بار دیگر «تروریسم» چهره کریه خود را در مرزهای شرقی جمهوری اسلامی ایران به تصویر کشید تا باز هم مجبور شویم در انگاره‌های ذهنی خود پیرامون «تروریسم»، ریشه‌های «تروریسم»، حامیان «تروریسم» و اهداف«تروریست» ها، تغییراتی ایجاد کنیم. بد نیست بازگشتی داشته باشیم به گذشته و گفته‌های «هیلاری کلینتون» در کتاب خود ـ گزینه‌های دشوار ـ، […]

بار دیگر «تروریسم» چهره کریه خود را
در مرزهای شرقی جمهوری اسلامی ایران به تصویر کشید تا باز هم مجبور شویم در انگاره‌های ذهنی خود پیرامون «تروریسم»، ریشه‌های «تروریسم»، حامیان «تروریسم» و اهداف«تروریست» ها، تغییراتی ایجاد کنیم.
بد نیست بازگشتی داشته باشیم به گذشته و گفته‌های «هیلاری کلینتون» در کتاب خود ـ گزینه‌های دشوار ـ، بانوی اول آمریکا در زمان ریاست جمهوری «بیل کلینتون»، وزیر امور خارجه ی آمریکا در دور اول ریاست جمهوری «باراک اوباما» و نامزد شکست خورده ی ریاست جمهوری در انتخابات ۲۰۱۶ که درباره «داعش» می‌نویسد:« ما در جنگ عراق، سوریه و لیبیا شرکت کردیم و همه چیز خوب بود اما به یکباره انقلاب سی‌ام ژوئن در مصر علیه دولت اخوان المسلمین روی داد و همه چیز در مدت ۷۲ ساعت تغییر کرد. توافق کرده بودیم دولت اسلامی در سینا تشکیل شود. قرار بود بخشی از سینا به حماس و بخش دیگر آن به اسرائیل واگذار شود و حلایب و شلاتین به سودان ملحق شود و دولت مصر مرزها با لیبیا را در منطقه السلوم باز کند. قرار بود ما در روز پنجم جولای سال ۲۰۱۳ در نشستی با دوستان اروپایی خود دولت اسلامی را به رسمیت بشناسیم. من به ۱۱۲ کشور سفر کردم تا نقش امریکا و توافق با بعضی از دوستان را درباره به رسمیت شناختن دولت اسلامی بلافاصله پس از تشکیل آن، توضیح دهم. اما به یکباره همه چیز در برابر چشمان ما فرو ریخت. ما از طریق اخوان المسلمین در مصر و دولت اسلامی که قرار بود، تشکیل شود منطقه را تقسیم می‌کردیم و پس از آن توسط عوامل خود از اخوان المسلمین به سراغ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌رفتیم. ابتدا کار از کویت آغاز می‌شد و به ترتیب به سراغ امارات، بحرین و عمان می‌رفتیم. در پی آن، تقسیمات منطقه عربی و مغرب عربی به طور کامل تغییر می‌کرد و ما تسلط کامل بر منافع نفتی و گذرگاه‌های دریایی پیدا می‌کردیم.»
البته پیش از این اسنودن؛ کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا تاکید کرده بود: «سازمان‌های اطلاعاتی امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل‌گیری گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام «داعش» نقش داشتند و در عملیاتی با نام «لانه زنبور» گروه داعش را تشکیل دادند.» ادوارد اسنودن فاش کرد: «گروه داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده است و هدف عملیات «لانه زنبور» تشکیل گروهی با شعارهای اسلامی است که تندروها را از سراسر جهان جذب کند و بر اساس اندیشه‌های تکفیری، سلاح خود را به سوی کشورهای مخالف موجودیت اسرائیل نشانه بگیرد.» اسنودن همچنین فاش کرد: «سرکرده داعش دوره فشرده‌ای را به مدت یکسال زیر نظر عوامل موساد پشت سر گذاشته است؛ وی در این دوره آموزش‌های نظامی و سخنوری را
دیده است.»
بعد‌ها ترامپ و در زمان رقابت‌های انتخاباتی خود به این موضوع پرداخت و صراحتاً دولت اوباما را مؤسس «داعش» معرفی کرد.
دو سال بعد از آنکه گروه تروریستی داعش اعلام خلافت کرد، دونالد ترامپ در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش در اوت ۲۰۱۶ در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما، او و هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکرات‌ها در انتخابات و وزیر خارجه پیشین آمریکا را بنیانگذاران داعش
معرفی کرد.
ترامپ در سخنرانی آن زمان خودش در میان حامیان جمهوری‌خواه در ایالت فلوریدا گفته بود: داعش دارد به رئیس‌جمهور اوباما احترام و ارج می‌نهد.
او موسس داعش است و به داعش کمک مالی کرد. من این را هم می‌گویم که هیلاری کلینتون حقه‌باز هم (به همراه اوباما) موسس داعش بوده است. بعد‌تر نیز ترامپ نوامبر ۲۰۱۹ در زمان ریاست‌جمهوری‌اش در جمع حامیانش در ایالت می‌سی‌سی‌پی بار دیگر اذعان کرد که اوباما رئیس‌جمهور سابق این کشور داعش را ساخته است. وی در رد مواضع نیویورک تایمز و واشنگتن پست علیه دولت خود به ادعای واشنگتن درباره کشتن سرکرده داعش اشاره کرد و گفت: شما هیچ وقت گزارش و روایت خوبی (درباره دولت ترامپ) را شاهد نیستید حتی وقتی که ما البغدادی را گرفتیم و واشنگتن پست گزارشی منتشر کرد و نوشت که او مانند یک فرد مذهبی فوق‌العاده بود. این حرف از کجا درآمده است؟ ببینید اگر اوباما این کار (عملیات ادعایی کشتن البغدادی) را انجام داده بود، خوب ببینید این فرد (اوباما) خلافت داعش را ساخت.
