رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که صدور مجوزهای صندوق املاک و مستغلات سرعت می‌گیرد، اظهار داشت: صندوق‌های املاک و مستغلات در سه حوزه «جذب سرمایه‌گذاران ملک، جذب منابع راکد بانک‌ها و تجدید ارزیابی برای سیستم بانکی» از اهمیت بالایی برخوردارند. نشست خبری پذیره‌نویسی سومین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کشور با […]

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که صدور مجوزهای صندوق املاک و مستغلات سرعت می‌گیرد، اظهار داشت: صندوق‌های املاک و مستغلات در سه حوزه «جذب سرمایه‌گذاران ملک، جذب منابع راکد بانک‌ها و تجدید ارزیابی برای سیستم بانکی» از اهمیت بالایی برخوردارند.
نشست خبری پذیره‌نویسی سومین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کشور با نماد «امین شهر» امروز ۲۷ آذرماه با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، علیرضا ناصرپور، نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس، سید محمد مهدی احمدی، مدیرعامل بانک شهر در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.
عشقی در این نشست اظهار کرد: وقتی پای عرضه عمومی به میان می‌آید باید نظارت‌ها را افزایش دهیم تا مردم با مشکل روبرو نشوند.
وی با بیان اینکه صندوق‌های املاک و مستغلات به دلیل تازه تاسیس بودن از حساسیت‌های بالایی برخوردارند، اظهار داشت: سهم املاک و مستغلات در بازار سرمایه بسیار ناچیز بوده و نتوانسته است به دلیل بازدهی پایین جایگاه مناسبی را در بازار سرمایه بدست آورد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که باید ابزاری را معرفی کنیم که رابطه مستقیمی با عرضه و تقاضا در حوزه مسکن داشته باشند، تصریح کرد: صندوق املاک و مستغلات امین شهر یکم، سومین صندوق در این حوزه به حساب می‌آید اما بانک شهر نخستین بانکی است که توانست مجوز پذیره‌نویسی را
دریافت کند.

 شفافیت صورت‌های مالی
وی افزود: صندوق‌های املاک و مستغلات در سه حوزه «جذب سرمایه‌گذاران ملک، جذب منابع راکد بانک‌ها و تجدید ارزیابی برای سیستم بانکی» از اهمیت بالایی برخوردارند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه گفت: در مدیریت صندوق‌ها باید قوانین و مقررات رعایت شود زیرا این امر موجب توسعه این صندوق‌ها خواهد شد.
عشقی با بیان این که صندوق املاک و مستغلات در زمره صندوق‌های جدید به حساب می‌آیند به همین دلیل مرکز نظارت بر صندوق‌ها توجه زیادی را بر نحوه مدیریت آن‌ها خواهد داشت، گفت: تا جایی که می‌شود باید دقت کرد تا کل منابعی که به دارایی‌های صندوق تعلق می‌یابد به صورت مستقیم به دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری منتقل شود؛ همچنین نحو گزارش‌دهی در خصوص عملکرد صندوق‌ها نیز باید دقیق باشد تا دارنده واحده صندوق بتواند به درستی آن را ارزیابی کند.

ردیابی گزارش‌ها
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: یکی از دلایلی که سهام شرکت‌های ساختمانی تا کنون مورد توجه قرار نگرفتند، به سبب ناتوانی در ردیابی گزارش‌ها بود که اکنون انتظار می‌رود گزارش‌های انتقال منافع به نحوی باشد تا بتوانیم شاهد توسعه این صندوق باشیم.
عشقی بیان کرد: در حوزه املاک و مستغلات سعی ما بر این است که سرعت صدور مجوزها را افزایش دهیم و متقاضیان این صندوق‌ها را در صف قرار ندهیم زیرا این صندوق ها، در حوزه بانکی موجب شفافیت صورت‌های مالی خواهند شد.
وی گفت: موضوع بهره‌برداری نیز در این صندوق‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا منافع حاصل از بهره‌برداری ساختمان‌های اداری و تجاری به درستی به صندوق‌ها منتقل می‌شود.
به گزارش ایرنا؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: صنعت بهره‌برداری از ساختمان‌ها با راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد.