آفتاب یزد: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ۸ صبح دیروز – جمعه – ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد. انتخابات ۱۴۰۲ در ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور برگزار شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در اولین دقایق فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای […]

آفتاب یزد: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ۸ صبح دیروز – جمعه – ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد.
انتخابات ۱۴۰۲ در ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور برگزار شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در اولین دقایق فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در حسینیه امام خمینی(ره) رای خود را به صندوق سیار ۱۱۰ انداختند و در بیاناتی تاکید کردند: ملت عزیزمان بدانند که امروز چشم بسیاری از مردم دنیا، چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملی و سیاسی به ایران و به شماست و می‌خواهند ببینند چه می‌کنید و نتیجه انتخابات چه می‌شود.
سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور هم در اولین ساعات آغاز فرآیند رای‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رای خود را به صندوق ستاد انتخابات کشور انداخت.

https://www.leader.ir/fa/pictures/album/2665/grid?img=80547_442.jpg

رئیس جمهور در بازدید از ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات مولود انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: رای مردم تعیین‌کننده است. تمام بخش‌های کشور با رای مردم رقم می‌خورد و این از افتخارات نظام اسلامی است. از روز اولی که امام فرمودند میزان رای ملت است تا امروز میزان رای ملت بوده است.
همچنین احمد وحیدی وزیر کشور مقارن ساعت ۷:۴۵ دقیقه صبح جمعه با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از بخش‌های مختلف بازدید و آمادگی‌های لازم برای آغاز فرآیند اخذ رای را بررسی کرد و دقایقی بعد از ساعت ۸ صبح آرای خود را به صندوق‌های رای مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور انداخت.
در این بازدید، سید محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور و جمعی از معاونین و مدیران وزارت کشور او را همراهی کردند.
سید غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران هم با حضور در وزارت کشور، رای خود را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداختند.
همچنین حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور در حاشیه بازدید از وزارت کشور گفت: مردم این بار نیز دشمنان را مایوس خواهند کرد. مردم قدر استقلال سیاسی خود را می‌دانند. مردم ما به فرزندان خود رای می‌دهند. بیگانه‌ای در انتخابات حضور ندارد و بیگانه نقشی ندارد. مردم به فرزندان اصلح خود رای می‌دهند و ان‌شاءالله با رای خود تداوم فعالیت مجلس شورای اسامی را رقم خواهند زد.
تعدادی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان از جمله، سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان و قائم مقام دبیر شورای نگهبان و خیرالله پروین و غلامرضا مولابیگی از دیگر اعضای حقوقدان شورای نگهبان با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان از روند نظارت بر انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بازدید کردند.
هادی طحان نظیف از حضور خوب مردم پای صندوقهای رای خبر داد.
همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت‌های یازدهم و دوازدهم و محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در شعبه مستقر در وزارت کشور آرای خود برای انتخابات نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان را به صندوق انداختند.
در حاشیه جلسه ستاد انتخابات، استاندار تهران با تاکید بر رعایت قانون توسط داوطلبان و مجریان انتخابات در استان تهران گفت: زمینه‌سازی برای تأمین «امنیت»، «سلامت» و «مشارکت» حداکثری و رقابت» در انتخابات استان تهران به خوبی انجام شده است.
استاندار تهران اعلام کرده است که در شمارش آرا باید دقت لازم انجام شود، مانند انتخابات گذشته نتایج آخرین شمارش آرا در اختیار مردم گذاشته خواهد شد.
آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان، رای خود را در صندوق‌های رای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انداخت.
دبیر شورای نگهبان پیش از آن که رای خود را به صندوق بیندازد، گفت: خداوند را شاکریم که ملت بزرگ ایران از سال‌های دور به کوری چشم دشمنان پای انقلاب ایستاده‌اند.
در همین شعبه، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقیه شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات رای خود را به صندوق انداخت.
محمدحسن صادقی مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان نیز پس از انداختن رای خود به صندوق به مردم اطمینان داد که شورای نگهبان با بیش از ۲۳۰ هزار نفر نظارت کافی بر شعب اخذ رای دارد. مدافعان حریم مردم سالاری دینی و اعضای شبکه عظیم نظارت اطمینان خواهند داد که ان‌شاءالله با چشمان نافذ و با بصیرت از رای مردم صیانت خواهند کرد.
در ساعات اولیه صبح دیروز، محمدباقر قالیباف با حضور در شعبه اخذ رای واقع در تکیه مرتضی علی (ع) واقع در محله هرندی تهران رای خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.
رئیس مجلس شورای اسلامی پای صندوق رای با اشاره به ضرورت مشارکت در انتخابات گفت: کشور دارای نقاط قوت و ضعفی است که تنها پنجره برای تقویت نقاط قوت، حذف نقاط ضعف و ایجاد تحول، پنجره انتخابات است.
علی لاریجانی رئیس مجالس هشتم تا دهم، در ساعات اولیه رای‌گیری در حرم امامزاده صالح (ع) رای خود را به صندوق انداخت.
معاون اول رئیس جمهور از دیگر مسئولانی بود که با حضور در امامزاده صالح رای خود برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به صندوق انداخت.
