رئیس اداره ثبت احوال کاشان گفت: سه هزار کارت ملی هوشمند صادر شده در دفاتر پستی این شهرستان مانده و صاحبان آن‌ها برای دریافت مراجعه نکردند. علی مستوری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۷۸۵ هزار کارت هوشمند ملی در کاشان صادر شده، همه تلاش سازمان ثبت احوال کشور این است که […]

رئیس اداره ثبت احوال کاشان گفت: سه هزار کارت ملی هوشمند صادر شده در دفاتر پستی این شهرستان مانده و صاحبان آن‌ها برای دریافت مراجعه نکردند.
علی مستوری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۷۸۵ هزار کارت هوشمند ملی در کاشان صادر شده، همه تلاش سازمان ثبت احوال کشور این است که فاصله ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند ملی را به حداقل برساند.
وی اظهار کرد: بعد از صدور کارت ملی هوشمند، اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق پیامک به متقاضیان داده می‌شود ولی برخی افراد برای دریافت کارت صادر شده خود مراجعه نمی‌کنند.
رئیس ثبت احوال کاشان گفت: در اجرای طرح شناسایی افراد فاقد شناسنامه که تمامی دستگاه‌های متولی پای کار آمدند، سه نفر در این شهرستان شناسایی شدند.
مستوری گفت: پس از غربالگری مشخص شد این سه نفر ایرانی بوده و بقیه افراد فاقد شناسنامه در شهرستان اتباع خارجی هستند.
وی افزود: به عنوان مثال از ۴۵ هزار نفر افراد فاقد شناسنامه که در شهرستان کاشان شناسایی شدند، همه آن‌ها از اتباع خارجی بودند.
رئیس اداره ثبت احوال کاشان ادامه داد: وزیر کشور در آذر ۱۴۰۱ دستور ویژه داد که باید افراد فاقد شناسنامه توسط ثبت احوال، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها شناسایی شوند که در کاشان این طرح در پایان آذر سال گذشته آغاز شد و هم اکنون ادامه دارد.
مستوری با تاکید بر اینکه ارائه داده صحیح، خروجی صحیح دارد بیان کرد: داده‌های درست نقش مهمی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مسئولان دارد.
وی گفت: نرخ باروری شهرستان توسط مرکز آمار ارائه می‌شود و همکاران ما در این زمینه ورود نکرده اند.
وی با اشاره به پاسخگویی سه هزار استعلام نسبی به دستگاه‌های قضائی افزود: سه دفتر پیشخوان در شهرستان فعال داریم که با هدف سهولت خدمت به مردم در ارائه خدمات مقرر شده به پنج دفتر افزایش یابد
به گزارش ایرنا؛ مستوری گفت: این اداره رتبه نخست ارزیابی عملکرد را هفته دولت سال ۱۴۰۲ در بین ادارات استان اصفهان کسب کرد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.