آفتاب یزد – رضا بردستانی: یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره دو تفکر «حکومت اسلامی» و جمهوریت» به آفتاب یزد گفت: پیشتر هم گفته بودم در این انتخابات، دو طیف رو در روی هم قرار خواهند گرفت؛ طیفی که به دنبال حکومت اسلامی است و طیفی که مشی جمهوریت را دنبال می‌کند که قالیباف و […]

آفتاب یزد – رضا بردستانی: یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره دو تفکر «حکومت اسلامی» و جمهوریت» به آفتاب یزد گفت: پیشتر هم گفته بودم در این انتخابات، دو طیف رو در روی هم قرار خواهند گرفت؛ طیفی که به دنبال حکومت اسلامی است و طیفی که مشی جمهوریت را دنبال می‌کند که قالیباف و همفکران او را شامل می‌شود و حال که نتیجه‌ی دور اول مشخص شده، شاهد هستیم که تفکری که به دنبال حکومت اسلامی است توانسته مجلس را قبضه کند!
کنعانی مقدم که پیش از انتخابات گفته بود: «من بیشتر از آن که نگران مشارکت و انتخابات باشم نگران سونامی پس از انتخابات هستم که با این لیست‌ها و چهره‌هایی که کار تیمی با هم نکرده‌اند دقیقاً چه مجلسی قرار است شکل بگیرد.» خاطرنشان می‌کند: این که برخی در خلوت خود گمان می‌کنند این بازی‌ها را خود قالیباف به راه انداخته لابد هنوز با آن چه در انتخابات رخ داده، کنار نیامده اند.
این فعال سیاسی اصولگرا با تأکید بر این نکته که: «دعوای پایداری و قالیباف ریشه دار است» می‌گوید: قالیباف گمان می‌کرد ائتلاف با پایداری می‌تواند او را به رأی اول تهران تبدیل کند که این مسئله را یا باید ناشی از «غرور کاذب سیاسی» دانست یا ناشی از تحلیل نادرست از فضای حاکم بر انتخابات وگرنه همگان دیدند پایداری‌ها فقط به لیست خودشان رای دادند!

رسایی درپی زدن زیر میز پدرسالارها و کیف‌کش‌ها
یک عضو جبهه پایداری گفت: ما در جبهه صبح ایران در پی زدن زیر میز پدرسالارها و کیف کش‌ها هستیم. اینکه عده‌ای به یک مسئول یا همسر یا فرزند مسئول متوسل شوند و بدون شایستگی‌ها به مناصب مختلف برسند را باید تغییر دهیم. به گزارش ایسنا، حمید رسایی در گردهمایی جبهه تازه تاسیس صبح ایران گفت: با رائفی‌پور تلاش کردیم در صحنه رقابت جدی عرصه انتخابات که بر پایه پدرسالاری و سهمیه‌بندی است، بزنیم زیر میز. وی ادامه داد: وقتی ارزش ها، آرمان‌ها و روش‌ها واحد باشد، نیاز به چسب و طناب نیست. امناء در کنار صبح ایران است و با هم به اشتراک رسیده اند.
رسایی ادامه داد: مجلس سالم، کشور سالم به وجود می‌آورد. مجلس وقتی سالم باشد به بمب اتم تبدیل می‌شود و همه ساختارهای فاسد را متلاشی می‌کند. برخی مجلس مطیع و نماینده فاسد را دوست دارند. نمی‌شود هم جیب نماینده باز باشد و هم دهانش. وی ادامه داد: بر شرایط دولت لحظه به لحظه نظارت می‌شود، اما روی عملکرد نماینده نظارت نمی‌شود. سلامت سیاسی و اقتصادی و اعتقادی جزو شرایط نماینده است. اگر نماینده بر اثر اشتباه شورای نگهبان از این فیلتر عبور کرد دیگر هیچ کسی نمی‌تواند چهار سال آن نماینده فاقد صلاحیت را برکنار کند.
رسایی حاکمیت شفافیت را موجب قوی شدن مجلس دانست و افزود: اگر مجلس بخواهد بقیه جاها را شفاف کند اول باید خودش شفاف باشد. مجلس یک حقوق و یک درآمد دارد. حقوقش ۲۵ میلیون تومان است که واقعا ناچیز است اما درآمدش ته ندارد و هیچ کسی نمی‌تواند بر کاری که نماینده در این حوزه مرتکب می‌شود، نظارت کند و پدرسالارها و شخص سالارها از شفافیت در این حوزه فراری و نسبت به آن معترض هستند.
یک عضو جبهه پایداری گفت: اگر شفافیت حاکم شود دیگر هیچ مسئول و آقازاده‌ای نمی‌تواند سکوت کند و از مواهب بی‌شفافیتی بهره ببرد. وی تاکید کرد: دوستان ما در جبهه صبح ایران در پی زدن زیر میز پدرسالارها و کیف کش‌ها هستیم. اینکه عده‌ای به یک مسئول یا همسر یا فرزند مسئول متوسل شوند و بدون شایستگی‌ها به مناصب مختلف برسد را باید تغییر دهیم.
وی گفت: امنا و صبح ایران از بنده حمایت کرده‌اند و نسبت به شفافیت از بنده تعهد گرفته است. جبهه انقلاب این نیست که وقتی از یک داوطلب حمایت کرد اجازه ندهد جبهه دیگری از او حمایت کند، این عین پدرخواندگی است.

