وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: طرح شناسه کالا در حوزه پوشاک در راستای تفکیک کالاهای قاچاق و استاندارد اجرایی شد و از این پس هر کالا دارای یک شناسه مشخص است. «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه در گذشته منسوجات بی‌بافت بهداشتی در دو مجموعه، تولید می‌شد، اظهار کرد: […]

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: طرح شناسه کالا در حوزه پوشاک در راستای تفکیک کالاهای قاچاق و استاندارد اجرایی شد و از این پس هر کالا دارای یک شناسه مشخص است. «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه در گذشته منسوجات بی‌بافت بهداشتی در دو مجموعه، تولید می‌شد، اظهار کرد: توانستیم با تجهیز و راه‌اندازی یک واحد صنعتی دیگر، تولید را افزایش دهیم که موجب شد انحصار شکل گرفته در این صنعت، شکسته شود. وی با اشاره به رفع مشکلات برخی از تولیدکنندگان منسوجات بی‌بافت، افزود: در ماه‌های اخیر موانع تولید برخی از منسوجات بی‌بافت از جمله پوشک و انحصارگرایی تامین مواد اولیه آن که یکی از دغدغه‌های جدی فعالان این صنعت بود، رفع شده است. معاون وزیر صمت گفت: منسوجات بی‌بافت بهداشتی در دو مجموعه، تولید می‌شد که توانستیم با تجهیز و راه‌اندازی یک واحد صنعتی دیگر، تولید را افزایش دهیم که موجب شد انحصار شکل گرفته در این صنعت، شکسته شود. با آغاز فعالیت این مجموعه، کیفیت محصولات بهداشتی افزایش داشته و قیمت این محصولات هم کاهش یافته است.

هر کالا دارای یک شناسه مشخص است
«محسن گرجی» مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات نیز از طرح شناسه کالا در حوزه پوشاک خبر داد و گفت: این طرح در راستای تفکیک کالاهای قاچاق و استاندارد اجرا شده است. از این پس هر کالا دارای یک شناسه مشخص خواهد بود. «محسن گرجی» افزود: هم اکنون ظرفیت تولید سالانه پارچه‌های نبافته از ۱۸۰ هزار تن گذشته و با ایجاد خطوط جدید، تولیدِ منسوجاتِ بی‌بافت بهداشتی به ۲۰ هزار تن رسیده است، این در حالی است که نیاز بازار به محصولات بهداشتی سالانه ۱۷ هزار تن است. به گزارش ایرنا؛ گفتنی است، وزارت صمت با هدف اجرای بند ۳ ماده ۴۵ قانون تسهیل رقابت و منع انحصار، تسهیل دسترسی تولیدکنندگان منسوجات بی‌بافت به مواد اولیه را در اولویت قرار داده است.