عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت‌ها در حل معضل آلودگی هوا، گفت: حل معضل آلودگی هوا موضوع لاینحلی نیست اما فقط نظاره‌گر شدت‌گیری این مسئله هستیم. طبق گفته مسئولان، این بار هم متهم اصلی آلودگی هوا مردم شدند! به گزارش خانه ملت، معین الدین سعیدی با انتقاد از بی‌اهمیت […]

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت‌ها در حل معضل آلودگی هوا، گفت: حل معضل آلودگی هوا موضوع لاینحلی نیست اما فقط نظاره‌گر شدت‌گیری این مسئله هستیم. طبق گفته مسئولان، این بار هم متهم اصلی آلودگی هوا مردم شدند!
به گزارش خانه ملت، معین الدین سعیدی با انتقاد از بی‌اهمیت بودن مسئله آلودگی هوا برای مسئولان به وضعیت بحرانی این معضل در کلانشهرها به ویژه پایتخت اشاره کرد و گفت: دیگر تعطیلی مدارس و اداره‌ها حلال معضل آلودگی هوا نیست در این بین نه تنها خبری از وزش باد و باران برای نجات پایتخت نشینان نیست بلکه سایر استان‌ها همچون اصفهان و دیگر کلانشهرها در محاصره دود غلیظ ناشی از پسماند سوزی و اگزوز بدون فیلتر خودروها هستند.
نماینده چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس افزود: رابطه تنگاتنگی بین حیات بشر و محیط زیست وجود دارد. زمانی که آمار مرگ‌ومیر ۲۶ هزار نفری ناشی از آلودگی هوا منتشر می‌شود، با تمام خسارات جانی که این آلودگی از خود بجای می‌گذارد باز مسئولان و متولیان برای حل این مسئله به دنبال وزش باد هستند و خبر از رشد بیماران قلبی، عروقی و مرگ و میرهای سکته قلبی و مغزی شهر ندارند؛ حتما باید وزیر بهداشت برای چنین بحرانی به مجلس گزارش تکمیلی ارائه دهد.