عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعا واردات خودرو منجر به شکستن انحصار و ایجاد ثبات در بازار خودرو خواهد شد، به طوری که فقط خبر مصوبه واردات خودرو سبب شده تا قیمت‌ها در بازار ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند. مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به […]

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعا واردات خودرو منجر به شکستن انحصار و ایجاد ثبات در بازار خودرو خواهد شد، به طوری که فقط خبر مصوبه واردات خودرو سبب شده تا قیمت‌ها در بازار ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.
مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاثیر واردات خودروهای کارکرده بر ثبات بازار خودرو، اظهار داشت: مجلس در این دوره تلاش کرد تا به دغدغه‌های اصلی مردم بپردازد. یکی از این دغدغه‌ها بحث خودرو است. مردم یا از خودروی شخصی استفاده کرده و یا مجبور هستند از خودروهای عمومی استفاده کنند. از این جهت قطعا خودرو یکی از کالاهای تاثیرگذار در زندگی مردم است. در حوزه خودرو با مشکلات ساختاری جدی مواجه بودیم.
وی افزود: این مشکلات به قیمت و کیفیت خودروها باز می‌گردد. مشکل کیفیت که به چند دهه گذشته باز می‌گردد. مشکل قیمت نیز به دنبال عرضه کم خودرو به بازار اضافه شد. تنها راه برای کنترل قیمت و کیفیت خودرو، واردات است. در عین اینکه این مجلس قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را مصوب کرد اما از روز اول برای ایجاد رقابت در بازار خودرو و جلوگیری از انحصار و اجحاف در حق مصرف‌کننده تلاش کرد.
به گزارش تسنیم؛ عضو هیئت رئیسه مجلس، تصریح کرد: مجلس در ابتدا واردات خودروهای نو را علی رغم وجود همه مخالفت‌ها به تصویب رساند و سپس به دلیل ایجاد مشکلات ارزی، مجلس واردات خودروهای کارکرده را هم به تصویب رساند. مجلس هزینه ان را پرداخت کرد. حتی خبر این مصوبه باعث شد تا قیمت خودروها ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند. خودروی ایرانی که به ناحق در بازار ۹۰۰ میلیون خرید و فروش می‌شد به ۶۰۰ میلیون تومان کاهش یافت. با نهایی شدن آئین نامه واردات خودروی کارکرده از سوی وزارت صمت و تصویب آن در هیئت دولت این ثبات در بازار خودرو بیشتر هم خواهد شد.