رئیس‌جمهور در نهمین مقصد دور دوم سفرهای استانی برای دومین مرتبه به چهارمحال و بختیاری رفت و بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه، افتتاح ۴ هزار واحد مسکن شهری و روستایی، آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی و واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین و آماده‌سازی ۲۰۰ هکتار زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، از جمله […]

رئیس‌جمهور در نهمین مقصد دور دوم سفرهای استانی برای دومین مرتبه به چهارمحال و بختیاری رفت و بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه، افتتاح ۴ هزار واحد مسکن شهری و روستایی، آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی و واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین و آماده‌سازی ۲۰۰ هکتار زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، از جمله برنامه‌های وی در این سفر بود.
شهرکرد، مرکز چهارمحال و بختیاری، نهمین مقصد دور دوم سفرهای استانی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و دولتمردانش بود؛ استانی به وسعت بام ایران که در نخستین دور سفرهای استانی بیش از ۲۲۲۰ مصوبه را از آن خود کرد؛ مصوباتی که قرار بود
سه ساله تحقق پیدا کند اما در همان سال نخست، یعنی ۱۴۰۱، ۷۶ درصد آنها محقق شد. ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ از یاد مردم منطقه لِبِد چهارمحال و بختیاری نمی‌رود؛ مردمی که باورشان نمی‌شد روزی یک مقام عالی‌رتبه دولتی را از نزدیک ببینند، حالا در جریان سفر رئیس‌جمهور به استانشان او را در یکی از محروم‌ترین مناطق این استان می‌دیدند که برای رفع محرومیت‌های این بخش به مسئولان امر دستورات لازم را صادر می‌کرد. و حالا، بعد از گذشت کمتر از یک‌سال، رئیس‌جمهور دوباره به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

 حضوری تمام‌قد برای قدردانی
در مراسم استقبال از آیت‌الله رئیسی، یک مهمان ویژه هم حضور داشت؛ «بی‌بی‌گل»، همان پیرزن ساده‌دل روستایی که در سفر استانی سال گذشته رئیس‌جمهور به این استان، در جاده‌ای خاکی جلوی خودروی حامل رئیس‌جمهور را گرفت تا به او نامه بدهد؛ رنج‌نامه‌ای که نه‌تنها پاسخ سریع رئیس‌جمهور و حل مشکل سرپناه او و ۴۳ خانوار دیگر را به‌دنبال داشت، که منشاء تحولات زیادی در عرصه آبادانی این منطقه شد و «بی‌بی‌گل»، این بار در فرودگاه شهرکرد به استقبال رئیس‌جمهور رفت تا از او به‌صورت ویژه قدردانی کند.

 برنامه‌های سفر یک روزه
بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه، افتتاح چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی، آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۲ هزار واحد مسکونی و واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و آماده‌سازی ۲۰۰ هکتار زمین، افتتاح طرح توسعه چادر مشکی حجاب در شهرکرد، توسعه صنایع فولاد، بهره‌برداری از ۲ هزار هکتار آبیاری نوین، اجرای ۶ طرح آب‌رسانی به زمین‌های کشاورزی و تعریض و ایمن‌سازی ۳۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی در زمُره دیگر برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری است. همچنین افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری و بهره‌برداری از ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری و ۴۳۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی، سخنرانی در مُصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، دیدار با سران طوایف، دیدار با اقشار مردمی و نشست با مسئولان آب و فاضلاب و بنیاد نُخبگان، حضور در شورای اداری و نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه رئیس‌جمهور به این استان است.

مردمی باصفا و انقلابی
رئیس‌جمهور در بدو ورود به چهارمحال و بختیاری در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد با اشاره به هدف خود از سفر به این استان اظهار داشت: مردم این استان چه لُرها (بختیاری‌ها) و چه تُرک‌ها و فارس‌های استان همه مردمانی پُرتلاش، باصفا و وفادار به انقلاب اسلامی هستند. رئیس‌جمهور با در ادامه استفاده بهینه از ظرفیت‌های طبیعی استان از جمله زمین‌های حاصلخیز، مراتع و معادن را موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود: با طرح‌هایی که در زمینه آب‌رسانی در دو سال گذشته اجرایی شده، نیمی از مشکل آب‌رسانی استان حل می‌شود که باید از همه دست‌اندرکاران تشکر کنم. آیت‌الله رئیسی ابراز امیداوری کرد با پیگیری‌های دولت و تلاش مسئولان استانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان، مشکل محرومیت و بیکاری در چهارمحال و بختیاری مرتفع شود.

