آفتاب یزد- گروه شبکه: به نظر می‌رسد که دیگر برای صدا و سیما هیچ مسئله اجتماعی اهمیت ندارد یا شاید هم هرطور که شده می‌خواهد دیده شود از بس که مخاطب ندارد. چرا که مدتی است در برنامه‌های تلویزیونی اتفاقات تلخ و تاسف‌باری رخ می‌دهد. مثلا چندی پیش سرود خاطره‌انگیز یار دبستانی را مورد تمسخر […]

آفتاب یزد- گروه شبکه: به نظر می‌رسد که دیگر برای صدا و سیما هیچ مسئله اجتماعی اهمیت ندارد یا شاید هم هرطور که شده می‌خواهد دیده شود از بس که مخاطب ندارد. چرا که مدتی است در برنامه‌های تلویزیونی اتفاقات تلخ و تاسف‌باری رخ می‌دهد. مثلا چندی پیش سرود خاطره‌انگیز یار دبستانی را مورد تمسخر قرار داده بودند و حالا هم با یک سوال جنجال ایجاد کرده اند. داستان از این قرار است که در یک مسابقه تلویزیونی که از شبکه دوم سیما پخش شده، از شرکت‌کنندگان پرسیده شده: «بر سر این دو راهی کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟ -نداشتن فرزند -داشتن فرزند معلول». برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مطرح کردن چنین سوالی را در راستای ترویج فرزندآوری به هر قیمتی عنوان کرده‌اند. فارغ از این موضوع، مطرح کردن چنین سوالی، یعنی دوگانه‌ای که مسلما برای افراد معلول و یا کسانی که فرزند معلول دارند، خوشایند نخواهد بود.
 واکنش کاربران
اما یکی از کاربران در این باره نوشته است: «کسی که فرزند معلولی داره خواست خودش نبوده از طرفی این همه معلول توانمند در کشور داریم چرا با طرح چنین سوالاتی در تلویزیون باید این افراد سرخورده و ناراحت بشن؟ باید با مسئول برنامه و سناریونویس برخورد جدی بشه و عذرخواهی کنن».
کاربر دیگری گفته است: «حیف از بودجه بیت المال که تو صدا و سیما حیف میشه».
دیگری نوشت: «قشنگ با این سوال شرم‌آور معلومه که صدا و سیما را به حال خودش رها کردند».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «صدا و سیما این همه بودجه می‌گیره که احساس بدی به مردم منتقل کنه».
کاربر دیگری گفته است: «وقتی توانایی تولید برنامه درخور مخاطب نداری و مجبوری این طوری مخاطب جذب کنی»