سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در دولت سیزدهم با شفاف‌سازی فرایندها و سرعت بخشی در تعیین تکلیف کالاها، از انبارهای این سازمان رسوب‌زدایی کرده و ۴۵ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شد که رکورد بی‌سابقه‌ای است. پیش از روی کارآمدن دولت سیزدهم، وضعیت نابسامان انبارهای اموال تملیکی به گونه‌ای بود که کالاها از […]

سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در دولت سیزدهم با شفاف‌سازی فرایندها و سرعت بخشی در تعیین تکلیف کالاها، از انبارهای این سازمان رسوب‌زدایی کرده و ۴۵ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شد که رکورد بی‌سابقه‌ای است.
پیش از روی کارآمدن دولت سیزدهم، وضعیت نابسامان انبارهای اموال تملیکی به گونه‌ای بود که کالاها از ۲۰ سال پیش بر روی هم انبار شده بود و تعیین تکلیفی صورت نگرفته بود.
دولت سیزدهم در جهت احقاق حقوق مردم در مدت ۲ سال فعالیت خود اقدام به رسوب‌زدایی و تعیین تکلیف کالاها کرد، کالاهایی از اوایل دهه ۸۰ در انبارهای این سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خاک می‌خوردند.
در دو سال عمر دولت سیزدهم رکوردهای بی‌سابقه‌ای از جمله تعیین تکلیف کالاها و فروش به ثبت رسید که در دولت‌های گذشته این اهتمام وجود نداشت؛ به گونه‌ای که از بدو تاسیس سازمان اموال تملیکی تا سال ۱۴۰۰ حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان و یک سال و نیم گذشته ۴۵ هزار میلیارد تومان کالا در کشور تعیین تکلیف شد.
در باره بی‌توجهی دولت‌های گذشته نسبت به وضعیت انبارهای اموال تملیکی، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفته است: پیش از دولت سیزدهم، چه کسی از مردم و یا رسانه‌ها اطلاع داشتند که در انبارهای سازمان اموال تملیکی چه می‌گذرد؟ هیچ کس اطلاع نداشت که در این سازمان چه می‌گذرد و چه کسانی از مواهب آن بهره‌مند می‌شد.
همچنین وزیر اقتصاد، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی را سازمان رکوردها عنوان کرده و گفته بود که با اینکه سازمان اموال تملیکی از لحاظ تعداد نیرو و هزینه در تنگناست، اما شاهد آمار و اعداد بی‌سابقه و عملکرد درخشان در عملکرد سازمان اموال تملیکی هستیم که این امر نشانگر کار جهادی و همت مدیران است.

تعیین تکلیف ۳۱ هزار میلیارد تومانی کالاهای اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱
آمارهای سال گذشته حاکی از رشد و افزایش تعیین تکلیف کالاهاست به گونه‌ای که بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شد؛ همچنین افزایش فروش اموال و دارایی‌ها به میزان ۵۰۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۱۰۲۵ درصدی اعاده کالا نسبت به سال ۱۴۰۰، خرید انبار ۱.۵ برابر و قفسه‌بندی انبارهای تملیکی ۱۵ برابر ۳۰ سال گذشته از مهم‌ترین دستاوردهای این دولت سیزدهم است.
همچنین بیشترین میزان سهم روش‌های فروش سازمان در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ مربوط به مزایده الکترونیکی سراسری در بستر سامانه تدارکات دولت با ۹۴درصد رشد همراه بود.

 برگزاری ۴۵ دوره حراج خرده فروشی فروش خودروهای خارجی متروکه
برگزاری مزایده. ها، حراج‌های خرده فروشی در استان‌های مختلف یکی دیگر از اقدامات این سازمان در دولت سیزدهم است. از این طریق، ۹۷ درصد کالاهای در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به فروش رفته است.
در همین راستا در آبان ماه امسال ۳۷۶ خودروی خارجی سازمان اموال تملیکی به ارزش یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در مزایده شماره ۵۸۱ به فروش رفت.
همچنین سامانه حراج خرده فروشی اموال تملیکی در خردادماه امسال راه‌اندازی شد که تا کنون ۴۵ دوره حراج خرده فروشی برگزار شد که در این تعداد حراج انواع کالاهای لوازم خانگی به ارزش هشت میلیارد و ۷۵۴ میلیون تومان به فروش رسید.
طبق اعلام سازمان اموال تملیکی، در این حراج‌ها بیش از یک هزار و ۳۱۵ مورد کالا از انواع لوازم خانگی عرضه شد که یک هزار و ۱۸۶ مورد کالا به فروش رفت. ضمن اینکه ۱۰ هزار و ۸۲۰ نفر در این دوره‌های حراج‌های خرده فروشی شرکت کردند.
به گزارش ایرنا؛ سازمان اموال تملیکی در دولت سیزدهم با ایجاد تعامل مطلوب با قوه قضائیه، ساماندهی انبارها، مکانیزه، قفسه‌بندی و تجهیز انبارها، برگزاری مزایده‌های الکترونیکی، حراجی‌های غیرحضوری و حراج‌های خرده فروشی نسبت به تعیین تکلیف کالاها اقدام کرده است که شاهد رشد در این عرصه هستیم.