عضو کمیته علمی سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت با بیان این‌که پروژه‌های عمرانی با ۲ چالش تحریم و تامین منابع مالی مواجه هستند، گفت: با مدیریت ساخت می‌توانیم این دو چالش را رفع کنیم. سیدمحمدرضا علوی پوراظهار کرد:‌ در زمان حاضر با ۲ چالش در بخش اجرا پروژه‌های عمرانی مواجه هستیم؛ تحریم و تامین مالی. وی […]

عضو کمیته علمی سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت با بیان این‌که پروژه‌های عمرانی با ۲ چالش تحریم و تامین منابع مالی مواجه هستند، گفت: با مدیریت ساخت می‌توانیم این دو چالش را رفع کنیم.
سیدمحمدرضا علوی پوراظهار کرد:‌ در زمان حاضر با ۲ چالش در بخش اجرا پروژه‌های عمرانی مواجه هستیم؛ تحریم و تامین مالی.
وی ادامه داد: این ۲ مسئله باعث می‌شود که گرفتار یک حلقه معیوب در اجرا پروژه‌ها شویم که خروجی آن تاخیر در اتمام طرح‌های عمرانی می‌شود.
وی با بیان این‌که در این صورت مجدداً نیازمند تامین مالی مضاعف برای تکمیل پروژه‌ها هستیم، افزود: راهکار رفع این مشکل اساسی مدیریت ساخت است که هزینه‌های پروژه‌ها را کاهش می‌دهد.
عضو کمیته علمی دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت با تاکید بر این‌که مدیریت پروژه بخشی از مدیریت ساخت است، یادآور شد: در کشورهایی مانند آمریکا، سیستم متفاوتی برای مدیریت پروژه‌های صنعت ساخت اجرا می‌شود که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
علوی‌پور بیان کرد: صنعت ساخت مملو از چالش‌های زیادی است که برای بسیاری از آنها راهکارهای عملیاتی وجود دارد. بر این اساس در پنل چالش‌ها و راهکارها، متخصصان و کارشناسان با بررسی چالش‌های صنعت، به ارائه راهکارها و راه‌حل‌های آنها می‌پردازند.
وی با بیان این‌که توسعه کسب و کار صنعت ساخت،‌ نمایشگاه صنعتی ساخت و نمایشگاه کاریابی از جمله محورهای برگزاری سمپوزیوم دوم طی مهرماه سال آینده هستند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در رویداد سال آینده ۱۰۰۰ نفر از متخصصان، کارشناسان و مسئولان دولتی حضور داشته باشند.
علوی‌پور پیش‌تر نیز با بیان این‌که در صنعتی‌‌سازی ساختمان عقب‌ماندگی زیادی داریم، گفته بود: در مدیریت پروژه‌های ساختمانی خیلی از دنیا عقب‌تر هستیم.
وی با اشاره به این‌که ایران در دانش مدیریت ساخت پروژه ضعیف است، اظهار کرد: با آن‌که در ساختار پروژه‌های صنعتی، نفت، گاز و… وضعیت خوبی داریم، اما در مدیریت پروژه‌های ساختمانی خیلی از دنیا عقب‌تر هستیم و به‌تازگی از روش‌های سنتی ساخت و ساز به سمت شیوه‌های مدرن حرکت کرده‌ایم.
وی افزود: نیروهای متخصص زیادی در حوزه ساخت و ساز داریم که در صورت استفاده از آن در مدیریت ساخت شاهد جلوگیری از اتلاف انرژی خواهیم بود.
به گزارش تسنیم؛ وی با اشاره به صنعتی‌سازی ساختمان در کشور گفت:‌ تا برای صنعتی‌سازی هزینه نکنیم کاری انجام نمی‌شود. در این حوزه عقب‌ماندگی زیادی داریم و نیازمند فناوری‌های نوین هستیم.تا زمانیکه با کارهای مطالعاتی ساخت ارتباط نگیریم اتفاقی در بخش صنعتی‌سازی ساختمان روی نخواهد داد.