جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه برای صیانت از استقلال خود و اقتدار نظامی در برابر استکبار باید اقتدار داشته باشیم، گفت: ایران اسلامی، امروز روی پای خود ایستاده است به گونه‌ای که سال گذشته یک میلیارد دلار تجهیزات نظامی صادر کردیم. به گزارش ایرنا؛ سردار سرتیپ پاسدار «سید مهدی […]

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه برای صیانت از استقلال خود و اقتدار نظامی در برابر استکبار باید اقتدار داشته باشیم، گفت: ایران اسلامی، امروز روی پای خود ایستاده است به گونه‌ای که سال گذشته یک میلیارد دلار تجهیزات نظامی صادر کردیم.
به گزارش ایرنا؛ سردار سرتیپ پاسدار «سید مهدی فرحی» در مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم که با حضور مقامات لشکری و کشوری در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار کرد: این روزها قلب همه‌ی ما مسلمانان از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اندوهگین است؛ امیدوارم بتوانیم با عقلانیت و درایت، حق و باطل زمانه را تشخیص دهیم و با یزید زمانه مقابله کنیم.
وی در ادامه به همت و تلاش کم‌نظیر شهید طهرانی‌مقدم در صنعت موشکی کشور اشاره کرد و افزود: شهید طهرانی‌مقدم ۱۷ سال پیش به سازمان صنایع دفاع آمد و با بیان صمیمی به من گفت که «من موشک نقطه‌زن می‌خواهم» که پاسخ دادم ما دانش این نوع موشک‌سازی را نداریم. وی اصرار زیادی نسبت به این موضوع داشت و کارهای مشترکی با یکدیگر انجام دادیم تا نهایت به این فناوری رسیدیم.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه شهید طهرانی‌مقدم به‌ دنبال اقتداری بود که در مقابل دشمنان وحشی توان ایستادگی داشته باشد گفت: قدرت‌های استکباری به رغم اینکه ظاهر شیک و زیبایی دارند، از قانون جنگل تبعیت می‌کنند؛ بنابراین برای اینکه بتوانیم از استقلال خود در برابر آن‌ها صیانت کنیم، باید اقتدار داشته باشیم.
سردار فرحی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز صدها طهرانی‌مقدم دارد، گفت: این شهید بزرگوار، اقتدار نظامی را با اقتدار به‌دست آورد و همه‌ی دستاوردهای نظامی ارزنده‌ی کشور را به ملت ایران هدیه کرد. وی با بیان اینکه دستاوردهای شهید طهرانی‌مقدم معطوف به حوزه نظامی نبوده، گفت: در حوزه‌های هواپیماسازی، کشتی‌سازی از دانش و فناوری موشکی که این شهید عزیز برای کشور به‌دست آورده، بهره می‌بریم.
سردار فرحی در ادامه افزود: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «یک روزی کشورهای دنیا به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند» اما سال گذشته توانستیم قریب یک میلیارد دلار صادرات نظامی داشته باشیم.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: در دوران قبل از انقلاب اسلامی، حقوق ۴۰ هزار مستشار آمریکایی از کل حقوق ارتش شاهنشاهی بیشتر بود اما ایران اسلامی، امروز روی پای خود ایستاده است و در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. وی گفت: امروز در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جنگ‌های مبتنی بر فناوری‌های شالوده‌شکن را پیش‌بینی کرده‌ایم و به سمت دست‌یابی به این فناوری‌ها حرکت می‌کنیم.
سردار فرحی تصریح کرد: دیگر نه‌تنها قطعه‌سازی بلکه به سمتی حرکت می‌کنیم که خالق جدیدترین محصولات و تجهیزات نظامی در دنیا باشیم؛ امیدواریم این دستاوردها بتواند بیش از پیش، اقتدارآفرین و بازدارنده باشد.
سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز در این مراسم گفت: تلاش های شهید طهرانی‌ مقدم باید به عنوان ‌سبک و منش‌ زندگی ‌در جامعه معرفی شود و دانشجویان‌ وی را الگوی عملی خود قرار دهند.
مهدی نژاد اظهار داشت: زنده نگاه داشتن ‌یاد شهیدان و گسترش فرهنگ‌ ایثار و مقاومت در میان ‌جامعه با الگوسازی از شهدایی همچون طهرانی مقدم‌ و با معرفی ‌ایثارگری های‌ رزمندگان و شهدا میسر خواهد شد.
وی‌ افزود: این دانشگاه ۷۰ شهید تقدیم ‌انقلاب اسلامی ‌کرده است لذا برای برگزاری این آیین مقالات متعددی دریافت شده که از میان ‌آنها بیش از ۱۰۰ اثر در قالب مقالات رونمایی می شود. سرپرست دانشگاه شهید رجایی ادامه داد: طهرانی ‌مقدم ‌بر این باور بود که انسان‌های ضعیف فقط در حد مقدورات خود کار ‌می‌کنند اما وی با تلاشی ‌که از خود نشان داد باعث شد تا بعد از شهادت وی، مقام معظم ‌رهبری او را دانشمندی ‌پارسا و بی ادعا معرفی کند.
وی‌ تاکید کرد: این ‌نشان ‌می دهد که با تلاش و توکل بر خدا می‌توان کارهای بزرگی‌ ‌انجام داد به عنوان مثال شهید طهرانی ‌مقدم با مجاهدت های شبانه روزی خود توانست ایران را به قله برتر موشکی در منطقه تبدیل کند لذا انتطار داریم ‌تلاش های این شهید بزرگوار به عنوان ‌سبک و منش‌ زندگی ‌در جامعه معرفی شود و دانشجویان‌ نیز وی را الگوی عملی خود قرار دهند و با تولید آثار فاخر از سبک ‌زندگی ‌چنین ‌شهدایی، جامعه بیش از پیش با مجاهدت های آنها آشنا شوند.