آفتاب یزد – گروه شبکه: مناطق ۹ تا ۱۶ برای واگذاری زمین به چینی‌ها انتخاب شده‌اند و قرار است در مقیاس ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰واحد مسکونی در هر واگذاری، آپارتمان ساخته شود. در طرح کلید به کلید یا همان واگذاری زمین‌های ذخیره به چینی ها؛ مالک کلنگی، خانه کلنگی‌اش را تحویل می‌دهد و آپارتمان نو چینی […]

آفتاب یزد – گروه شبکه: مناطق ۹ تا ۱۶ برای واگذاری زمین به چینی‌ها انتخاب شده‌اند و قرار است در مقیاس ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰واحد مسکونی در هر واگذاری، آپارتمان ساخته شود. در طرح کلید به کلید یا همان واگذاری زمین‌های ذخیره به چینی ها؛ مالک کلنگی، خانه کلنگی‌اش را تحویل می‌دهد و آپارتمان نو چینی تحویل می‌گیرد. در همین رابطه حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مورد واگذاری زمین‌های ذخیره به چینی‌ها و توافق برای ساخت مسکن در تهران گفت: «فرآیند مذاکره با شرکت‌های ساختمانی چینی، صرفا با سازندگان بخش خصوصی این کشور است و همچنان هم با سفر شهردار تهران به چین ادامه دارد. اصل برنامه شهرداری «واگذاری زمین‌های ذخیره» به چینی‌ها برای اجرای طرح «کلید به کلید» در مناطق پایین‌شهر است. بر اساس این طرح، اراضی قهوه‌ای یا همان زمین‌های ذخیره (قطعات بزرگ‌متراژ بالای یک هکتار) در بافت‌فرسوده تهران، برای «محله‌سازی» به روش کلیدبه‌کلید به چینی‌ها واگذار می‌شود آن هم در چارچوب یوزانس. مناطق ۹ تا ۱۶ برای واگذاری زمین به چینی‌ها انتخاب شده‌اند و قرار است در مقیاس ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰واحد مسکونی در هر واگذاری، آپارتمان ساخته شود. کلید به کلید یعنی مالک کلنگی، خانه کلنگی‌اش را تحویل دهد و آپارتمان نو چینی تحویل بگیرد. »

 واکنش کاربران
حالا این موضوع مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آن‌ها را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: «مردم ملک ویلایی را ندید آپارتمان سرشار از بیماری آنهم با طرح چینی‌ها که اصلا نمی‌دانند قبله چی هست».
کاربر دیگری نوشته است: «واقعا که. این همه کشور خوب داریم بعد می‌دهید به چینی ها».
دیگری نوشت: «لطفا بگین از همون ساختمونای محکمی که تو چین می‌سازن اینجا هم بسازن. مثل اون کلیپه که وسط زلزله ۷ ریشتری تو چین، عمل جراحی متوقف نشد. چون اصلا نیازی نبود و ساختمون آسیبی ندید».
کاربران دیگر نوشته اند: «با کدام آب و برق و گاز و هوا و دیگر امکانات ضروری قرار است به جمعیت و خانه‌های این شهر اضافه کنند؟! با همین جمعیت فعلی در تمام منابع بحران دارد»، «یعنی چی؟ ملک بدیم چینیا بسازن بعد تو ملکمون شریک بشن؟ اونم با ضریب ۱.۴ به جای ۱.۵؟ با پیمانکار ایرانیش که فارسی بلده به مشکل می‌خوریم حالا بیایم با چینی شراکت کنیم؟»، «مگه ما خودمون سازنده مسکن نداریم…بساز بفروش نداریم…مهندس نداریم…کارگر نداریم…سیمان و گچ و میلگرد نداریم… مگه ساختمان مسکونی تجاری تکنولوژی خاصی داره که ما نداریم و باید یکی از اون‌ور دنیا بیاد برامون بسازه؟»، «شرکت‌های ورشکسته چینی برای جبران ورشکستگی وبال گردن ما میشن چون پول نفت رو نمیتونیم ازشون بگیریم»، «قطعا کار غیرکارشناسی و مضر است، وقتی اینهمه تاکید بر تولید داخل می‌کنیم چطور
می‌شود برای ساختمان‌سازی که قدمت پیمانکاران ایرانی در آن دهه‌ها از چینی‌ها بیشتر است هم پیمانکار از چین وارد کنیم. ساخت چند هزار واحد مسکونی توسط شرکتهای ایرانی یعنی اشتغالزایی برای صدها هزار نفر و ادامه حیات ده‌ها شرکت قدر داخلی»، «چه استانداردی را رعایت خواهند کرد؟ چه کسی ناظر بر کیفیت کارشان هست؟»، «در مناقصه خانه‌های ملی ونزوئلا ایران پروژه را در رقابت با چین برد. آن وقت اینجا چینی وارد کردیم».