رئیس سازمان بورس گفت: سهم بازار سرمایه از تامین مالی از ۱۴ درصد سال ۹۵ به ۳۰ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است. مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: بازار سرمایه به عنوان یکی از بازوهای اصلی تامین مالی در اقتصاد نقش اصلی ایفا می‌کند در کمتر از ۱۰ سال گذشته نقش بازار سرمایه را […]

رئیس سازمان بورس گفت: سهم بازار سرمایه از تامین مالی از ۱۴ درصد سال ۹۵ به ۳۰ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.
مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: بازار سرمایه به عنوان یکی از بازوهای اصلی تامین مالی در اقتصاد نقش اصلی ایفا می‌کند در کمتر از ۱۰ سال گذشته نقش بازار سرمایه را در تامین‌مالی اقتصاد کمتر دیدیم، اما در حال حاضر این نقش پررنگ شده است. سهم بازار سرمایه از تامین مالی از ۱۴ درصد سال ۹۵ به ۳۰ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده و در شش ماه امسال هم به ۳۰۰ همت رسیده است.
او در ادامه بیان کرد: بازار سرمایه ما می‌تواند نقش پررنگ‌تری در تامین مالی داشته باشد و امیدواریم با توجه به تلاش‌های صورت گرفته بتوانیم این سهم را افزایش دهیم امسال تعداد نهادهای مالی فعال به بیش از ۱۰۰۰ مورد رسیده است تعداد شرکت‌های پذیرش شده در بورس هم به ۸۰۰ ناشر افزایش یافته است.
عشقی مطرح کرد: برنامه ما بر محور بحث تامین مالی است در ۱۰ سال گذشته روند تشکیل سرمایه مناسب نبوده است بحث ارتقاء حاکمیت شرکتی، افزایش ابزارها و نهادهای مالی را دنبال خواهیم کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ او گفت: در حوزه خدمات مالی بخش خصوصی رشد خوبی داشته است در نهایت یکی از مهم‌ترین عوامل در بازار سرمایه بحث پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد است گاهی با نگاه بخشی اعتماد سهامداران سلب می‌شود و بازگشت آن کار دشواری است.