رئیس اتاق اصناف تهران درباره لزوم جلوگیری از برگزاری نمایشگاه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: برگزاری نمایشگاه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با مجوز اتاق‌های اصناف نیست و شهرداری به آن مجوز می‌دهد. جمعی از تولیدکنندگان صنعت مبل بازار یافت آباد گردهم آمدند تا نسبت به مشکلاتی که این روزها منجر به توقیف فرآیند […]

رئیس اتاق اصناف تهران درباره لزوم جلوگیری از برگزاری نمایشگاه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: برگزاری نمایشگاه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با مجوز اتاق‌های اصناف نیست و شهرداری به آن مجوز می‌دهد.
جمعی از تولیدکنندگان صنعت مبل بازار یافت آباد گردهم آمدند تا نسبت به مشکلاتی که این روزها منجر به توقیف فرآیند تولید در برخی کارگاه‌ها و متضرر شدن تولیدکنندگان شده تصمیماتی اتخاذ کنند.
طبق گفته برخی از تولید کنندگان، پایین بودن قدرت خرید مردم، وجود تکثر مراکز خرید مبل در تهران، وجود مراکز بزرگ خرید نظیر سراها با تسهیلات بلند مدت خرید، مالیات و …. از جمله مشکلاتی است که این روزها تولیدکنندگان مبل یافت آباد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
در ادامه رستگار رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه رکورد، تورم و مالیات ۳ موضوع مهم است که برخی اصناف با آن مواجه هستند اظهار کرد: هیچکدام از ما در این ۳ مبحث مقصر نیستیم؛ ما خود را ملتزم به قانون می‌دانیم؛ ما هزینه‌های اشتغال را خودمان پرداخت کرده‌ایم تا اشتغال ایجاد کنیم.
وی افزود: ما در یک فضای اقتصادی غیر منصفانه واقع شده‌ایم، ما برای مشکلات شما به بازرسی اتاق اصناف ماموریت داده‌ایم که موضوعات را پیگیری کنند.
رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه در سراها کالاهایی نظیر فرش، لوازم خانگی، مبلمان و سرویس خواب، لوستر و … است که از طریق شرکت‌های تولید داخل تامین می‌شوند گفت: صنوف مختلف ممکن است مورد کم لطفی برخی دستگاه‌ها قرار گیرد.
رستگار تاکید کرد: حس مسئولیت پذیری، حس انسانی و ارائه مشکلات، امروز ما را در کنار یکدیگر جمع کرده است.
وی با اشاره به اینکه هر فروشگاهی که تاسیس می‌شود اگر متناسب با شرایط نباشد، منجر به تعطیلی برخی واحدهای صنفی می‌شود افزود: زمانی که تاکسی‌های اینترنتی فعال شدند برخی صنوف ضرر کردند ولی باید مشکلات را با برنامه ریزی حل کرد.
رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: احساسی برخورد کردن با موضوعات درست نیست و باید با مشکلات به صورت منطقی برخورد کنیم.
وی گفت: اتاق اصناف تا انتهای موضوع به تولیدکنندگان قول می‌دهد که در کنارشان باشد؛ باید خود افراد کمک کنند و به صورت منطقی باید به مشکلات نگاه کرد.
رستگار در پاسخ به سوالی مبنی بر جلوگیری از برگزاری نمایشگاه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: برگزاری نمایشگاه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با ما نیست و شهرداری مجوز می‌دهد.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه به جای زیر سوال بردن مجموعه‌های اقتصاد زنجیره‌ای و سراها، باید اقدامات اساسی انجام دهیم افزود: ما نزدیک به ۳ میلیون واحد صنفی در کشور داریم و باتوجه به شرایطی که ایجاد شده، باید اصناف متناسب با آن حرکت کنند و نباید با مدل گذشته حرکت کرد.
وی تاکید کرد: با استفاده از روش‌های نو باید بتوانیم از ظرفیت‌های اقتصادی به نفع مجموعه‌ها استفاده کنیم.
به گزارش برنا؛ رستگار در پاسخ به سوالی مبنی ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و تسهیلات بلند مدت فروشندگان مبل به خریداران گفت: اتحادیه‌ها با تعداد تولیدکنندگان خود اگر جمع شوند بانک‌ها با آن‌ها قرارداد می‌بندند و ما میتوانیم شرایط بهتری نسبت به سراها ایجاد کنیم.