یکی از رهبران حماس تصریح کرد: ما خطاب به اشغالگر می‌گوییم که نبرد همچنان در اوایلش است و آنچه در آینده صورت می‌گیرد، بزرگتر و گسترده‌تر است. به گزارش ایسنا، اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنا به دلایل شخصی مدت جنگ را طولانی می‌کند و به […]

یکی از رهبران حماس تصریح کرد: ما خطاب به اشغالگر می‌گوییم که نبرد همچنان در اوایلش است و آنچه در آینده صورت می‌گیرد، بزرگتر و گسترده‌تر است. به گزارش ایسنا، اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنا به دلایل شخصی مدت جنگ را طولانی می‌کند و به اسراییلی‌ها یا سربازانش در میدان اهمیت نمی‌دهد. ما به خانواده‌های اسیران اسراییلی و افراد خارجی می‌گوییم که ما می‌خواهیم فرزندان شما را به نزدتان بازگردانیم، اما طرفی که مانع این کار می‌شود، کابینه نتانیاهو است.
وی افزود: هیچ چیز مانع از آزادی اسیران ما در زندان‌های اشغالگر نمی‌شود. اسامه حمدان تصریح کرد: ما قدردان ملت‌های عربی و اسلامی و ملت‌های آزاده هستیم و از آنها می‌خواهیم که تا زمان توقف تجاوزات، به تظاهرات خود ادامه دهند.
وی عنوان داشت: ما از سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که برای حفاظت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به نوار غزه بیایند. ما از سازمان ملل خواستیم کمیته بین‌المللی را برای پیگیری امور بیمارستان‌ها در نوار غزه به منظور رد دروغ‌های اشغالگر تشکیل دهد. حمدان گفت: ادعاهای اشغالگر درمورد بیمارستان الرنتیسی ساده لوحانه بوده و بیانگر وضعیت روحی یک ارتش شکست خورده است. وی ادامه داد: اشغالگر هدف کوچاندن مردم فلسطین از نوار غزه و تکرار نکبت را دنبال می‌کند. اینکه اشغالگر زیرساخت‌ها و بیمارستان‌ها را در غزه هدف قرار می‌دهد برای واداشتن مردم ما به مهاجرت از نوار غزه است. ما به اسموتریچ میگوییم که ما در این خاک می‌مانیم و شما بزدلان خواهید رفت.
اسامه حمدان خاطرنشان کرد: ۱۷۰ جسد در گورهای دسته جمعی در بیمارستان الشفاء دفن شدند که این لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین‌الملل است.

 جمعی از سیاستمداران مطرح خواستار تحقیق درباره «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی شدند
بیش از ۶۰ سیاستمدار چپ‌گرای اروپا و آمریکای لاتین از دیوان کیفری بین‌المللی خواستند تا درباره نسل‌کشی فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی تحقیق کند. به گزارش ایسنا، «ای‌یونه بلارا»، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا با راه‌اندازی کمپینی در محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، گفت که با سکوت خود به تداوم «یک نسل‌کشی» کمک نکرده و در آن شریک جرم نخواهد شد.
در این درخواست نام چندین مقام رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر)، یوآو گالانت (وزیر جنگ) و بتسلئیل اسموتریچ (وزیر دارایی) آمده و آن‌ها به ارتکاب نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی متهم شده‌اند. امضاکنندگان این درخواست همچنین خواستار «پایان اشغالگری، آپارتاید و گسترش پروژه‌های استعماری اسرائیل» شده و اظهار کردند که دیوان کیفری بین‌المللی همین حالا هم برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت مدارک کافی را در اختیار دارد.
علاوه بر ای‌یون بلارا، دیگر چهره‌های سرشناس چپ‌گرا مانند «جرمی کوربین» از حزب «کارگر» انگلیس، «مَنون اوبری» از حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر»، «ژوآنا مورتاگوآ» از «بلوک چپ» پرتغال و «پتر مرتنز» از حزب «کارگران» بلژیک هم به این کمپین پیوسته‌اند. جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات – که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته – قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.
جنگ غزه در حالی وارد سی‌ونهمین روز خود شد، که رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خود به بیمارستان‌های غزه ادامه می‌دهد. تانک‌های رژیم صهیونیستی با بهره‌گیری از پوشش هوایی هواپیماها و پهپادهای رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا به سمت شهر غزه پیشروی کنند، اما مقابله مقاومت فلسطین آنها را ناکام گذاشته است. این در حالی است که به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه، تعداد شهدای این منطقه از زمان آغاز این جنگ تاکنون به بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰ تن رسیده و همچنین تعداد مجروحان به بیش از ۲۹ هزار تن افزایش یافته است.

