رئیس‌جمهور یکی از خلأهای موجود در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور راعدم مهارت‌آموزی در کنار علم‌آموزی به دانشجویان عنوان کرد. سید ابراهیم رئیسی در دیدار روسای دانشگاه‌های برتر و معین کشور و اعضای هیئت علمی و پژوهشگران که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، ضمن توصیه و دعوت جامعه دانشگاهی کشور به بازدید از […]

رئیس‌جمهور یکی از خلأهای موجود در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور راعدم مهارت‌آموزی در کنار علم‌آموزی به دانشجویان
عنوان کرد.
سید ابراهیم رئیسی در دیدار روسای دانشگاه‌های برتر و معین کشور و اعضای هیئت علمی و پژوهشگران که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، ضمن توصیه و دعوت جامعه دانشگاهی کشور به بازدید از نمایشگاه دستاوردهای چشمگیر دانشجویان این دانشگاه، به بیانات رهبری معظم انقلاب در آغاز سال نو مبنی بر ضرورت ایجاد تحول در کشور اشاره کرد و گفت: دولت ایجاد این تحول در کشور را مسئولیت و وظیفه سنگین خود می‌داند و پیشران این تحول نیز حرکت دانشگاه‌هاست.
رئیس جمهور با اشاره به ماموریت و وظیفه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور برای زمینه‌سازی در ایجاد تحول با بهره‌گیری از علم و دانش، بر ضرورت بازنگری در اقدامات و فعالیت دانشگاه‌ها تصریح کرد: آنچه موجب شده از دانشگاه جامع امام حسین (ع) به عنوان یک دانشگاه تراز و موفق یاد کنیم ماموریت‌محوری است به عبارت دیگر این دانشگاه ماموریت خود را در ایجاد پشتوانه علمی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسداری از نظام و انقلاب تعریف کرده است.
رئیسی با بیان اینکه اقدام اساسی دانشگاه امام حسین (ع) حرکت از مقاله‌محوری به سمت مسئله‌محوری است، تصریح کرد: مقاله و تولید علم مهم است، اما زمانی اثربخش و مفید خواهد بود که جامعه را به سمت مهارت‌آموزی سوق دهد.
رئیس جمهور در ادامه یکی از خلأهای موجود در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور راعدم مهارت‌آموزی در کنار علم‌آموزی به دانشجویان عنوان کرد و گفت: آنچه موجب شده که دانشجو به رغم تسلط بر فرمول‌ها، در اجرا دچار مشکل باشدعدم توجه به مسئله مهارت‌آموزی در کنار علم‌آموزی در دانشگاه‌هاست.
رئیسی با تاکید بر اهمیت علوم پایه به ویژه علوم انسانی نسبت به سایر علوم دیگر افزود: برای ما علوم مهندسی و پزشکی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است، اما به هیچ‌وجه نباید جایگزین علوم انسانی شوند چرا که ما در حوزه علوم انسانی صاحب اندوخته‌های فراوانی هستیم و برای دنیا در این زمینه حرف داریم و می‌توانیم متکی بر علوم انسانی تمدن نوین اسلامی را رقم بزنیم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس جمهور در ادامه خطاب به روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، ضرورت تربیت نیروی انسانی کارآمد، با مهارت، تزکیه شده و پایبند به کشور، نظام و مردم را یادآور شد و افزود: انتظار اصلی از دانشگاه‌ها تربیت نیروی انسانی تراز، تولید علوم پیشرفته و مهارت‌آموزی در استفاده از فناوری‌های نوین برای رشد و پیشرفت کشور است.