علی بهادری جهرمی در دیدار با فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه‌ای و طلاب استان خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم در ابتدای فعالیتش با بحران‌های زیادی مواجه بود اما رویه دولت پیشگامی مردم در امور مختلف کشور است. علی بهادری جهرمی گفت: مسیر راهبردی حرکت در هشت سال گذشته، مبتنی بر مسیر انقلاب و متکی به نگاه […]

علی بهادری جهرمی در دیدار با فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه‌ای و طلاب استان خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم در ابتدای فعالیتش با بحران‌های زیادی مواجه بود اما رویه دولت پیشگامی مردم در امور مختلف کشور است.
علی بهادری جهرمی گفت: مسیر راهبردی حرکت در هشت سال گذشته، مبتنی بر مسیر انقلاب و متکی به نگاه و استمرار حرکت امام راحل نبود و نتیجه این راهبرد اشتباه هم مشکلات گسترده‌ای بود که در سال ۱۴۰۰ گریبانگیر مردم و دولت شد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت سیزدهم باید اقدامات راهبردی انجام می‌داد که مسیر را به ریل اصلی یعنی حرکت در مسیر انقلاب بازگرداند، متذکر شد: دولت باید اقدامات راهبردی را سرلوحه کار خود قرار می‌داد تا بحران‌های مقطعی مانند رکود اقتصادی شدید، مرگ و میرهای ناشی از کرونا، افزایش رشد نرخ نقدینگی، مشکلات بین‌المللی، عدم تعامل‌های مناسب و کور شدن مسیرهای سرمایه‌گذاری را مدیریت کند.
بهادری جهرمی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های راهبردی حوزه فرهنگ است، ادامه داد: متأسفانه علیرغم اینکه در بیان علنی جرأت نداشتند که بگویند حوزه فرهنگ در مسیر حرکت بر اساس سند ۲۰۳۰ است، اما در عمل به صورت شفاف سند ۲۰۳۰ به جای مصوبات شورای فرهنگ عمومی و سند تحول آموزش و پرورش در مسیر اقدام قرار گرفته بود.


به گفته وی؛ در دولت گذشته، حتی سرمایه‌گذاری و هزینه می‌شد تا نگاه‌های معکوس با گفتمان انقلاب اسلامی زمینه‌سازی شود و مسیر آن برای حرکت‌ هموار گردد، این موضوع فقط مختص حوزه فرهنگی و آموزش و پرورش نبود بلکه فرهنگ اقتصادی را هم هدف گرفته بودند.
دبیر هیئت دولت با اشاره به اینکه قبلاً مسیر به گونه‌ای طراحی شده بود که مدیران، فرهنگ «ما نمی‌توانیم» را در بین مردم نهادینه کرده بودند، گفت: تمسخر و برچسب‌گذاری دیگران، حضور ویدئو کنفرانسی، فاصله از مردم و دیوار کشیدن بین خود و مردم و عدم حضور در بین نهادهای مردمی رواج داشت که این نگاه‌ها باید کنار گذاشته می‌شد.
به گفته وی؛ در دوره گذشته اعتقاد بر این بود که کلید حل مشکل دست جوان نخبه ایرانی و استعداد‌های درونی نیست و دست دیگران و آن سوی آب است، لذا در دولت سیزدهم این نگاه‌ها باید کاملاً کنار گذشته می‌شد و اکنون دولت مردمی در حال تغییر ریل به سوی انقلاب اسلامی است.
بهادری جهرمی با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی نیز زمین بازی رسانه‌ای ما از سوی دشمن طراحی شده بود، اظهار داشت: دولت سیزدهم باید این مسیرهای اشتباه را برمی‌گرداند لذا دست به کار شده اما اصلاح و بازسازی آثار اقدامات هشت سال گذشته
زمان بر است.
وی با تأکید بر اینکه حل مشکلات با کمک مردم محقق می‌شود، تصریح کرد: موضعی که دولت در اجلاسیه‌های بین‌المللی به تریبونی برای گفتمان‌سازی تبدیل کرده، نگاه مردم و مطالبه این گفتمان در سطح جهان است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه آثار کج‌روی‌های هشت سال گذشته هنوز دیده می‌شود، گفت: دولت دوگانگی با خود و دیگر نهادها ندارد و اگر رهبری فرمایشی دارند، بلافاصله موارد احصا شده و به دستگاه‌های مربوطه ارسال می‌شود، بنابراین دستورات رهبری اصلاً بر زمین نمی‌ماند.
بهادری جهرمی با اشاره به حمایت‌های انجام شده از خبرنگاران بیان کرد: میزان موجودی صندوق حمایت از خبرنگاران سه برابر شده و طی دو سال گذشته هزار میلیارد تومان به صندوق تزریق شده است، همچنین با پیگیری‌های انجام شده، بیمه‌‌های خبرنگاران دو برابر شده است.
وی بر لزوم اختصاص یک درصد از اعتبارات طرح‌های کلان به رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: دستگاه‌ها موظف هستند یک درصد اعتبارات طرح‌های کلان را به حوزه‌های رسانه‌ای اختصاص دهند.
سخنگوی دولت با بیان اینکه هدیه روز خبرنگار نیز پنج برابر شده، ادامه داد: در شورای اطلاع‌رسانی دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی برگزار شده و باید توسعه یابد.
وی با اشاره به اینکه آزمون اختصاصی برای کارشناسان روابط عمومی نداشته‌ایم و قرار است این آزمون برگزار شود، گفت: در سطح ملی هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد تولید می‌کنیم و مسیرهای مختلف سوژه‌ای را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.
به گزارش برنا؛ دبیر هیئت دولت با بیان اینکه رویه دولت جاری این است که مردم پیشگام و دولت حامی باشد، گفت: هر جایی که مردمی عمل نشده، گفتمان دولت سیزدهم نیست.