مدیر بیمارستان الشفا در غزه با توجه به تشدید حملات و بمباران صهیونیست‌ها به بیمارستان‌ها گفت که بوی مرگ از هر نقطه از جمله بخش اورژانس و دیگر ساختمان‌ها به مشام می‌رسد. به گزارش ایسنا، همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به بزرگترین مجتمع بیمارستانی در غزه، مدیر بیمارستان الشفا در غزه به شبکه الجزیره گفت […]

مدیر بیمارستان الشفا در غزه با توجه به تشدید حملات و بمباران صهیونیست‌ها به بیمارستان‌ها گفت که بوی مرگ از هر نقطه از جمله بخش اورژانس و دیگر ساختمان‌ها به مشام می‌رسد. به گزارش ایسنا، همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به بزرگترین مجتمع بیمارستانی در غزه، مدیر بیمارستان الشفا در غزه به شبکه الجزیره گفت که بخش‌های مختلف بیمارستان به روی افراد محاصره شده در داخل آن بسته شده و کسی امکان ورود و خروج ندارد. وی درباره اوضاع وخیم بیمارستان‌های غزه به دلیل تداوم بمباران‌ها تصریح کرد، «قادر به ارتباط با پزشکان برای اطلاع از وضعیت آوارگان به‌ویژه کودکان نارس نیستیم». وی ادامه داد: به دلیل توقف هرگونه خدمات‌رسانی در بیمارستان، زخم‌های مجروحان هر لحظه بدتر و شدیدتر می‌شود. رئیس بیمارستان بیمارستان الشفا خاطرنشان کرد، بوی مرگ از هر نقطه از جمله بخش اورژانس و دیگر ساختمان‌ها به مشام می‌رسد. مدیر بیمارستان الشفا در غزه تاکید کرد که از لحظه حمله به بیمارستان، کسی از اسرائیلی‌ها با ما تماسی نگرفته است.

اما نوزادان نارس بیمارستان الشفاء غزه در خطر مرگ هستند و یکی یکی تلف می‌شوند. رئیس بخش سوانح سوختگی بیمارستان الشفاء در غزه اعلام کرد که نوزادان نارس در این بیمارستان به علت نبود امکانات یکی یکی در حال تلف شدن هستند. به گزارش فرارو، رئیس بخش سوانح سوختگی در بیمارستان الشفاء، بیمارستانی که نظامیان رژیم صهیونیستی با حملات مستمر هم اکنون وارد آن شده اند، اعلام کرد که نوزادان نارس این بیمارستان در خطر مرگ هستند و یکی یکی تلف می‌شوند. وی افزود: تاکنون ۶ نوزاد و ۳۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه در این بیمارستان به شهادت رسیده اند. اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه سه‌شنبه ۲۳ آبان اعلام کرد، این وزارتخانه مخالفتی با انتقال نوزادان نارس به بیمارستان دیگری ندارد. القدره گفت که هیچ مخالفتی با انتقال نوزادان نارس از بیمارستان الشفا وجود ندارد، اما او تاکید کرد که هنوز مکانیسم مشخصی برای انجام این کار وجود ندارد. وی در تماس تلفنی از بیمارستان الشفا گفت که هیچ چیز مانع از انتقال آن‌ها به هر بیمارستانی، در مصر، کرانه باختری یا اسرائیل نیست. سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد که آنچه در این مرحله مهم است سلامت جان نوزادان است. بسیاری از بیمارستان‌های غزه به علت حملات مستمر و محاصره رژیم صهیونیستی بر اثر تخریب تجهیزات، قطع برق و نبود سوخت از چرخه خدمات‌رسانی خارج و یا با کمبود شدید دستگاه ها، دارو و امکانات مواجه هستند. به رغم این که براساس قوانین بین‌المللی حمله به بیمارستان‌ها در زمان جنگ ممنوع و جزو جنایت جنگی محسوب می‌شود، ولی رژیم صهیونیستی در برابر چشمان جهانیان و دوربین‌های رسانه‌ها بی‌محابا به بیمارستان‌ها حمله‌ور می‌شود.