 افتتاح ۱۵ طرح آبی و برقیِ ۲۷ هزار میلیاردی
رئیس‌جمهور در اولین بخش از برنامه‌های نهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، طرح عظیم تأمین آب شرب بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری، شامل آبگیری سد غدیر باباحیدر و شبکه انتقال و توزیع آب این سد را افتتاح کرد.
درصد پیشرفت فیزیکی سد غدیر باباحیدر در ابتدای دولت مردمی ۶۰ درصد و طرح تأمین آب شرب چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد بود که با توجه به اهمیت طرح در راستای رفع تنش‌های آبی و برنامه دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، در اولویت اقدام قرار گرفت و همزمان با دومین سفر دولت مردمی و با حضور رئیس‌جمهور به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
همچنین با افتتاح طرح‌های انتقال و توزیع آب سد غدیر باباحیدر، جهاد آب‌رسانی به ۱۱۷ روستای استان، ارتقای سیستم آب‌رسانی شهری و خدمات پایدار به مشترکین و احداث یک تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر فرادنبه چهارمحال و بختیاری که شامل همه بخش‌های تأمین، انتقال، توزیع و بازتولید آب می‌شود، ۶۵ درصد از آب شرب بهداشتی و سالم مورد نیاز استان به شکل پایدار تأمین و به این ترتیب تنش آبی استان پس از ۱۶ سال برطرف خواهد شد. ۹ طرح توسعه و تقویت شبکه توزیع برق نیز همزمان و به شکل ویدئوکنفرانس در مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شدند.

 اجرای طرح‌های آب‌رسانی در چهارمحال و بختیاری ۱۳ برابر شده است
رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از ۱۵ پروژه آب‌رسانی و برق‌رسانی استان چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن بخش قابل توجهی از وعده‌های دولت به مردم استان در دور اول سفرهای استانی در بخش آب‌رسانی، بر اهمیت مدیریت منایع آبی تأکید کرد و گفت: اگر بتوانیم آب را به درستی در چهارمحال و بختیاری مدیریت کنیم، آب شرب و صنعت در این استان تأمین خواهد شد. آیت‌الله رئیسی در ادامه تاخیر ۱۴ ساله در بهره‌برداری از «سد بابا حیدر»، را موجب ۱۰ برابر شدن هزینه احداث آن عنوان کرد و افزود: اجرا و بهره‌برداری از پروژه سد باباحیدر که ۱۴ سال به طول انجامیده است، اگر در سال‌های گذشته این پروژه به ثمر می‌نشست هزینه آن ۱۵۰ میلیارد تومان بود اما گذشت زمان باعث شد هزینه آن ۱۰ برابر شود. رئیس‌جمهور با اشاره به اهتمام دولت برای رفع تنش آبی در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری، گفت: تنش آبی ۱۱۷ روستای استان حل شده است و امیدواریم که این عدد به ۲۰۰ روستا برسد. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبرسانی در استان چهار محال بختیاری جز با کار جهادی، انگیزه و اخلاص مدیران قابل حل نبود، گفت: ۷۰ درصد پروژهای آب‌رسانی در استان مربوط به دوره دولت سیزدهم و ۳۰ درصد مربوط به گذشته است. بیشترین جذب اعتبارات هم در این دوره انجام شده است و مسئولین با کار جهادی موجب تأمین آب پایدار و با کیفیت برای مردم استان شده‌اند.
رئیس‌جمهور با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب برای ایجاد امید در جامعه، کار و تلاش جهادی و شبانه‌روزی را در این زمینه بسیار مؤثر دانست و با بیان اینکه اجرای طرح‌های آب‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری ۱۳ برابر قبل شده است، اظهار داشت: این مسئله نشانگر این است که ما می‌توانیم در زمان کوتاهی از پروژه‌ها بهره‌برداری کنیم و در موارد دیگر هم با اقدامات جهادی، پروژه‌ها نیمه‌تمام را به ثمر برسانیم.

