تجارت ایران با کشورهای عضو اوراسیا در هفت‌ماهه سال جاری به ۴ میلیارد و ۲۵۸ میلیون و ۵۳هزار دلار رسید که سهم صادرات ایران ۹۲۲میلیون دلار و سهم واردات هم ۳.۳ میلیارد دلار بوده است. بر اساس آخرین آمار، تجارت ایران با کشورهای عضو اوراسیا در هفت ماهه سال جاری به ۸ میلیون و ۱۱۱ […]

تجارت ایران با کشورهای عضو اوراسیا در هفت‌ماهه سال جاری به ۴ میلیارد و ۲۵۸ میلیون و ۵۳هزار دلار رسید که سهم صادرات ایران ۹۲۲میلیون دلار و سهم واردات هم ۳.۳ میلیارد دلار بوده است. بر اساس آخرین آمار، تجارت ایران با
کشورهای عضو اوراسیا در هفت ماهه سال جاری به ۸ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۳۸۹ تن و به ارزش ۴میلیارد و ۲۵۸ میلیون و ۵۳ هزار دلار رسید. از مجموع تجارت خارجی ایران به کشورهای عضو اوراسیا در این مدت ۲ میلیون و ۴۱۴هزار و ۵۴۲تن به ارزش ۹۲۱ میلیون و ۸۴۹ هزار دلار آن به صادرات اختصاص داشته است. میزان صادرات ایران به کشورهای عضو اوراسیا در ۷ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۴۸ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۲درصد افزایش نشان می‌دهد. در این مدت ۵میلیون و ۶۹۶ هزار و ۸۴۷ تن کالا به ارزش ۳میلیارد و ۳۳۶ میلیون و ۲۰۴ هزار دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزنی ۳۷ درصد و از حیث ارزش ۳۱ درصد رشد داشته است.

> جزئیات صادرات و واردات
در این مدت ۵۳۲ میلیون و ۱۱۱ هزار دلار به فدراسیون روسیه، ۲۳۵ میلیون و ۲۴۰ هزار دلار به ارمنستان، ۱۰۴ میلیون و ۵۴۴ هزار دلار به قزاقستان، ۴۰ میلیون و ۳۰۴ هزار دلار به قرقیزستان و ۹ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار به بلاروس صادر گردید. بیشترین میزان افزایش صادرات به کشورهای عضو اوراسیا به ۲ کشور فدراسیون روسیه و قرقیزستان بوده که به ترتیب ۳۰ و ۲۰ درصد افزایش یافت.
همچنین در ۷ ماهه سال جاری از مجموع کالاهای وارداتی از کشورهای عضو اوراسیا، ۳میلیارد و ۷۱ میلیون دلار به فدراسیون روسیه، ۱۴۶میلیون و ۸۶۶ هزار دلار به قزاقستان، ۹۴میلیون و ۶۰۴ هزار دلار به بلاروس، ۱۵میلیون و ۳۳ هزار دلار به قرقیزستان و ۹میلیون و ۴۵ هزار دلار به ارمنستان اختصاص داشت. بیشترین افزایش واردات به لحاظ ارزشی از کشورهای عضو اوراسیا به بلاروس و قرقیزستان اختصاص داشت که به ترتیب ۱۷۹ و ۱۰۹ درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایلنا؛ در این مدت واردات کالا از ارمنستان و فدراسیون روسیه و قزاقستان به ترتیب با ۵۹ و ۳۴ درصد افزایش و ۲۸ درصد کاهش روبرو بوده است.