معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: برای پیک تابستان سال آینده درتلاشیم مجموعا ۶۳۰ مگاوات از طریق ارتقای توان تولید واحدهای گازی و رفع محدودیت تولید واحدهای بخاری به ظرفیت نیروگاه‌های کشور بیفزاییم. ناصر اسکندری در مراسم تجلیل از کارکنان صنعت تولید نیروی برق کشور با اشاره به اینکه تابستان سال گذشته نیروگاه‌های حرارتی […]

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: برای پیک تابستان سال آینده درتلاشیم مجموعا ۶۳۰ مگاوات از طریق ارتقای توان تولید واحدهای گازی و رفع محدودیت تولید واحدهای بخاری به ظرفیت نیروگاه‌های کشور بیفزاییم.
ناصر اسکندری در مراسم تجلیل از کارکنان صنعت تولید نیروی برق کشور با اشاره به اینکه تابستان سال گذشته نیروگاه‌های حرارتی با ۹۸ درصد آمادگی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند، افزود: دست‌یابی به این رقم در حالی است که این رقم در میانگین‌های جهانی حدود ۹۵ درصد است.
وی با اشاره به اینکه ۶۲۲ واحد تولید برق حرارتی کشور در تابستان امسال با ضریب آمادگی ۹۹.۱ درصد در مدار تولید بوده‌اند، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا در پیک تابستان سال آینده با تلاش تمامی پرسنل صنعت نیروگاهی بتوانیم ضریب آمادگی فراتر از این رقم را به ثبت برسانیم.
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم بیش از هفت هزار و ۷۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است، گفت: این اقدام از طریق سنکرون ۴۰ واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت پنج هزار و ۷۰۰ مگاوات و ارتقای توان واحدهای گازی و رفع محدودیت تولید واحدهای بخاری به ظرفیت دو هزار مگاوات محقق شده است.
اسکندری اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا برای افزایش آمادگی نیروگاه‌های حرارتی برای تولید برق پایدار در پیک تابستان سال آینده بالغ بر ۱۱۰ هزار مگاوات برنامه تعمیرات واحدهای تولید برق حرارتی در دستور کار قرار بگیرد تا این واحدها در دوره اوج بار سال ۱۴۰۳ با حداکثر آمادگی در مدار تولید قرار بگیرند.
وی گفت: برای پیک تابستان سال آینده درتلاشیم ۱۶۹ مگاوات از طریق ارتقای توان تولید واحدهای گازی و ۴۶۰ مگاوات از طریق رفع محدودیت تولید واحدهای بخاری به ظرفیت نیروگاه‌های کشور بیفزاییم.
به گزارش تسنیم؛ معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی در پایان تاکید کرد: با تلاش تمامی پرسنل صنعت نیروگاهی درصددیم تا پیک تابستان سال آینده را با آمادگی بالاتری نسبت به سالیان گذشته و با موفقیت سپری کنیم.