رئیس جمهور با بیان اینکه پرستاران ایرانی در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده‌اند، گفت: جلوه تمام عیار عملکرد کادر درمان و پرستاران در مقابله با بیماری کرونا است. به گزارش تسنیم از شهریار، آیت‌الله سید ابراهیم در آئین افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار ضمن گرامیداشت پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های غزه اظهار داشت: کادر […]

رئیس جمهور با بیان اینکه پرستاران ایرانی در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده‌اند، گفت: جلوه تمام عیار عملکرد کادر درمان و پرستاران در مقابله با بیماری کرونا است.
به گزارش تسنیم از شهریار، آیت‌الله سید ابراهیم در آئین افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار ضمن گرامیداشت پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های غزه اظهار داشت: کادر درمانی غزه مجاهدت ویژه داشتند که در نزد خداوند متعال و در تاریخ مجاهدات فلسطین ثبت خواهد شد.
وی افزود: مجاهدت در میدان دو نوع و شامل مجاهدت در میدان توسط نیروها و رزمندگان مقاومت و نوع دیگر توسط کادر درمان است که در این میان مقاومت کادر درمانی غزه الگویی برای جامعه پرستاری در دنیا و بی‌نظیر و مثال‌زدنی است.
رئیس‌جمهور در ادامه گفت: مصادف با ولادت حضرت زینب (س) روز مبارک و نماد ایستادگی و وفاداری است و زندگی و سلوک این بانوی بزرگوار برای زنان و مردان جامعه ما الگو است و انتخاب این روز برای بزرگداشت روز پرستار به جا بوده است.
رئیسی با تاکید بر اینکه پرستاران ما در صحنه‌های مختلف کشور خوش درخشیدند ابراز داشت: کار پرستاران آسان نیست اما پرستاران بر بالین بیماران به آن‌ها آرامش و امید به زندگی داده و از آن‌ها مراقبت می‌کنند.
وی ادامه داد: برخی مشاغل ظرفیت خاصی را می‌طلبد و در مقابل سختی‌ها و ناهمواری‌ها نباید میدان را خالی کرد و باید با ظرفیت حاضر شد؛ زیرا که ممکن است در زندگی با زمینه سختی مواجه شویم لذا باید از تهدیدها فرصت و از مشکلات همواری‌ها بسازد.
رئیس‌جمهور ابراز داشت: برخی مشاغل ظرفیت بیشتری را می‌طلبد و در حوزه پرستاری نیز باید در مقابل بی‌تابی‌های بیمار به آن آرامش داد لذا حضرت زینب (ع) به‌عنوان الگوی آرامش بخشی انتخاب شده به دلیل رویارویی این بانوی بزرگوار با مشکلات و مصائب بوده که در حادثه عاشورا مدیریت اجرایی را برعهده داشته است و بر این اساس پرستاران باید ظرفیت این‌چنینی در مقابله با شغل خود داشته باشند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره عملکرد پرستاران در دوران کرونا گفت: جلوه تمام عیار عملکرد کادر درمان و پرستاران در مقابله با بیماری کرونا است زیرا در مواجه با این بیماری به دلیل سرایت بیماری گاهاً پدر و مادران برای مراقبت از فرزند خود با مشکل مواجه بودند اما پرستاران و کادر درمانی میدان را ترک نکردند که بسیار ارزشمند است.
وی افزود: نام و یاد شهدای خدمت عرصه کادر درمان را باید گرامیداشت زیرا که برای خدمت به مردم و در جریان کرونا جان خود را از دست دادند.
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: موضوع سلامت و نیاز کشور به این حوزه امر بسیار روشنی است و تمام همت دولت آن است که امکانات کافی را برای دسترسی به سلامت بتواند در جای‌جای کشور فراهم کند.
وی با بیان اینکه بیمارستان بعد از ۳۴ سال به بهره‌برداری رسید افزود: ایجاد ظرفیت‌های درمانی در شهرستان‌های دورافتاده، اماکن غیر برخوردار و غیره در برنامه دولت است و از ابتدا نیز تأکید کرده بودیم که دو دولت سیزدهم نهضت تکمیل پروژه‌های بر زمین ماند آغاز شده و در این راه نیز این بیمارستان ظرف ۱۴ ماه با مجاهدت متولیان اجرایی شد.
رئیس‌جمهور ابراز داشت: امیدواریم در زمینه بهداشت به‌گونه‌ای عمل شود که برای درمان اقدام نشود و در این راستا نیز به وزیر بهداشت تأکید کردم که همان اندازه که به مسائل درمانی تأکیددارید برای بهبود بهداشت نیز اقدام کنید زیرا که هرچه در این زمینه کار انجام شود نوبت به درمان نخواهد رسید و کادر درمان فراغت بیشتری پیدا می‌کنند.
آیت‌الله رئیسی از اجرای نظام تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از تاخیر ۱۲ساله در نخستین سال عمر کاری دولت سیزدهم خبر و ادامه داد: معتقدیم پرستاران شغل مهمی دارند و باید خدمات آن‌ها ارج نهاده شود.
به گزارش تسنیم؛ رئیس‌جمهور در پایان بر ضرورت ایجاد مهدهای کودک در همه ادارات و سازمان‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود که بانوان شاغل در کنار ایفای نقش کاری و شغلی، از نقش مادری خود غافل نمانند، این موضوع همچنین در افزایش جمعیت نیز بسیار نقش دارد.