افتتاح ۱۸ پروژه تقاطعی تا پایان سال ۱۴۰۲ معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از کاهش ۱۸۰ کیلومتری مسیر تهرانی‌ها با افتتاح ۱۸ پروژه تقاطعی تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد. آیین افتتاح ۶ پروژه شهری در منطقه ۱۴ شامل پل همسطح سواره رو بلوار ابوذر، باغ گیاهشناسی، احداث و ایمن‌سازی دیوار حائل پل […]

 افتتاح ۱۸ پروژه تقاطعی تا پایان سال ۱۴۰۲

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از کاهش ۱۸۰ کیلومتری مسیر تهرانی‌ها با افتتاح ۱۸ پروژه تقاطعی تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.
آیین افتتاح ۶ پروژه شهری در منطقه ۱۴ شامل پل همسطح سواره رو بلوار ابوذر، باغ گیاهشناسی، احداث و ایمن‌سازی دیوار حائل پل خاوران تقاطع بزرگراه امام علی (ع)، احیای قنات سلیمانیه، اصلاح هندسی میدان امام حسن مجتبی (ع) و استودیو تصویری تهران ۱۴ با حضور عباس شعبانی؛ معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و امیر یزدی شهردار منطقه ۱۴ و جمعی از مدیران شهری، افتتاح شد.
عباس شعبانی؛ معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در حاشیه این مراسم در خصوص تکمیل و احداث تقاطع‌های سطح شهر اظهار کرد: به دلیل نبود و عدم تکمیل تقاطع‌ها در سطح شهر بیش از ۷۸۰ کیلومتر راه اضافه به مردم تهران تحمیل می‌شود که بر این اساس معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، امسال ۲۳ پروژه را در این خصوص در دست اجرا دارد که ۱۸ پروژه آن تا پایان سال افتتاح خواهد شد و این ۱۸ پروژه بیش از ۱۸۰ کیلومتر کاهش مسیر را برای مردم به همراه خواهد داشت، یکی از تقاطع‌ها پروژه‌ای است که در محله ابوذر منطقه ۱۴ به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: با تکمیل و احداث همه این تقاطع‌ها ۷۸۲ کیلومتر مسیر شهروندان تبدیل به ۵۷ کیلومتر می‌شود یعنی بیش از ۷۲۰ کیلومتر راه مردم کاهش پیدا می‌کند و صرفه جویی حدود یک میلیون لیتری در مصرف بنزین خواهیم داشت. مصرف سوخت در تهران حدود ۱۰.۵ میلیون لیتر در روز است و میزان یک میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین قابل توجه خواهد بود و علاوه بر این باید به موضوعاتی چون کاهش زمان صرف شده مردم و کاهش تعداد تصادفات احتمالی و در مجموع ارتقای رضایتمندی شهروندان توجه داشت.
امیر یزدی؛ شهردار منطقه ۱۴ در حاشیه این مراسم اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که به بهره‌برداری رسید، پل همسطح سواره رو بلوار ابوذر است که این پروژه با ۳۸۵ مترمربع مساحت عرشه پل و ۱۵۰۰ مترمربع بهسازی معابر پیرامونی موجب روانسازی و کاهش ۳۰درصدی بار ترافیک بلوار ابوذر و سهولت دسترسی در بخش شرقی منطقه شده است.
وی با بیان اینکه باغ گیاهشناسی از دیگر پروژه‌هایی است که با هدف توسعه باغچه‌های خانوادگی، احیای باغ و گلخانه و ایجاد فضای گردشگری برای خانواده‌های این منطقه به بهره‌برداری رسید، افزود: این باغ دارای ۲ گلخانه، ۵ مزرعه شامل مزارع گیاهان دارویی، گیاهان پیازی، گیاهان نشایی، کودکان، خانواده و ۴ باغ تخصصی و موضوعی شامل باغ صخره‌ای، باغ گل رز، باغ درختان میوه، باغ نارنج همچنین گلخانه با متراژ ۲۵۴ مترمربع و تجهیز گلخانه قدیمی با متراژ ۲۵۰ مترمربع است که از این پس برای کاشت و برداشت گل و گیاه و محصولات کشاورزی و آموزش در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
یزدی ادامه داد: احداث و ایمن‌سازی دیوار حائل پل خاوران تقاطع بزرگراه امام علی (ع) با هدف پایدارسازی سطح دیواره خاکی زیر پل خاوران و افزایش ضریب ایمنی، احیای قنات سلیمانیه به منظور رفع آب بند از مسیر قنات با حجم عملیات ۲۵۰ متر طول و اصلاح هندسی میدان امام حسن مجتبی (ع) از دیگر پروژه‌هایی است که در منطقه ۱۴ به منظور بهسازی، ایمن‌سازی میدان، روان‌سازی ترافیک و افزایش ضریب ایمنی در عبور و مرور شهروندان آماده و در اختیار مردم این منطقه قرار گرفت.
شهردار منطقه ۱۴ آغاز به کار استودیو تصویری «تهران ۱۴» را دیگر پروژه افتتاح شده عنوان کرد و توضیح داد: با راه‌اندازی این استودیو بازتاب کیفی‌تر و سریع‌تر عملکرد مدیریت شهری به شهروندان در قالب محتواهای چند رسانه‌ایی با استفاده از تکنولوژی نوین و به روز این فضا در روابط عمومی منطقه فراهم شد.
به گزارش تسنیم؛ وی در پایان با بیان اینکه برنامه‌ریزی درخصوص مناسب‌سازی کالبد شهری و افزایش کیفیت زندگی در منطقه ۱۴در اولویت مدیریت شهری قرار دارد، گفت: بر این اساس مابقی پروژه‌های پیش‌بینی شده و در دستور کار نیز در بهمن ماه افتتاح و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.