آغاز طرح ساماندهی معتادان و کارتن‌خواب‌ها در پایتخت «طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و افراد کارتن‌خواب» با همکاری شهرداری تهران و دستگاه قضائی از شب گذشته کلید خورد و بنا بر اعلام مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تا پایان سال تحولی در امر ساماندهی معتادان صورت خواهد گرفت. «طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و […]

آغاز طرح ساماندهی معتادان و کارتن‌خواب‌ها در پایتخت

«طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و افراد کارتن‌خواب» با همکاری شهرداری تهران و دستگاه قضائی از شب گذشته کلید خورد و بنا بر اعلام مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تا پایان سال تحولی در امر ساماندهی معتادان صورت خواهد گرفت.
«طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و افراد کارتن‌خواب» با حضور احمد احمدی صدر؛ مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام روح‌الله حسین‌زاده؛ معاون دادستان تهران، سرهنگ سید هادی موسوی؛ رئیس یگان حفاظت شهرداری تهران در پایتخت آغاز شد.
سرهنگ سید هادی موسوی؛ رئیس یگان حفاظت شهرداری تهران با اشاره به آغاز «طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و افراد کارتن‌خواب» اظهار کرد: این طرح با همکاری دادستانی و هماهنگی بین بخشی در شهرداری تهران و با کمک یگان حفاظت شهرداری و صدور احکام قضائی آغاز خواهد شد تا بتوانیم در قالب این طرح شاهد ساماندهی معتادان متجاهر و افراد کارتن‌خواب باشیم.
وی گفت: در این طرح فراجا و شهرداری تهران همکاری نزدیکی را خواهند داشتند؛ همچنین «طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و افراد کارتن‌خواب» به مدت ۱۰ شب در سطح ۲۲ منطقه تهران اجرا خواهد شد و در ادامه نیز طرح ادامه‌دار خواهد بود.
رئیس یگان حفاظت شهرداری تهران تصریح کرد: در «طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و افراد کارتن‌خواب»، یگان حفاظت شهرداری تهران و سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری در قالب استفاده از خودروهای گشت‌های فوریت‌های اجتماعی در مناطق شناسایی شده حضور و نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و افراد کارتن‌خواب اقدام می‌کنند.
احمد احمدی صدر؛ مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نیز در ارتباط با «طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و افراد کارتن‌خواب» گفت: همزمان با آغاز فصل سرما این طرح در قالب «حامی شهر» اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: در طرح اشاره شده معتادان جمع‌آوری شده به مراکز یاور شهر انتقال داده می‌شوند. همچنین بنا بر تدبیر مراکزی برای افراد منع پذیرش در سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری پیش‌بینی شده است و افرادی که به هر دلیل بیمار، کهولت سن و… دارند به این مراکز انتقال و ساماندهی می‌شود.
احمدی صدر با اشاره به هماهنگی بین بخشی در مجموعه شهرداری تهران در اجرای طرح اضافه کرد: این طرح با حمایت دستگاه قضاء انجام می‌شود و بنا داریم تا پایان سال ۱۴۰۲ یک تحولی در امر ساماندهی معتادان متجاهر و افراد کارتن‌خواب در پایتخت داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: ۲۲ منطقه تهران درگیر «طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و افراد کارتن‌خواب» خواهند بود البته تمرکز در این طرح در نقاط آسیب‌زا و شناسایی شده است.
حجت‌الاسلام روح الله حسین‌زاده؛ معاون دادستان تهران نیز درباره طرح اشاره شده گفت: در این دوره از مدیریت شهری شاهد اقدامات خوبی در ارتباط با ساماندهی آسیب‌ها از جمله معتادان متجاهر هستیم و در این مسیر همکاری خوبی بین پلیس، شهرداری تهران و دستگاه قضائی ایجاد شده است.
وی با اشاره به استمرار طرح‌های ساماندهی معتادان متجاهر و افراد کارتن‌خواب تصریح کرد: یکی از موانع در مسیر طرح، منع پذیرش‌ها (افراد بیمار و سالخورده) هستند که متاسفانه در این بخش دستگاه‌های مسئول به وظایف خود عمل نمی‌کنند و همین امر منجر به تشدید مشکلات شده است.
معاون دادستان تهران با هشدار به دستگاه‌ها و سازمان‌های که در مسیر طرح به وظایف خود عمل نمی‌کنند، گفت: با سازمان‌های که نسبت به پذیرش معتادان دارای زخم باز اقدامی انجام نمی‌دهند و ترک فعل می‌کنند، برخورد خواهد شد.
به گزارش تسنیم؛ حسین‌زاده ادامه داد: با دستور دادستان تهران و رئیس کل دادگستری تهران، شعبه‌ای برای کارکنان دولت راه‌اندازی خواهد شد و با ترک فعل‌ها در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی رسیدگی خواهد شد و مسئولان امر در این حوزه گوش بزنگ باشند تا نسبت به وظایف خود عمل کنند.