به مناسبت اعیاد ماه رجب و ولادت حضرت علی (ع)؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور کرمان با حضور در زندان مرکزی کرمان به صورت چهره به چهره به مشکلات حقوقی و قضائی مددجویان رسیدگی کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور گفت: این بازدیدها در راستای اجرای سیاست‌های عالی دستگاه […]

به مناسبت اعیاد ماه رجب و ولادت حضرت علی (ع)؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور کرمان با حضور در زندان مرکزی کرمان به صورت چهره به چهره به مشکلات حقوقی و قضائی مددجویان رسیدگی کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور گفت: این بازدیدها در راستای اجرای سیاست‌های عالی دستگاه قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، رفع مشکلات قضائی و جلوگیری از اطاله دادرسی، حفظ حقوق شهروندی، باز اجتماعی شدن مددجویان و افزایش نشاط و بررسی مشکلات مددجویان صورت می‌پذیرد.
مجتبی استوار زاده هدف از این بازدید را رسیدگی به امور زندانیان و مشکلات حقوقی مددجویان و حمایت از آنان دانست و افزود: یکی از وظایف دستگاه قضائی در حوزه زندان‌ها و زندانیان، نظارت بر جمعیت زندان‌ها، ملاقات با زندانیان‌ها، بررسی مشکلات حقوقی و رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها است.
وی تصریح کرد: در این بازدید که رسیدگی به درخواست‌های مددجویان در دستور کار قرار داشت، متناسب با خواسته‌هایشان دستورات قانونی لازم نیز صادر شد.
وی در جریان این بازدید بیان کرد: در راستای تاکیدات رئیس قوه قضائیه در خصوص لزوم توجه به مسائل زندانیان و خانواده‌های آن‌ها، به مناسبت فرخنده میلاد با سعادت حضرت علی (ع) با اتخاذ تمهیدات لازم برای بهره‌مندی زندانیان واجد شرایط از ارفاقات قانونی، زمینه آزادی یکی از مددجویان زندانی فراهم شد.
وی تصریح کرد: آزادی زندانیانی نیازمند، امری خداپسندانه است و باید از تمام ظرفیت‌های نهادهای حمایتی و خیران برای رهایی این افراد از زندان استفاده کرد.
دادستان راور هشدار داد: باتوجه به اینکه امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضائی است، این ارفاقات قانونی شامل سارقین سابقه دار، سارقین مسلح، قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه و کسانی که به هر نحو امنیت مردم را سلب می‌کنند نمی‌شود و بر این اساس، پرونده زندانیان با دقت بررسی می‌شود تا پس از احراز شرایط قانونی، اشخاص واجد شرایط بی‌جهت در زندان نمانند.