سوزی دارند در خط مقدم خرید بیمه آتش سوزی هستند، چرا باید بعد از یک بار تجربه این نوع بیمه‌ها در سبد خرید خانوار باشد و وظیفه رگولاتور این است که مردم را با فواید این نوع بیمه‌ها آشنا کند.