گسترده‌ترشدن بایکوت کالاهای اسرائیلی در هلند
در سایه افزایش حملات صهیونیست‌ها به غزه، میزان پیوستن مردم هلند به جنبش تحریم تل‌آویو به طور چشمگیری افزایش یافته است. به گزارش ایسنا، در پی عدم توجه رژیم صهیونیستی به درخواست جامعه جهانی برای توقف حملات وحشیانه این رژیم و تداوم بمباران‌های مناطق مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ها که تاکنون باعث شهادت بیش از ۱۲ هزار نفر از جمله بیش از پنج هزار کودک بی‌گناه شده است، میزان پیوستن مردم هلند از جمله مسلمانان این کشور به جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل (BDS) به طور چشمگیری افزایش یافته است. این جنبش با شعار
«نسل‌کشی را متوقف کنید»، از مردم می‌خواهد با استفاده از تنها ابزار خود یعنی بایکوت و عدم استفاده از کالاها و خدمات شرکت‌های با مالکیت یا سهام اسرائیلی، این رژیم را وادار به توقف جنایات خود کنند. همچنین از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به مردم و زیرساخت‌های غیرنظامی در غزه، مردم سراسر جهان از جمله کشورهای اروپایی با برپایی تظاهرات‌های گسترده، خواستار تحریم رژیم صهیونیستی و آتش‌بس در غزه شده‌اند.

 پیام آمریکا به حزب‌الله: نیروهای ما تنها برای حفاظت از تاسیسات هسته‌ای اسرائیل آمده‌اند
روزنامه لبنانی الدیار از منابع آگاه نقل کرد که پیامی از جانب آمریکا به حزب‌الله از طریق کانال سومی رسیده است. به گزارش ایسنا، در این پیام آمده است که ارتش آمریکا در عملیات میدانی در کنار ارتش رژیم صهیونیستی شرکت نخواهد کرد.
در این پیام آمریکا آمده است که اعزام حدود ۲۰۰۰ نیرو که بیشترشان مستشار هستند، با هدف مشارکت در عملیات میدانی ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه غزه و در جبهه شمال، نیست بلکه ماموریت آنها تامین امنیت و حفاظت از تاسیسات هسته‌ای موجود در اراضی اشغالی است که تاسیسات نخست در منطقه دیمونا و دومی در منطقه صحرایی تبنه است. در این پیام همچنین آمده است: این ماموریت ایجاب می‌کند که به نخست وزیر و دولت راست‌گرای اسرائیل به رهبری بنیامین نتانیاهو اجازه استفاده از این تاسیسات چه در سطح تاکتیکی کوچک یا در سطح منطقه‌ای گسترده علیه ایران داده نشود. در این پیام خاطرنشان شده است: همچنین اعلام شد که به هیچ طرفی در محور مقاومت اجازه هدف قرار دادن این دو تأسیسات با برخورداری از جدیدترین تکنولوژی‌های پدافند هوایی داده نمی‌شود.روزنامه لبنانی الدیار تصریح کرد، این توضیحات به صورت انحصاری از طریق یک کانال لبنانی مورد اعتماد تمامی طرف‌ها، به دست رهبری مقاومت رسید و این باور وجود دارد که این کانال مرتبط با عباس ابراهیم، مدیر سابق امنیت کل لبنان است و محافل اینگونه احتمال می‌دهند.


یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: امروز جبهه مقاومت به مثابه نیرویی بی‌بدیل و با تجربه‌ای ۷۵ ساله در مقابله با تجاوز، اشغالگری و زورگویی رژیم صیونیستی، از جایگاه ویژه‌ای در منطقه و در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی برخوردار گردیده است. به گزارش ایسنا، شهریار شمالی در یادداشتی با عنوان «معادله جدید در خیزش گروه‌های مقاومت فلسطین» نوشت: واکاوی تحولات میدانی نبرد در غزه، حاکی از توانایی مقاومت فلسطین، رهبری و رزمندگان آن برای اقداماتی مفصل و مدبرانه و با بهره‌گیری از یک الگوی منسجم و هوشمندانه نظامی- امنیتی که شامل طیف وسیعی از عملیات فرماندهی، کنترل و خنثی کردن تاکتیک‌های رژیم اشغالگر با هدف شوک به ذهنیت نظامیان اسرائیلی در خصوص برتری نظامی آن‌ها است. این درگیری‌ها به خوبی نشان می‌دهد جبهه مقاومت فلسطین در نوار غزه، به نسبت گذشته تفاوت‌های برجسته‌ای به لحاظ لجستیک، نظم، قدرت و اقتدار، توان نظامی، برخورداری از طرح و نقشه عملی و اجرایی و در نهایت مراعات نکات ایمنی، امنیتی و حفاظتی را تجربه کرده است.
امروزه جبهه مقاومت به مثابه نیرویی بی‌بدیل و با تجربه‌ای ۷۵ ساله در مقابله با تجاوز، اشغالگری و زورگویی رژیم صیونیستی، از جایگاه ویژه‌ای در منطقه و در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی برخوردار گردیده است. علی رغم اینکه گروه‌های مقاومت فلسطین طی دهه‌های اخیر و به ویژه پس از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه در سال ۲۰۰۵، تجارب جدیدی را به لحاظ سیاسی و نظامی از سر گذرانده و مولفه‌های شاخه نظامی‌ آن همواره برجسته بوده است، اما با این حال تنها در طول درگیری اخیر بود که گروه‌های مقاومت به صورت جدی ضربه مهلکی به پیکره رژیم صهیونیستی وارد کردند.
نکته جالب توجه در این معادله جدید این بود که برخلاف درگیری‌های قبلی، در این نبرد گروه‌های کوچک مقاومت هم حداکثر توان خود را به میدان آورده و به صورت مستمر به همراه حماس و جهاد اسلامی در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی صف‌آرایی کردند. در حقیقت این معادله جدید ناشی از سرایت عمقی مقاومت به بدنه اجتماع و یا به تعبیر بهتر اجتماعی شدن مقاومت بود که باعث شد تا گروه‌های متعدد در داخل سرزمین‌های اشغالی با تکیه بر تجربه چندین ساله و با استمداد از سابقه خود در جنگ‌های پارتیزانی و استفاده از تاریخ فراز و فرودها و نقصان‌های مقاومتی و تهاجمی، با افزایش میزان تاب‌آوری خود در جنگ‌های متمادی، تنها راه رهایی از اشغال، تحقیر و تجاوز به حقوق مردم فلسطین را مقاومت یک صدا دانسته و با این تفکر، مقاومت را تنها محدود به گروه حماس ننموده و هسته‌های کوچک‌تر مقاومت را تشکیل دادند.
در این میان، تعدد گروه‌های کوچک و ایجاد شاخه‌های مختلف مقاومت سبب گردید که تمرکز رژیم بر گروه‌های مقاومت بزرگی همانند حماس کمتر شود و متعاقب آن فشار وارده توسط رژیم صهیونیستی علیه مقاومت به سطوح گسترده و وسیع‌تری تقسیم شود که نهایتا تاکنون منجر به تضعیف نیروی متجاوز صهیونیستی شده و نتایج بسیار شگرفی را در جنگ اخیر برای مردم غزه به ارمغان آورده است.
خوشبختانه در نتیجه مقاومت گروه‌های فلسطینی امروزه شاهد آن هستیم که دیگر ترور، ربایش و حذف یک فرد و یا یک گروه، در بدنه مقاومت خللی در پیشبرد اهداف بزرگ این گروه نداشته و اهداف رژیم اسرائیل در نابودی مقاومت فلسطین نیاز به از بین بردن تفکر عظیم مقاومت دارد که عملاً غیر ممکن بوده و دور از دسترس به نظر می‌رسد. علی‌رغم فشارها، کشتار بیرحمانه کودکان و زنان بی‌دفاع و جنایاتی که در جهت نسل‌کشی هدف‌دار همچون حمله به مدارس و بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی صورت می‌پذیرد، با این حال مردم غزه همچنان بر ادامه حمایت از مقاومت ابرام و پافشاری کرده و تنها مسیر آزادی قدس و فلسطین را تقابل با این رژیم منحوس می‌بینند.
شکی نیست که درگیری‌های جاری در غزه، با وجود جنایات وحشیانه اسرائیل علیه غیرنظامیان اعم از کودکان، زنان، سالمندان و افراد بی‌دفاع در خانه‌هایشان، تنها می‌تواند گواه واقعیت استواری مقاومت گروه‌های فلسطینی باشد. تا جایی که صحنه درگیری رزمندگان مقاومت غزه در صدر اخبار شبکه‌های اجتماعی است و همه این درگیری‌ها را «شگفت‌انگیز» و «افسانه‌ای» توصیف می‌کنند. این موضوع تصادفی نیست و حاکی از توانایی مقاومت فلسطین، رهبری و اعضای آن برای اقدامی کامل و متفکرانه و ادامه ارائه یک مکتب واقعی از کار نظامی و امنیتی است که در ۷ اکتبر با عملیات طوفان‌الاقصی به اوج خود رسید و با فرصتی که حمله زمینی به آن داد، بر قدرت آن افزوده شد. در حقیقت این عملیات ضربه بزرگی به دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قدرت بازدارندگی اسرائیل وارد کرد. به گونه‌ای که در همان روز اول گنبد آهنین توسط فلسطینی‌ها هک شده و در ساعات اولیه عملیات، این گنبد نتوانست موشک‌های پرتاب‌شده از سوی غزه را رهگیری کند.
همزمان با این معادله جدید گروهای مقاومت حالا دیگر کاملاً برای رژیم غاصب واضح و مبرهن گردیده که اسرائیل قدرت بازدارندگی خود را از دست داده و مفهوم مقاومت در گستره‌ای وسیع و نقش اصولی آن بر سرنوشت مردم غزه و آینده منطقه نهادینه شده است. آن‌ها شاید به زودی به این نتیجه خواهند رسید که سیاست حذف گروه مقاومت کاملا شکست خورده و برای رهایی از آتشی که خود افروخته‌اند باید در صدد یافتن راه‌حلی جدید در معادلات نوین حاکم بر منطقه باشند.