صدا و سیما همچنان به ظریف می‌تازد! آفتاب یزد- گروه شبکه: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه سابق کشورمان، اخیرا در گفت‌وگویی درباره مسائل مختلف سیاست خارجی ایران از جمله جنگ اسرائیل- غزه سخن گفت. اما بخش مهم اظهارات ظریف که با واکنش گسترده اصولگرایان مواجه شده تحلیل او از مختصات جنگ و تبعات آن برای […]

صدا و سیما همچنان به ظریف می‌تازد!
آفتاب یزد- گروه شبکه: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه سابق کشورمان، اخیرا در گفت‌وگویی درباره مسائل مختلف سیاست خارجی ایران از جمله جنگ اسرائیل- غزه سخن گفت. اما بخش مهم اظهارات ظریف که با واکنش گسترده اصولگرایان مواجه شده تحلیل او از مختصات جنگ و تبعات آن برای مردم است. او در پاسخ به این ابهام که آیا حاکمان از جنگ و تحریم مصون هستند؟ گفت: «برخی در شبکه‌های خارجی برای اینکه به آرزویشان که گرفتن قدرت است برسند، تبلیغ جنگ و تحریم علیه ایران می‌کنند در حالی که قربانی تحریم و جنگ مردم هستند. آن‌ها حاضرند مردم ایران گرسنگی و بدبختی بکشند تا به قدرت برسند. باید دروغ این‌ها در حمایت از مردم ایران روشن شود. این مردم بودند که در برابر جنگ و تحریم مقاومت کردند».
زمانی که برنامه به افق فلسطین تغییر رویه داد این انتظار می‌رفت که تریبون در اختیار عده‌ای خاص قرار بگیرد و یک طرفه به افراد غیر همسو با طرز تفکرشان بتازند مثل کاری که جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیسی انجام داد. در واقع او با تریبونی که در اختیارش قرار دادند به ظریف بابت این اظهاراتش حمله کرد. البته این اولین بار نیست که صدا و سیما این چنین به ظریف می‌تازد اما شرط انصاف آن است که این انتقادات یک طرفه نباشد. اما جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیسی در برنامه به افق فلسطین در واکنش به اظهارات ظریف درباره احتمال اقدام نظامی علیه ایران گفت: «ماجرا را مغلوبه تعریف می‌کنند. چند سال پیش برای او تور نظامی گذاشتند تا از قدرت کشور آگاه شود اما درس نگرفته است. آمریکا مکرر از ایران می‌خواهد اقدامی نکند اما برخی ایران را در موضع ضعف نشان می‌دهند. تکرار این مواضع مثل سایه‌ی جنگ یعنی درس نگرفته اند. ماجرا را مغلوبه تعریف می‌کنند.»