خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نظام، سرمایه همه ما است و آبروی این نظام را باید آبروی خودمان بدانیم؛ آنهایی که برای انتخابات واجد شرایط نمی‌شوند، نه ناامید شوند و نه مردم را نا امید کنند. به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران، در خطبه‌های دیروز در دانشگاه […]

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نظام، سرمایه همه ما است و آبروی این نظام را باید آبروی خودمان بدانیم؛ آنهایی که برای انتخابات واجد شرایط نمی‌شوند، نه ناامید شوند و نه مردم را نا امید کنند. به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران، در خطبه‌های دیروز در دانشگاه تهران اظهار کرد: ما همه گناهان اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی را گناه می‌دانیم. گاهی اوقات وقتی از یک گناه صحبت می‌کنیم، می‌گویند چرا فرضا از گرانی‌ها چیزی نمی‌گویید؛ ما همه این موارد را گناه می‌دانیم. البته تردیدی نیست که بی‌حجابی هم گناه است. خوف آن را دارم که کم‌کم فراموش شود که بی‌حجابی گناه است. وی افزود: من امام جمعه مردم متدین هستم که با عشق به نماز جمعه می‌آیند؛ بی‌حجاب‌ها هم به دین اهانت می‌کنند و هم به متدینین. خاتمی خطاب به بی‌حجاب‌ها تصریح کرد: اگر با دین کاری نداری، خانواده شهدا هم‌وطن شما که هستند؛ بی‌حجابی شما، دهن‌کجی به این‌هاست. خاتمی افزود: البته این صحبت‌ها را که مطرح می‌کنیم، بعضی‌ها در فضای مجازی فحش‌باران‌مان می‌کنند؛ البته اشکالی ندارد چون بدن ما دیگر مَلَس شده است. وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به جنایات صهونیست‌ها درغزه اظهار کرد: صهیونیست‌ها در مقابل چشم جهانیان دارند غزه را بمباران می‌کنند. کسی نیست که که اطفال مظلوم به شهادت رسیده را ببیند و متاثر نشود؛ بیش از یک ماه است که جهان دارد این صحنه‌ها را می‌بینید. خاتمی افزود: امروز و در آینده هنرمندانی اگر می‌خواهنند وحشی‌گری را ترسیم کنند، این صحنه‌ها در غزه را ترسیم کنند. وی با اشاره به صدمات وارده بر صهیونیست‌ها گفت: ۵۰۰ هزار نفر صهیونیست‌ها، شهرک‌ها را ترک کردند و گفتند که دیگر برنمی‌گردیم چون این مناطق جای زندگی نیست؛ اگر تا الان کسی سیمای وحشیانه این رژیم جلاد را ندیده بود، طی این مدت جهانیان دیدند. خاتمی اضافه کرد: جنایات صهیونیست ها، آنقدر وحشیانه است که بیمارستان‌ها را می‌زنند اما رئیس جمهور منفور آمریکا میگوید که این کار، کار اسرائیل نبود و کار حماس بود؛ حماس، خمپاره دارد و آیا با خمپاره می‌شود این خسارات را وارد کرد؟ این صحبت‌ها، زن جوان مرده را هم به خنده می‌اندازد. وی افزود: آبروی این‌ها رفته است و امروز، شعار مرگ بر اسرائیل، شعار جهان است. وعده قرآن این است که این رژیم، سرانجامی جز ذلت و سقوط ندارد؛ دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد؛ خون شهدای فلسطینی، قطعا صهیونیست‌ها و حامیان آنها را زمین‌گیر خواهد کرد. خاتمی با اشاره به تحلیل مقام معظم رهبری درباره حوادث غزه گفت: این بزرگ مرد، خدایی سخن می‌گوید؛ تحلیل این بزرگ مرد آن است که ان شاء الله پیروزی نه چندان دور برای فلسطین و مردم آن خواهد بود. فرمایش ایشان، تحلیل قرآنی است. وی گفت: در خط مقدم این جنایات، رژیم سفاک و جلاد صهیونیستی قرار دارد اما جانیان دیگر این صحنه، جنایات‌شان کمتر از اسرائیل نیست؛ دست آمریکایی‌ها تا مرفق به خون مظلومین آلوده است و مرگ بر آمریکا، حق‌شان است.
خاتمی با بیان اینکه در این فاجعه، ملت‌های دنیا از جمله در آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان امتحان خوبی دادند تاکید کرد: با این وجود، دولت‌های این‌ها، امتحان ننگین دادند. این دولت‌ها برخلاف ملت هاشان، از رژیم آدم کش صهیونیستی حمایت کردند. وی با اشاره به لزوم واکنش مناسب دولت‌های عربی به وقایع غزه اظهار کرد: کمترین انتظار از دولت‌های عربی، قطع ارتباط با این رژیم است. شما داشتید برای ارتباط با رژیم صهیونیستی با همدیگر مسابقه می‌دادید و تا چه زمانی می‌خواهید این ارتباط منحوس را داشته باشید؛ به خودتان بیایید.
خاتمی خطاب به کشورهای عربی گفت: مردم فلسطین مسلمان، عرب و انسان هستند، پس چرا خفه‌خون گرفته‌اید و چرا یک صدا تقاضای قطع بمباران را نمی‌کنید.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی، امانت الهی است و هر کسی باید به وظیفه خود عمل کند و هر کسی اعم از نامزدها، مجریان و ناظران انتخابات وظیفه‌ای در این انتخابات دارند. خاتمی تصریح کرد: طبیعی است که همه نامزدها وارد مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان رهبری نشوند؛ آنهایی که واجد شرایط برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شناخته نمیشوند، در شان فرهیختگان عمل کنند و البته حق شان این است که اعتراض قانونی کنند اما نظام هم حق دارد که این ها، تسلیم قانون باشند. وی افزود: نظام، سرمایه همه ما است و آبروی این نظام را باید آبروی خودمان بدانیم؛ آنهایی که واجد شرایط نمی‌شوند، نه ناامید شوند و نه مردم را نا امید کنند. خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به راهبرد دشمنان در قبال انتخابات‌ها در ایران گفت: راهبرد دشمن در همه انتخابات ها، برگزاری بی‌رمق انتخابات است ولی وفاداران به شهدا، انتخابات با شکوه و با حضور حداکثری را می‌خواهند و شما حزب اللهی ها، برای با شکوه برگزار شدن انتخابات در صحنه هستید.