آفتاب یزد – گروه شبکه: «این پیج جدیدمه که خیلی خیلی خصوصیه. واس کسایی که واقعا از ته دل دوسم دارن، هرکسی می‌خواد اکسپت شه نفری ۲۰۰ هزار تومن واریز میکنه. یه جور حمایت از طرف شماست. میخوام ماشین بخرم واقعا نیاز دارم حداقل ۱۰۰۰۰نفرتون حمایتم کنید بابت این سال‌ها ۲۰۰ تومن مبلغی نیس ولی […]

آفتاب یزد – گروه شبکه: «این پیج جدیدمه که خیلی خیلی خصوصیه. واس کسایی که واقعا از ته دل دوسم دارن، هرکسی می‌خواد اکسپت شه نفری ۲۰۰ هزار تومن واریز میکنه. یه جور حمایت از طرف شماست. میخوام ماشین بخرم واقعا نیاز دارم حداقل ۱۰۰۰۰نفرتون حمایتم کنید بابت این سال‌ها ۲۰۰ تومن مبلغی نیس ولی معرفتتون و می‌رسونه».
این گزاره شیوه جدید گدایی است که یک سلبریتی آن را در صفحه اینستاگرامی‌اش عنوان کرده است. با این درخواست انگار به سیم آخر زده است. بهتر است بگوییم که از شهرت نیم بندش که آن را مدیون برنامه خندوانه است، سوء استفاده کرده است. تلخ اینجاست که بسیاری هم این خواسته او را اجابت کرده اند. او پیشتر هم جنجال آفرین بوده است. چند سال پیش او دعوایی را در بیمارستان شهیدرجایی راه می‌اندازد که با شکایت کادر درمان و مسئولان بیمارستان شهید رجایی بازداشت می‌شود اما با صدور قرار قانونی توسط مقام قضائی آزاد می‌شود. از سوی دیگر به استناد به استوری‌های پیشین اش، او سابقه بستری در بیمارستان روانی را دارد، حال سوال این است که چطور می‌شود مردم، خواسته کسی را که از نظر روحی وضعیت مناسبی ندارد را این چنین پاسخ می‌دهند.
 علت؛ ترحم، سردرگمی و لجبازی
یک جامعه‌شناس در این باره به آفتاب یزد می‌گوید: «می توانم بگویم این رفتار مردم ناشی از ترحمی است که نسبت به این افراد دارند. همین الان بحث روز در مورد تتلو است که برخی از مردم دارند نسبت به او هم ترحم گونه رفتار می‌کنند که او زمانی هنرمند بوده و حالا به این روز افتاده است. از طرف دیگر با توجه به سوءاستفاده‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی می‌شود، عده‌ای می‌خواهند نشان دهند که مثلا همراه مردم هستند. متاسفانه باید بگویم که در فرهنگ ما یاری رساندن دارد مفهوم اصلی خودش را از دست می‌دهد.» امیرمحمود حریرچی بیان کرد:
«در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی می‌خواهند به گونه‌ای جاذبه‌هایی را ایجاد کنند که مردم را
یک جوری سرگرم یا مورد کلاهبرداری قرار دهند. اما نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که نسل جوان ما سردرگم شده است به این دلیل که از واقعیت‌ها به دور هستند و برخی از شخصیت‌ها را به صورت کاذب برای خود بلد و سر خود را با آن گرم می‌کنند. در مورد این سلبریتی هم همینطور است برخی با خود می‌گویند که حالا او از ما یک درخواستی داشته است از همین رو بهتر است که کمک‌اش کنیم». وی با بیان اینکه با این سردرگمی، نسل جوان ما به راحتی بازی می‌خورند که شاید آن را دوست داشته باشند، گفت: «متاسفانه فرصت‌های لازم برای اینکه نوجوانان را با واقعیت‌ها آشنا کنیم، فراهم نکرده‌ایم مثلا آموزش نداده‌ایم اگر واقعا کسی نیازمند است، چگونه به او کمک کنیم. باید برای نوجوان وقت بگذاریم. اما یک نوع بی‌تفاوتی در راس حاکمیت از بالا تا پایین وجود دارد ازهمین رو همراهی کردن و انسان دوستی مفهوم خود را از دست داده است». امیر محمودحریرچی گفت: «البته در مواقعی این استنباط را دارم که این نوع رفتارها نوعی دهن کجی به حاکمیت است چون آن‌ها لج مردم را با مسائل مختلف در آورده اند. به همین خاطر نوجوانان می‌خواهند با این رفتارها
لج بازی کنند».