شهردار منطقه۱۳ از اجرای پروژه‌های طرح تحولی بیست‌گانه خدمت در محلات این منطقه خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه، طرح تحولی بیست‌گانه خدمت را گامی مهم در راستای آبادانی شهر برشمرد و افزود: با توجه به تدوین و ابلاغ طرح تحولی ۲۰گانه خدمت در شهر تهران، مجموعه شهرداری […]

شهردار منطقه۱۳ از اجرای پروژه‌های طرح تحولی بیست‌گانه خدمت در محلات این منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه، طرح تحولی بیست‌گانه خدمت را گامی مهم در راستای آبادانی شهر برشمرد و افزود: با توجه به تدوین و ابلاغ طرح تحولی ۲۰گانه خدمت در شهر تهران، مجموعه شهرداری منطقه ۱۳ با با تکیه و تمرکز بر نگهداشت شهر، اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار داد.
به گفته او، در حال حاضر پروژه‌های پیاده روسازی و اصلاح معابر در محله امامت، تبدیل نهر‌های فاقد عملکرد به کانیو، مرمت و بهسازی جداول و انهار در محلات نیروی هوایی و حافظیه و مرمت و احداث زمین‌های چمن مصنوعی در محله حافظیه به پیشرفت صد در صدی رسیده و تکمیل شده است.
شهردار منطقه۱۳ در خصوص حذف دریچه‌های زائد در سطح معابر و همسطح‌سازی گفت: از جمله مشکلات و ناهنجاری‌های معابر و خیابانهای محدوده منطقه، غیر همسطح بودن دریچه‌های منهول فاضلاب و اختلاف ارتفاع با سطح آسفالت معابر است که به منظور تامین امنیت شهروندان و تسهیل در تردد وسایل نقلیه، همزمان با طرح تحولی بیست‌گانه خدمت و اجرای عملیات آسفالت و نوسازی معابر شهری در پهنه شرقی شهر تهران نسبت به همسطح‌سازی ۵۳ دریچه در خیابان‌های پرتردد مرتجائی، پیروزی و سی متری نیروی هوائی اقدام شده است.
محمدهادی علی احمدی ادامه داد: براساس دستورالعمل و به همت عوامل اجرایی حوزه فنی و عمرانی شهرداری منطقه۱۳ دربازه زمانی ابلاغی، عملیات تراش و روکش آسفالت در خیابان‌های ۷/۲۶.۷/۲۹.۷/۳۳ و شهید یاسینی ضلع شمال به جنوب، سعدی شرقی حدفاصل خاقانی تا خیابان صدیقیان و بزرگراه شهید دوران انجام شده که حدود ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.


شهردار منطقه۱۳ با اشاره به وجود ۱۳۰۰ دستگاه مخزن ۱۱۰۰ لیتری مکانیزه در معابر منطقه ۱۳ افزود: طی سال‌ها برخی از مخازن به دلایل متعدد دچار فرسودگی و آسیب‌دیدگی‌هایی شده که با استفاده از سیستم داده کاوی سامانه ۱۳۷ پلاس و رویکرد تحلیلی از پیام‌های شهروندان، نیازسنجی دقیقی انجام شد و حدود ۱۶۳ مخزن پسماند در منطقه نیازمند بازنگری و بازطراحی و به تبع آن همسطح‌سازی است.
محمدهادی علی احمدی با اشاره به اهمیت جلوه بصری میادین در زیبایی شهر اظهار کرد: یکی از محورهای طرح تحولی بیست گانه بهسازی میادین با هدف ارتقای وضعیت بصری و منظر شهر است که در این زمینه اقداماتی از طریق خرید و نصب المان شهری، بازپیرایی سیستم روشنایی میدان چهار گوش، تهیه درختچه‌های مقاوم به کم آبی به منظور کاهش سطوح چمن و نورآرایی سازه در خیابان پیروزی، سی‌متری نیروی هوایی، فلکه دوم نیروی هوایی، میدان امامت و شهید کلاهدوز انجام شد.
شهردار منطقه۱۳ ادامه داد: مسئله ایمنی در فضاهای عمومی بالاخص پارک‌های شهری همزمان با طرح تحولی بیست‌گانه خدمت مورد توجه قرار گرفت که از جمله آن می‌توان به بازپیرایی سیستم روشنایی بوستان مقاومت،
سی ان جی و بازپیرایی وسایل بازی کودکان بوستان نیروی هوایی اشاره کرد.
وی در خصوص ایمن‌سازی و آرام‌سازی نقاط پرخطر ترافیکی محلات نیروی هوایی و سرخه حصار در قالب اصلاح هندسی گفت: همزمان با آغاز طرح تحولی، چهار محل در قالب پروژه‌های طرح تحول بیست‌گانه خدمت اصلاح هندسی و ایمن‌سازی شد.
شهردارمنطقه۱۳ خاطرنشان کرد: مرمت و بهسازی علائم ترافیکی و المان‌های حمل و نقل عمومی و حذف زوائد فیزیکی نیز از برنامه‌های آتی منطقه۱۳ در این طرح است.