محمد مخبر خاطرنشان کرد: رای بالا و البته با شناخت دقیق، مجلس شورای اسلامی و خبرگان قوی را می‌سازد و این نهادهای ارزشمند، برای رسیدن به قله‌های پیش رو، ایران استوار و قدرتمند را یاری‌گر خواهد شد.
علی شمخانی مشاور سیاسی رهبر انقلاب و دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی هم با حضور در مسجد حضرت ولی‌عصر علیه السلام (خوزستانی‌های مقیم تهران) در انتخابات شرکت کرد و پس از انداختن آرای خود به صندوق در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی‌اش از میزان مشارکت مردم در انتخابات، تاکید کرد: خلق شگفتی ویژگی بارز مردم ایران است.
مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب پس از انداختن رای خود به صندوق در مسجد قدس، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا در دقایق اولیه در انتخابات شرکت کرده است، اظهار کرد: فکر می‌کنم کسانی که احیانا پای صندوق حضور پیدا نمی‌کنند، باید بگویند چرا نیستند. خیلی روشن است که این یک کار ملی و دفاع و پاسداری از یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
در همین شعبه حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از انداختن رای خود به صندوق در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلیل حضور زودهنگام خود پای صندوق رای تاکید کرد: انتخاب نمایندگان اصلح به پیشرفت کشور
کمک می‌کند.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) واقع در خیابان گیلان حاضر و رای خود را به صندوق انداخت و گفت: قطعا این حضور پرشور پاسخ محکمی به همه دشمنی‌های کوردلانه اعم از تحریم‌های ظالمانه، نفاق و تهدیدهای نابخردانه، و ایجاد آشوب و ترورهای کور و ناجوانمردانه و شهادت سربازان و مجاهدان وطن خواهد بود.
همچنین علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم با حضور در مسجدالنبی تهران آرای خود را به صندوق انداخت.
محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم پس از شرکت در انتخابات خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین مشکلی نه از لحاظ فنی و نه امنیتی در روند انتخابات وجود
نداشته است.
در شعبه مسجد دانشگاه صنعتی شریف در تهران نیز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان آرای خود را به صندوق انداخت.
محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مجلس دهم و معاون اول دولت اصلاحات به همراه همسرش با حضور در حسینیه جماران، رای خود را برای انتخاب نمایندگان تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری به صندوق انداخت.
وی درباره توصیه‌اش برای حضور مردم در انتخابات گفت: با قهر کردن و کنار کشیدن از انتخابات مسئله‌ای حل نمی‌شود بلکه تشدید هم می‌شود. مردم اگر در انتخابات شرکت نکنند، آن اتفاقی رخ می‌دهد که آن‌ها نمی‌خواهند، پس رای بدهند.
حجت الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.
همچنین حجت الاسلام سید حسن خمینی و حجت الاسلام سیدیاسر خمینی یادگاران بنیانگذار انقلاب اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت و آرای خود را برای انتخاب نمایندگان تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری به صندوق این شعبه انداختند.
حجت الاسلام سید احمد خمینی پسر سیدحسن خمینی یادگار امام (ره) هم با حضور در حسینیه جماران، رای خود را برای انتخاب نمایندگان تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری به صندوق انداخت.
عبدالناصر همتی رئیس اسبق بانک مرکزی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ به همراه همسرش و همچنین محمود واعظی رئیس دفتر دولت حسن روحانی به همراه همسرش پروین دادند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز در یکی از مدارس منطقه یک، آرای خود را در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.
شعبه مسجد لرزاده در دقایق اولیه آغاز کار رای‌گیری خود، میزبان وزیر امور اقتصادی و دارایی برای انتخاب نمایندگان مورد نظرش در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان قانون اساسی بود و احسان خاندوزی رای خود را به صندوق مستقر در این شعبه انداخت.
حداد عادل هم در حاشیه مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ در مسجد لرزاده تهران گفت: انقلاب با اراده مردم به پیروزی رسید و آزادی انتخابات یکی از دستاوردهای انقلاب مردم ایران است، به همین دلیل مردم باید قدر این آزادی را دانسته و شکر آن را به جا آورند. شکر نعمت نیز رای دادن در انتخابات است.
حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری رئیس مجلس دوره پنجم با حضور در حسینیه ارشاد، رای خود را برای انتخاب نمایندگان تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری به صندوق انداخت.
در همین شعبه محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت هم در اولین دقایق فرآیند رای‌گیری رای خود را به صندوق انداخت.
وی سپس اظهار کرد: رای دادن در این انتخابات اول رای به ایران بعد به مردم و بعد به نظام است، لذا بسیار قیمتی است. این حقتان را از دست ندهید. بالاخره این حق شماست و شما این رای را که به صندوق بریزید هم به ایران، هم به مردم هم به نظام رای داده‌اید.
همچنین حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه باحضور در مسجد لویزان رای خود برای انتخابات‌های مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به صندوق انداخت.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در شعبه اخذ رای مسجد جامع لویزان رای خود را به صندوق انداخت.