مجلس دوازدهم شاید کار دولت سیزدهم را تا اخذ رای اعتماد مجدد پیش ببرد
حسین کنعانی مقدم که پیش از انتخابات در گفت و گو با آفتاب یزد، به صراحت گفته بود: «مجلسی که تشکیل خواهد شد حملات تندی به دولت خواهد کرد و تلاش می‌کند مقصر و مسبب تمامی معضلات را دولت معرفی کند.» در ادامه خاطر نشان کرد: با این ترکیبی که به مجلس راه یافته، بعید می‌دانم سازشی بین دولت و مجلس بتوان انتظار داشت.
وی می‌گوید: من روزی را به زودی می‌بینم که دولت سیزدهم مجبور به اخذ رای اعتماد مجدد از مجلس شود زیرا بنای جبهه‌ی پایداری بر پیشبردِ اهداف و برنامه‌های خود است و جایی برای مدارا و سازش نمی‌بینم
دور دوم انتخابات هم پایداری برنده خواهد شد
حسین کنعانی مقدم با اشاره به اینکه در لیست تهران و شهرستان‌هایی که
به دور دوم راه پیدا کرده‌اند تغییری ایجاد نخواهد شد به آفتاب یزد می‌گوید:
«نه تنها تغییری در دور دوم شاهد نخواهیم بود بلکه منتظر پیروزی با شدت و حدت بیشتری نیز باید بود فلذا از هم اکنون باید بپذیریم در دور دوم هم تمامی اتفاقات دور اول تکرار خواهد شد.

چهارم شدن قالیباف در انتخابات اخیر معادل در آخر لیست قرار گرفتن مرحوم هاشمی است
کنعانی مقدم با تأکید بر این که: « چهارم شدن قالیباف در انتخابات اخیر معادل در آخر لیست قرار گرفتن مرحوم هاشمی است» اظهار می‌دارد: اگر قالیباف احساس می‌کند در این فضا و با این تفکر می‌تواند فراکسیونی تأثیرگذار در مجلس تشکیل دهد بماند جز این اگر می‌اندیشد به نظرم معقولانه‌ترین تصمیم، «انصراف» است.
این فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از برخی گفتارها و اظهار نظرها و با اشاره به این که: دشمنان در قضیه‌ی مشارکت تقریباً تیرشان به سنگ خورد اما گفتارها و اظهارنظرها به گونه‌ای است که حتی برخی پیام‌های آشکاری به دشمنان ارسال می‌کند، گفت: در این انتخابات اگرچه مشارکت از حدی که دشمنان ما انتظار داشتند بالاتر بود و ناامید از مشارکتی تلخ شدند اما جبهه گیری ها، اظهار نظرها و دامن زدن به اختلافات به گونه‌ای است که حتی می‌تواند بر تصمیماتی که در مورد ایران می‌خواهند اتخاذ کنند نیز موثر واقع شود. حسین کنعانی مقدم با رد این مسئله که: قالیباف هرگز نمی‌تواند پایداری را برای دور دوم مجاب کند که اتفاقاتی دیگر رخ بدهد، تاکید کرد: با شناختی که از پایداری داریم، این جبهه‌ی سوپرانقلابی تصمیمی که باید اتخاذ کرده و تا انتها نیز بر همین مدار حرکت خواهد کرد و هیچ نرمش و سازشی از آن‌ها نمی‌توان انتظار داشت.