آفتاب یزد- گروه شبکه: آوا دختر ۴ساله ارومیه‌ای که هفته گذشته خبر آزار و اذیت هولناک وی توسط نامادری‌اش منتشر شده بود، بعداز اینکه براثر شدت جراحات به کما رفته بود، درگذشت. چندی پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد زنی با بی‌رحمی کامل اقدام به پرت کردن دختری خردسال از پله‌های […]

آفتاب یزد- گروه شبکه: آوا دختر ۴ساله ارومیه‌ای که هفته گذشته خبر آزار و اذیت هولناک وی توسط نامادری‌اش منتشر شده بود، بعداز اینکه براثر شدت جراحات به کما رفته بود، درگذشت. چندی پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد زنی با بی‌رحمی کامل اقدام به پرت کردن دختری خردسال از پله‌های منزل می‌کند که پس از پرس و جو و تحقیقات کافی در این زمینه مشخص شد زمانی که پدر خانواده برای کار به یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی می‌رود، همسر دوم او بی‌خبر از دوربین‌ منزل اقدام به کتک‌کاری و شکنجه روحی و روانی فرزندان می‌نماید، که بلافاصله پس از گزارش این کتک‌کاری و شکنجه توسط همسایه‌ها به پدر خانواده، وی خود را در سریعترین زمان ممکن به ارومیه می‌رساند، اما متاسفانه این زمان کوتاه برای آوا دختر بچه چهارساله بسیار حساس و غیرقابل تحمل بود و دختر بچه چهارساله به دلیل شکنجه‌های بی‌رحمانه نامادری خود در این زمان کوتاه دچار ضربه مغزی می‌شود و در نهایت به کام مرگ فرو می‌رود. گفتنی است که حسین مجیدی دادستان مرکز آذربایجان‌غربی هفته پیش به این ماجرا واکنش نشان داد و بلافاصله دستور دستگیری این نامادری سنگدل را صادر کرد و نامادری آوا به اتهام ضرب و جرح عمدی و شروع به قتل روانه بند نسوان زندان مرکزی ارومیه شد.

 من قصاص نامادری را می‌خواهم
اما یکی از بستگان آوا در گفتگو با یکی از رسانه‌ها گفته است: «آوا یکبار ایست قلبی‌کرد که پزشکان با شوک و احیا او را برگرداندند، اما حوالی ساعت یک و نیم بعدازظهر، دوباره این اتفاق افتاد و با وجود تلاش پزشکان، خط ضربان قلب او برای همیشه صاف شد و آوا فوت کرد.» قبل از فوت آوا، بعضی از صفحات اینستاگرامی بحث اهدای عضو او را مطرح کرده بودند که واکنش تند بستگان آوا را به همراه داشت و پدر آوا گفته بود در روزنامه‌تان از قول من بنویسید؛ هرکسی چه پزشک و چه غیر پزشک از طرف ما در مورد اهدای عضو دخترم صحبت‌کند، بسیار کار غلط و اشتباهی می‌کند و من هرگز رضایت نمی‌دهم چنین اتفاقی بیفتد. بایراملو، یکی از اعضای خانواده آوا هم این موضوع را تایید می‌کند: «پزشکان بحث اهدای عضو را مطرح کرده بودند، اما ما اصلا موافق نبودیم. اگر آوا تصادفی بود، یا از جایی سقوط می‌کرد یا حادثه‌ای دیگر رخ می‌داد، رضایت‌مان را اعلام می‌کردیم و کار خداپسندانه‌ای هم بود، اما این بچه به قدری شکنجه شده بود که دیگر دل‌مان نمی‌آمد با اهدای عضو، تن و بدن زخمی‌اش دوباره درد بکشد. برای همین از پزشکان خواستیم تا شرایط به طور طبیعی پیش برود.» پدر آوا در ادامه در مورد آخرین وضعیت نامادری توضیح می‌دهد: «هیچ خبری از این زن ندارم و پلیس هم هنوز با من در این باره تماس نگرفته است. این زن در اختیار قانون است و قانون در مورد او تصمیم می‌گیرد.