مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دولت در حال تهیه ساز و کار اجرایی سند توسعه دریا محور به عنوان یکی از پیشران‌های مهم اقتصاد کشور است. علی اکبر صفایی در نشست خبری افزود: به این ترتیب فضای بسیار خوبی برای مردم و بخش خصوصی برای کسب درآمد و اشتغال بیشتر فراهم خواهد شد. وی […]

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دولت در حال تهیه ساز و کار اجرایی سند توسعه دریا محور به عنوان یکی از پیشران‌های مهم اقتصاد کشور است.
علی اکبر صفایی در نشست خبری افزود: به این ترتیب فضای بسیار خوبی برای مردم و بخش خصوصی برای کسب درآمد و اشتغال بیشتر فراهم خواهد شد.
وی همچنین به لایروبی خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: خلیج گرگان اواخر سال گذشته در حال از بین رفتن بود و بندر ترکمن حدود ۱۵ سال بود که خشک شده بود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: با حضور رئیس جمهوری در این منطقه تاکنون یک میلیون و ۴۶۰ هزار متر مکعب لایرودی انجام و کانال آشوراده کاملاً باز و بندر ترکمن احیا شده است و آب قابل توجهی از دریا به سمت این خلیج گسیل شد.
وی همچنین از برگزاری همایش حمل و نقل دریایی و توسعه دریا محور با حضور بخش خصوصی حمل و نقل دریایی خبر داد که و گفت: در این همایش ۳۰ هزار توافقنامه منعقد خواهد شد و این به‌جز سرمایه گذاری‌هایی است که در دو سال اخیر و دولت سیزدهم انجام شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه در مورد قرارداد با هندی‌ها برای توسعه بندر چابهار، بیان کرد: در حدود ۸ ماه گذشته دور تازه‌ای از مذاکرات با هندی‌ها آغاز شده و اکنون متن قرارداد آماده شده است و به محض تصویب فرایند اجرای آن طی خواهد شد.
صفایی بیان داشت: تا پایان آبان ماه امسال تجارت دریابرد کشور ۱۵۳ میلیون و ۶۴۶ هزار تن بوده است.
به گزارش ایرنا؛ وی خاطرنشان کرد: تا پایان آبان ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در عملکرد غیر نفتی ۸.۵ درصد و در کالاهای نفتی چهار رشد داشته‌ایم که نشان می‌دهد به سمت تولید و افزایش تولید ناخالص داخلی پیش می‌رویم.