معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز ملی «هوای پاک» بر ضرورت ارتقای فرهنگ و اخلاق زیست محیطی و همگرایی کامل در جهت حفاظت از محیط زیست، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و استفاده از تکنولوژی‌های سازگار و دوستدار محیط زیست تاکید کرد. «فرشاد مقیمی» در پیام خود به مناسبت […]

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز ملی «هوای پاک» بر ضرورت ارتقای فرهنگ و اخلاق زیست محیطی و همگرایی کامل در جهت حفاظت از محیط زیست، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و استفاده از تکنولوژی‌های سازگار و دوستدار محیط زیست تاکید کرد.
«فرشاد مقیمی» در پیام خود به مناسبت روز ملی هوای پاک آورده است: بیست و نهم دی‌ماه، روز ملی هوای پاک، به منظور ارتقای آگاهی و همزمان قدردانی از محیط زیست به‌دلیل نیاز مبرم بشر به هوای پاک و عاری از هرگونه تهدید برای سلامت عمومی نامگذاری شده است. هوایی که خداوند بخشنده به عنوان مایه حیات به ابناء بشر و سایر مخلوقات هدیه داده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه‌داد: استفاده بی‌رویه از سوخت‌های فسیلی مسبب تولید گازهای گلخانه‌ای و در پی آن تولید آلاینده‌های زیست محیطی شده، به‌طوری که پایه‌های حیات بر روی زمین در معرض خطر جدی است.
مقیمی خاطرنشان کرد: مغفول شدن از چند اصل مهم اعم از رعایت الزامات تعامل میان بشر و سایر گونه‌های حیاتی در کره زمین، آموزش بر مبنای احترام به محیط زیست و حفظ منابع غنی محیطی و طبیعی، کاهش و تغییر سرانه و الگوی مصرف، شیوه درست مدیریت آلاینده‌ها، عدم‌توجه به مبانی توسعه پایدار و مدیریت منابع انرژی و اصلاح الگوی مصرف آن در بخش‌های مختلف، از مهمترین جنبه‌های تهدید‌کننده محیط زیست به شمار می‌روند.
وی تاکید کرد: برای نجات محیط زیست و پاسداشت آن، اراده انفرادی سازمان‌ها و دستگاه‌ها کافی نیست، بلکه اراده واحد آن‌ها و تشکل‌ها، موسسات، سمن‌ها، صاحبان صنعت و آحاد مردم لازم است.
معاون وزیر صمت ادامه‌داد: ما در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های تابعه با وجود سهم ناچیز صنایع کوچک و متوسط در آلودگی هوا، به این موضوع می‌اندیشیم و همزمان با رعایت ضوابط زیست محیطی در استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش، موضوع کنترل آلاینده‌های هوا و رعایت ضوابط مربوطه را در فعالیت‌های خود لحاظ می‌کنیم.
به گزارش ایرنا؛ وی با گرامیداشت روز ملی هوای پاک، همه آحاد جامعه به‌ویژه کارشناسان، مدیران و دست‌اندرکاران حوزه صنایع کوچک و متوسط، متعاملان در حوزه سیاست‌گذاری، شرکت‌ها و موسسات و صاحبان صنایع خرد و کوچک و متوسط را به منع تخریب مستقیم و غیرمستقیم محیط زیست، ارتقای فرهنگ و اخلاق زیست محیطی و همگرایی کامل به‌منظور حفاظت از محیط زیست، اصلاح الگوی مصرف و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و حامل‌های انرژی، کاهش و کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در مبدا و استفاده از فناوری‌های سازگار و دوست‌دار محیط زیست کرد.