«پل شریدر» فیلمنامه‌نویس فیلم‌هایی چون «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» از ساخته‌های «مارتین اسکورسیزی» عنوان کرد که اگر قرار بود فیلمنامه «قاتلان ماه کامل» را نیز بنویسد، با مسائل به شکل متفاوتی رفتار می‌کرد. این کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی در مصاحبه اخیر با لوموند فرانسه گفت که «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی را فیلم خوبی می‌داند، […]

«پل شریدر» فیلمنامه‌نویس فیلم‌هایی چون «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» از ساخته‌های «مارتین اسکورسیزی» عنوان کرد که اگر قرار بود فیلمنامه «قاتلان ماه کامل» را نیز بنویسد، با مسائل به شکل متفاوتی رفتار می‌کرد. این کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی در مصاحبه اخیر با لوموند فرانسه گفت که «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی را فیلم خوبی می‌داند، اما معتقد است اگر «دی کاپریو» نقش مامور اف‌بی‌آی را بازی می‌کرد که درباره قتل‌های اوسیج تحقیق می‌کرد، می‌توانست بهتر از این باشد و گذراندن سه ساعت و نیم با یک احمق در فیلم زمان زیادی است. خود «اسکورسیزی» نیز در ابتدا قصد داشت تا «دی کاپریو» در فیلم «قاتلان ماه کامل» نقش «تام وایت» مامور اف‌بی‌آی را بازی کند. او دو سال روی فیلمنامه از منظر شخصیت «تام وایت» کار کرد که رهبری تحقیقات یک رشته قتل را در میان ملت اوسیج در دهه ۱۹۲۰ بر عهده گرفت. این فیلمساز اوایل سال جاری به «ایریش تایمز» گفت که دی کاپریو بود که شخصاً با او تماس گرفت و درخواست تغییر فیلمنامه را داد. این بازیگر می‌خواست در عوض نقش «ارنست بورکهارت» را بازی کند. اسکورسیزی در این باره گفت: «من و اریک راث (همکار فیلمنامه‌نویسم) درباره روایت داستان از دیدگاه مأموران اداره اف‌بی‌آی که برای تحقیق وارد می‌شوند صحبت کردیم. پس از دو سال کار بر روی فیلمنامه، «لئو» نزد من آمد و از من پرسید: قلب این داستان کجاست؟ من با مردم اوسیج جلساتی داشتم و فکر کردم که داستان واقعی لزوماً از بیرون و با اداره اف‌بی‌آی نمی‌آید، بلکه بیشتر از درون از اوکلاهاما روایت شود.» به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی، تغییر فیلمنامه فیلم سینمایی «قاتلان ماه کامل» برای «مارتین اسکورسیزی» که مورد تحسین قرار گرفته و جوایزی را برای این فیلم دریافت کرده، نتیجه داد. حلقه منتقدان فیلم نیویورک و هیئت ملی نقد آمریکا این فیلم را به عنوان بهترین فیلم سال معرفی کردند، اگرچه به نظر می‌رسد «پل شریدر» «اپنهایمر» ساخته «کریستوفر نولان» را به جای آن ترجیح می‌دهد. «پل شریدر» فیلم «کریستوفر نولان» را «بهترین و مهم‌ترین فیلم قرن حاضر» توصیف کرده است.