 استقبالی مشتاقانه و پرشور
مردم ولایی و دلاور استان چهارمحال و بختیاری که میزبان رئیس‌ دولت سیزدهم در دومین دور سفر استانی هستند، از ساعت‌ها قبل از ورود آیت‌الله رئیسی به استانشان، با حضور در مسیر حرکت رئیس‌جمهور به استقبال او آمدند و براساس رسم حسنه زاگرس‌نشینان با شعار «قدمت بر چشمانم»، مشتاقانه و پرشور به انتظار رئیس‌جمهور مردمی نشستند.

 افتخار دو سال خدمت
رئیس‌جمهور در اجتماع باشکوه مردم شهرکرد با بیان اینکه این روزها همه شما و ما و جامعه بشری غصه‌دار غزه هستیم، اظهار داشت: همه بشریت با تمام وجود از نظام رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش در نظام سلطه ابراز تنفر و انزجار کرده و از فلسطینیان مظلوم و مقتدر حمایت می‌کنند. آیت‌الله رئیسی، صف‌آرایی شکل گرفته در جهان امروز را تقابل حق و باطل و شرافت و شرارت توصیف و تصریح کرد: در کنار این رنج و غم باید نویدی خدمت شما بدهم که یقین بدانید همین کودک‌کشی رژیم صهیونیستی باعث بیرون آمدن دست انتقام الهی شده و به عمر صهیونیست‌ها پایان خواهد بخشید تا فلسطینیان به حقوق حقه خود برسند. وی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی و باصفای مردم چهارمحال و بختیاری و با بیان اینکه این استقبال گرم شما مربوط به بنده نیست، بلکه پاسداشت انقلاب و نظام اسلامی و ارزش‌های الهی و اعلام وفاداری به ولایت است، گفت: مردم این خطه امتحان خود را در ایستادگی مردانه پای انقلاب اسلامی و ارزش‌های الهی پس داده‌اند و ۲ هزار و ۵۰۰ شهید و ۷ هزار جانباز و ایثارگر این استان نشان صدق این ادعاست. رئیس‌جمهور خدمت به مردم را افتخاری بزرگ برای خود و همه دولتمردان دانست و افزود: در ۲ سال گذشته خدمتگزاران شما کاری جهادی و خالصانه انجام دادند و سرعت انجام کارها به شکلی بود که طرح‌هایی با ۱۳ تا ۱۴ سال تاخیر در این مدت تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

 رشد ۸ درصدی صنعت در چهارمحال و بختیاری
آیت‌الله رئیسی با اشاره به مسئله صنعت در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت ۸ برابر افزایش پیدا کرده است؛ یعنی صنایع استان به نسبت قبل از دولت سیزدهم رشد خوبی داشته است اما ما هنوز قانع نیستیم و معتقدیم باید کارهای بیشتری صورت بگیرد.


رئیس‌جمهور تأکید کرد: تاکنون ۶۸ واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در استان در چرخه تولید قرار گرفته و اشتغال را افزایش داده است.وی آمار بیکاری در چهارمحال و بختیاری را کاهشی دانست و گفت: بازگشت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید، فعالیت‌ها در حوزه کشاورزی و دیگر مزایای موجود در استان می‌تواند به رشد اشتغال کمک کند. آیت‌الله رئیسی در ادامه با تأکید بر ضرورت افزایش میزان صادرات کشور گفت: صادرات غیر نفتی در استان چهارمحال و بختیاری رشد ۲۰۰ درصدی داشته است. به گزارش ایرنا؛ رئیس‌جمهور رفع مشکل مسکن به ویژه برای خانواده‌های پرجمعیت و جوانانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند را حائز اهمیت دانست و گفت: حضور ما در استان چهار محال بختیاری با بهره‌برداری از ۴ هزار مسکن همزمان بوده و ۲۰۰ هکتار زمین نیز برای افراد متقاضی مسکن آماده شده است.