تفاهم نامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها یا حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهردار تهران به امضا رسید. جلسه صبحانه کاری با حضور «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از معاونان این وزارتخانه با «علیرضا زاکانی» شهردار تهران با موضوع تبیین اهمیت پروژه فیبرنوری منازل و […]

تفاهم نامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها یا حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهردار تهران به امضا رسید.
جلسه صبحانه کاری با حضور «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از معاونان این وزارتخانه با «علیرضا زاکانی» شهردار تهران با موضوع تبیین اهمیت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها برگزار شد که در پایان این جلسه تفاهم نامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای پایتخت به امضای دو طرف رسید.
وزیر ارتباطات در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دو سال گذشته ارائه کرد که بخش عمده این گزارش به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها و اهمیت این پروژه به عنوان زیرساخت توسعه آینده کشور اختصاص داشت.
زارع‌پور با تاکید بر اینکه تهران مهم‌ترین کلان شهری است که باید این پروژه در آن اجرایی شود، گفت: تهران کلان شهری است که جمعیت زیادی را در خود جای داده و سرویس اینترنت با سرعت گیگابیت بر ثانیه یک نیاز اساسی برای این شهر محسوب می‌شود.
وی افزود: تلاش ما این است که سرویس‌هایی با سرعت‌های بالا، با کیفیت و ارزان در اختیار کاربران قرار دهیم که این مهم محقق نخواهد شد مگر با تکمیل پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها اتفاق نخواهد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در ۲۰۰ شهر در حال احداث است و تا الان نزدیک به ۵ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش قرار گرفته اند، گفت: بر اساس تازه‌ترین آمارها، ۴ میلیون خانوار در تهران ساکن هستند که با اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها در پایتخت و تحت پوشش قرار گرفتن تمامی این خانوارها، جهش قابل توجه‌ای در تحقق اهداف تعیین شده یعنی ایجاد ۲۰ میلیون پوشش تا پایان دولت سیزدهم ایجاد خواهد شد.
وی درباره نحوه اجرای این پروژه در تهران خاطرنشان کرد: برای رفع انحصار و ایجاد رقابت و ارائه خدمات بهتر به مردم عزیز، بازیگران جدیدی در عرضه سرویس فیبرنوری وارد شده‌اند و در حال حاضر ۹ اپراتور جدید در این پروژه فعال هستند که در کلان شهرها کنسرسیومی از این اپراتورها پروژه را راهبری می‌کنند که در تهران نیز بر همین اساس عمل خواهد شد.
در ادامه این جلسه علیرضا زاکانی شهردار تهران با تقدیر از اقدامات و دستاوردهای وزارت ارتباطات در دوسال گذشته گفت: این دستاوردها نتیجه تفکر، فرهنگ و حرکت جهادی است که در مجموعه وزارت ارتباطات شکل گرفته است.
شهردار تهران با اشاره به اهمیت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها گفت: این پروژه هم از منظر ملّی و هم از منظر تسهیل خدمت‌رسانی به مردم حائز اهمیت است و از این منظر شهرداری تهران فارغ از هرگونه نگاه مادی برای تکمیل این پروژه آماده همکاری است.
وی افزود: بنده به عنوان شهردار تهران و همکاران‌مان، شهرداری را به عنوان منشا ارائه خدمت می‌بینیم و با توجه به برنامه‌های تحولی و کلانی که در این دوره تهیه شده است، به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه برای تبدیل تهران به عنوان شهر هوشمند نگاه ویژه‌ای داریم.
زاکانی ادامه داد: بنابراین لازم است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این پروژه شهرداری تهران را شریک راهبردی خود در نظر بگیرد و آماده‌ایم که مسئولیت‌های خود را در این پروژه انجام دهیم.
وزیر ارتباطات در ادامه با تقدیر از نگاه راهبردی و حاکمیتی و فرابخشی شهردار تهران گفت: این پروژه به سرانجام نمی‌رسد مگر با ایجاد همدلی و همکاری همه جانبه به ویژه از جانب شهرداری‌ها که امیدواریم شهرداران سراسر کشور در این مسیر شهرداری تهران را الگویی مناسب در نظر بگیرند.
به گزارش ایرنا؛ در پایان این جلسه تفاهم نامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر تهران به امضای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهردار تهران رسید که بر اساس آن تا پایان دولت سیزدهم کل شهر تهران تحت پوشش فیبرنوری قرار خواهد گرفت تا امکان ارائه سرویسهای چندصد مگابیتی به هموطنان در این کلان شهر فراهم شود.