محمد اسلامی با بیان اینکه دشمنان حضور پرشور مردم ایران پای صندوق‌های رای را برنمی‌تابند و هدف آنان این است که مردم را از حکومت جدا کنند، تصریح کرد: امروز وظیفه تک تک ملت ایران حضور پرشور در پای صندوق‌های رای است و این حضور، حماسه‌ای دشمن‌شکن خواهد بود.
سردار سرلشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم از دیگر مسئولینی بود که در این شعبه آرای خود را به صندوق انداخت.
داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از شرکت در انتخابات گفت: بعد از ۲۲ بهمن شاهد حماسه دیگری از سوی مردم عزیزمان هستیم. این حضور پرشور نشان می‌دهد که مردم همیشه در صحنه بوده و هستند و خواهند بود. پایبندی مردم به آرمان‌های انقلاب و امام راحل و منویات مقام معظم رهبری امروز کاملا مشهود است.
امیر دریاردار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش با حضور در شعبه اخذ رای ستاد آجا و پس از انداختن رای خود در صندوق گفت: نمایندگان مجلس در مسیری حرکت کنند که آینده کشور و مردم تضمین شود.
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش هم پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رای به صورت مستقیم و غیرمستقیم امنیت آفرین است و این موضوع جزو بدیهیات است و نیازی به اثبات ندارد.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش هم ضمن حضور در انتخابات با اشاره به امنیت کامل مرزهای کشور تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش با استقرار ۱۱ تیپ خود در مرزهای سراسر کشور امنیت مثال‌زدنی را در کنار سایر نیروهای مسلح به ارمغان آورده است و علاوه بر این امروز با حضور مجموعه کارکنان اداره بهداشت، امداد و درمان و همچنین تیزپروازان هوانیروز تمام تلاش خود را در تسهیل برگزاری انتخابات پای کار آورده‌اند.
همچنین امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در یکی از شعب مستقر در مجتمع مسکونی شهید بهشتی (قصر فیروزه ۲) پس از انداختن رای در صندوق گفت: حضور در انتخابات مصونیت بخش کشور و موجب ابهت نظام در چشم دشمنان است.
امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش به همراه حجت الاسلام والمسلمین قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو با حضور در مسجد امام صادق(ع) کوی انقلاب در محل اخذ رای‌گیری آراء خود را به صندوق انداختند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب و معادلات جهانی را به نفع ما رقم خواهد زد، گفت: در این راه نیروی هوایی ارتش در هر لحظه‌ای آماده لبیک به پیام فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) است.
امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش پس از انداختن رای خود در صندوق انتخابات، با اشاره به نقش انتخابات در ارتقای امنیت ملی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای انتخابات ارتقای امنیت کشور در داخل و حتی خارج از مرزهاست؛ چرا که برگزاری انتخابات رضایت گروه‌های سیاسی و اجتماعی را بدنبال خواهد داشت و در نهایت باعث تعادل و ثبات و ارتقای امنیت موثر در سطح جامعه خواهد شد.
امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در محل اخذ رای در مسجد جعفر صادق (ع) کوی سازمانی ستاد نیروی هوایی ارتش رای خود را به صندوق انداخت و با بیان اینکه حضور در پای صندوقهای رای به اندازه نمازهای یومیه اهمیت دارد و واجب است، گفت: انتخابات حرکتی برای مایوس کردن دشمنان این مرز و بوم است و همه ما همیشه پای کار نظام هستیم و این مردم هیچگاه از حمایت از نظام دست برخواهند داشت.
فرمانده هوافضای سپاه در اولین دقایق آغاز فرآیند رای‌گیری انتخابات با حضور در مسجد جامع ابوذر تهران پس از شرکت در انتخابات، گفت: شرط کافی برای حفظ امنیت و ایستادن قدرتمندانه مقابل دشمن، حضور مردم، همگرایی، وحدت و یکپارچگی است.
سردار امیرعلی حاجی زاده تاکید کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رای امنیت‌زا و پر کردن خشاب نیروهای مسلح و پر کردن مشت نیروهای مسلح است؛ مردم غفلت نکنند، بیایند.
رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در شعبه رای اولی‌ها در مدرسه شهید مطهری تهران، رای خود را به صندوق انداخت. او با دانش‌آموزان رای اولی گپ و گفتی کوتاه داشت و سپس از حضور بیش از سه میلیون رای اولی پای صندوق‌های رای خبر داد.
محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از آنکه رای خود را به صندوق مسجد حضرت ابوالفضل واقع در بلوار دریا تهران انداخت، تاکید کرد که مردم ایران با رای خود قدرت خود را نشان می‌دهند و تصمیم و انتخاب امروز مردم آینده را
رقم می‌زند.
امروز همچنین کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در سالن شهید افراسیابی که برای مشارکت جامعه ورزش در انتخابات در نظر گرفته شده است، رای خود را
به صندوق انداخت.
لازم به ذکر است که اصحاب فرهنگ و هنر هم با حضور در شعبه اخذ رای تالار وحدت آرا خود را به صندوق انداختند و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شعبه رای داد و در جمع خبرنگاران گفت: به مجلس دوازدهم و نوع نگاه فرهنگی آن امیدوار است.