آفتاب یزد – گروه شبکه: فقر مخاطب باعث شده که صدا و سیما دست به کارهای عجیب بزند. این سازمان فکر می‌کند که با این رفتارها و اقدامات می‌تواند مخاطبانش را به دست آورد درصورتی که مشکل در طرز فکر خاصی است که بر این نهاد حاکم است. آن‌ها بعد از آنکه از آمدن چهره‌های […]

آفتاب یزد – گروه شبکه: فقر مخاطب باعث شده که صدا و سیما دست به کارهای عجیب بزند. این سازمان فکر می‌کند که با این رفتارها و اقدامات می‌تواند مخاطبانش را به دست آورد درصورتی که مشکل در طرز فکر خاصی است که بر این نهاد حاکم است. آن‌ها بعد از آنکه از آمدن چهره‌های اخراج شده از تلویزیون ناامید شدند سراغ اینفلوئنسرهای اینستاگرامی رفتند آنهم در ویژه برنامه‌های شب یلدا. البته در همان زمان هم با انتقادهای زیادی روبه رو شدند. اما حالا در یک اقدام عجیب‌تر پای هوش مصنوعی را به برنامه‌هایشان باز کرده‌اند اما نه در راستای استفاده درست از آن. بلکه در ایجاد مصاحبه‌های ساختگی با چهره‌های مطرح دنیا. همین چند وقت پیش صدا و سیما در یکی از برنامه‌های تلویزیونی، با کمک هوش مصنوعی مصاحبه‌ای جعلی با کریستیانو رونالدو، ابرستاره فوتبال پرتغال و بازیکن کنونی تیم النصر عربستان را پخش کرد. پخش این برنامه با انتقادهای زیادی روبرو شد. اما انگار هیچ وقت انتقادها بر روی صدا و سیما اثر گذار نبوده است چرا که این بار از طریق هوش مصنوعی سراغ شرلوک هولمز رفته و مانند قبل با او مصاحبه ساختگی داشته است.

واکنش کاربران
حالا بار دیگر این اقدام صدا و سیما با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: «همه این رفتارها از عطش محتوا نشات می‌گیرد».
کاربر دیگری گفته است: «صدا و سیما به روزی افتاده که مصاحبه جعل می‌کنه».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «چه بلایی سر تلویزیون آوردند که این کار را رو میکنه».
دیگری نوشت: «این نوع مصاحبه اصلا طنز نیست ووجه قشنگی نداره».
کاربران دیگر نوشته اند: «به نظر من صدا و سیما برای اینکه بتواند جذب مخاطب کنه بهتره که مدیرانش را تغییر بده»، «رسانه ملی باید بداند که مردم تغییر می‌کنند سلیقه‌ها عوض می‌شود و میل نسل جدید هم با قبلی‌ها متفاوت است»، «تلویزیون اگه با نظر ما تغییر می‌کرد وضعیتش این نبود»، «برنامه سازهای صدا و سیما که افراد خیلی مهم و تاثیرگذاری در هر رسانه‌ای هستند باید یاد بگیرن که مطابق میل مخاطب کار تولید کنند نه اینکه هر چی خودشون دوست دارن و تشخیص میدن. این نکته مهمترین عامل جذب مخاطبه»، «صدا و سیما این همه بودجه میگیره که همچین برنامه‌هایی را تولید کند؟ واقعا چیکار می‌کنید»، «کاری که جبلی با صدا و سیما کرد هیچ مدیری نکرد».