از میان همه ی این نقل قول‌ها و اسناد، روایت اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا از همه مهم تر، صریح‌تر و
گره گشا‌تر است: «گروه داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده است و هدف عملیات «لانه زنبور» تشکیل گروهی با شعارهای اسلامی است که تندروها را از سراسر جهان جذب کند و بر اساس اندیشه‌های تکفیری، سلاح خود را به سوی کشورهای مخالف موجودیت اسرائیل نشانه بگیرد.» ـ «سرکرده داعش دوره فشرده‌ای را به مدت یکسال زیر نظر عوامل موساد پشت سر گذاشته است؛ وی در این دوره آموزش‌های نظامی و سخنوری را دیده است.»
حتی اگر این اقوال و اسناد نیز وجود نداشت عملیات اخیر «جیش الظلم» در مرزهای شرقی ایران در بحبوحه ی جنگ حماس علیه رژیم صهیونیستی که نشانه‌های آشکاری از شکست ارتش اسرائیل دیده می‌شود به خوبی نمایانگر این واقعیت بود که گلوله‌های شلیک شده به قلب نیروهای حافظ امنیت جمهوری اسلامی ایران، نه از سلاح «جیش الظلم» که از اسلحه ی آمریکا و رژیم صهیونیستی شلیک شده است تا اندکی از خفت و خواری شکست از محور مقاومت(حزب الله لبنان، حوثی‌های یمن و نیروهای حماس) کاسته شود اما غافل از این مهم هستند که اندیشه ی مقاومت با شهادت و بمباران منازل مردم و واحدهای آموزشی و بدتر از همه، بیمارستان‌ها از بین رفتنی نیست.
جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴ دهه است که قربانی اصلی تروریسم دولتی و نظام یافته از سوی دولت‌های غربی به رهبری آمریکا است. یک روز در لباس منافقین که این روزها دادگاه آن‌ها در حال برگزاری است، یک روز در قامت حزب بعث و صدام که سالگرد دستگیری او را پشت سر گذاشتیم، روز دیگر در نقش داعش و القاعده و حالا هم به نام جیش الظلم!
بد نیست اشاره‌ای هم به کتاب خاطرات «مادلین آلبرایت» وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا داشته باشیم آن جایی که می‌نویسد:«من هنوز نفهمیدم در حالی که عملیات یازدهم سپتامبر توسط عرب‌های طراحی، پشتیبانی و اجرا شده بود ما چرا به افغانستان حمله کردیم!» این نفهمیدم یک تجاهل بسیار آشکار است زیرا او به خوبی می‌دانست هدف نهایی، ناامن کردن مرزهای شرقی جمهوری اسلامی ایران، امنیت زدایی از پاکستان و افغانستان و کشانیدن زمین بازی به خاورمیانه و شرق ایران است.
سوگوار جوانان وطن مان هستیم و به ملت شریف ایران به خصوص خانواده‌های عزیز شهدای «راسک» از بُن جان تسلیت می‌گوییم اما ذکر چند نکته را ضروری می‌دانم:
ـ سرگرم دعواهای سیاسی شدن حتماً آسیب‌هایی به دنبال دارد که باید ضمن رقابت‌های سیاسی و نه دعواهای سیاسی، بر سر برخی اصول همچنان پایبند و پایمرد بمانیم.
ـ برخی مدعیان در استان شرقی کشور که بین برادران مسلمان تفرقه می‌اندازند و مردم را به خیابان می‌آورند و علیه نظام اقدام می‌کنند به خود بیایند که اقدام ضدامنیت ملی آنان به وجود آورنده عملیات‌های تروریستی است و باید پاسخگوی ملت شریف ایران باشند.
ـ اعتراض دیپلماتیک ایران به دولت‌های افغانستان و پاکستان باید توأم با اقداماتی باشد که تکرار این حوادث تلخ را دیگر شاهد نباشیم
ـ در برخی امور از جمله مهاجران غیر قانونی از هر مبدأ و مربوط به هرکشور باید با قاطعیت تمام رفتار کنیم، مهاجران قانونی یک بحث جهانشمول است و به جمهوری اسلامی ایران ختم نمی‌شود اما در بحث مهاجران غیر قانونی حتی کمتر از ذره‌ای مماشات می‌تواند افسوس‌ها به دنبال داشته باشد.
ـ و در نهایت امیدواریم در این فقره ی خاص که نیات و ریشه‌های فکری مسئله کاملاً معلوم است، برخورد جمهوری اسلامی همراه با تنبیه تمامی عوامل دخیل(داخلی و خارجی) در این جنایت آشکار باشد.
تروریسم این روزها به بخش ترسناک نظام بین‌الملل تبدیل شده و باید به یاد داشته باشیم در این نظام بین‌الملل که دولت‌های بزرگ، برخی از برنامه‌های خود را با کمک و به وسیله ی تروریست‌ها و تروریسم عملیاتی می‌کند نسخه شفابخشی به جز مقابله به سخت‌ترین شکل ممکن وجود ندارد!