وزارت راه و شهرسازی با تکذیب موارد مطرح شده توسط روزنامه آفتاب یزد به منظور تنویر افکار عمومی و خوانندگان این روزنامه اقدامات این وزارتخانه در بخش مسکن را در دولت سیزدهم تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ تشریح می‌کند. براساس آمار ارائه شده توسط دفتر آمار، اطلاعات و پایش وزارت راه و شهرسازی از ابتدای آغاز […]

وزارت راه و شهرسازی با تکذیب موارد مطرح شده توسط روزنامه آفتاب یزد به منظور تنویر افکار عمومی و خوانندگان این روزنامه اقدامات این وزارتخانه در بخش مسکن را در دولت سیزدهم تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ تشریح می‌کند. براساس آمار ارائه شده توسط دفتر آمار، اطلاعات و پایش وزارت راه و شهرسازی از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، برنامه‌های متعددی برای مسکن و تحقق شعار دولت در اجرای قانون جهش تولید مسکن تدوین و اجرایی شد. برهمین اساس برنامه تفصیلی تولید چهار میلیون مسکن طی ۴ سال به تفکیک استانها و شهرهای مختلف کشور و تأمین زمین به استعداد بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی تدوین شد.
>اجرای ۳۲۴ هزار و ۵۹ واحد در قالب نوسازی مسکن روستایی
عملکرد واحدهای مسکونی شروع شده و در حال ساخت در قالب طرح نهضت ملی مسکن حاکی از آن است که تاکنون تعداد ۱۵۱ هزار و ۴۱۷ واحد در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، تعداد ۲۱۰ هزار و ۱۵۵ واحد در قالب تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح، تعداد ۱۳۷ هزار و ۷۱۶ واحد مسکونی در قالب خود مالکی و تعداد ۳۲۴ هزار و ۵۹ واحد در قالب نوسازی مسکن روستایی است. همچنین به تعداد ۸۰۹ هزار و ۱۶۰ واحد زمین به صورت انفرادی و گروهی و در دست ساخت برای متقاضیان واجد شرایط به شکل انبوه‌سازی در حال اجراست.
>اخذ ۳۵۴ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران
این گزارش حاکی است که ۳۵۴ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و کمیسیون ماده ۵ و کارگروه امور زیربنایی «در خصوص نهضت تولید مسکن» برای ۲۲ هزار و ۴۶۷ هکتار اخذ شده است. این مصوبه‌ها شامل ۹۷ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری به مساحت ۱۹ هزار و ۳۱۵ هکتار، ۲۵۷ مصوبه کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی به مساحت ۳ هزار و ۱۵۲ هکتار، اخذ ۲۳۷ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری شامل ۶۲ طرح جامع، ۲۹ سیاستگذاری و ضابطه‌گذاری، ۱۱۳ مغایرت اساسی،
 ۶ پادگان و اراضی نظامی، ۱۶ طرح ویژه و یک فرادست و ۱۰ شهرک است.
>بهره‌برداری از ۱۰۳ پروژه روبنایی و زیربنایی در شهرهای جدید
بهره‌برداری از ۱۰۳ پروژه روبنایی و زیربنایی در شهرهای جدید به میزان یک میلیون و ۷۲۱ هزار و ۶۳۰ متر مربع و تکمیل پروژه سیگنالینگ قطار برقی (دو خطه) گلشهر به شهر جدید هشتگرد به میزان ۲۶ کیلومتر از دیگر اقداماتی است که مجموعه وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به نتیجه رسانده است.