آفتاب یزد: شروع جام جهانی برای آینده‌های فوتبال ایران باورنکردنی بود. ملی‌پوشان نوجوان فوتبال کشورمان در نخستین بازی خود در جام جهانی زیر ۱۷ سال، مقابل قهرمان جهان دست به کار بزرگی زدند و بازی باخته را با قدرت بردند. نخستین دیدار تیم فوتبال نوجوانان کشورمان در جام جهانی زیر ۱۷ سال از ساعت ۱۵:۳۰ […]

آفتاب یزد: شروع جام جهانی برای آینده‌های فوتبال ایران باورنکردنی بود. ملی‌پوشان نوجوان فوتبال کشورمان در نخستین بازی خود در جام جهانی زیر ۱۷ سال، مقابل قهرمان جهان دست به کار بزرگی زدند و بازی باخته را با قدرت بردند. نخستین دیدار تیم فوتبال نوجوانان کشورمان در جام جهانی زیر ۱۷ سال از ساعت ۱۵:۳۰ روز شنبه آغاز شد و شاگردان حسین عبدی در ورزشگاه بین‌المللی جاکارتا برابر برزیل صف‌آرایی کردند و در پایان این دیدار، نوجوانان کشورمان مقابل قهرمان دوره گذشته این مسابقات با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسیدند. رایان ویتور در دقیقه ۲۸ و ابوالفضل زمانی در دقیقه ۲+۴۵ (گل به خودی) دو گل برزیلی‌ها را به ثمر رساندند و یعقوب براجعه در دقیقه ۵۴، کسری طاهری در دقیقه ۷۰ و اسماعیل قلی‌زاده در دقیقه ۷۳ زننده سه گل ملی‌پوشان نوجوان کشورمان بودند. تیم فوتبال نوجوانان کشورمان در ۲۰ دقیقه نسخه مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات را پیچید. به گزارش تسنیم، شاگردان حسین عبدی در نیمه دوم این دیدار متحول شدند و با زدن سه گل پیاپی اجازه خودنمایی به برزیلی‌ها ندادند و توانستند دست به کار بزرگی بزنند و اولین پیروزی تاریخ فوتبال ما را مقابل برزیل رقم زدند.
جالب است بدانید آخرین پیروزی ایران مقابل برزیل در رقابت‌های المپیک مونیخ در سال ۱۹۷۲ و در سومین دیدار ایران در مرحله مقدماتی این بازی‌ها اتفاق افتاده که ایران با تک گل مجید حلوایی تیم آماتور برزیل را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. به این ترتیب بعد از ۵۱ سال ایران به دومین پیروزی خود مقابل برزیل در رده‌های سنی مختلف رسید. از سوی دیگر این برد در شرایطی است که تیم نوجوانان برزیل از سال ۲۰۱۷ در هیچ تورنمنتی شکست نخورده بود.

 به آن‌هایی که کمک نکردند هم تبریک می‌گویم
اما سرمربی تیم جوانان ایران می‌گوید از چندین حربه برای بازگشت به مسابقه و شکست برزیل استفاده کرده است. به گزارش ورزش‌سه، حسین عبدی سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران گفت: «از همه تشکر می‌کنم. از مردم اندونزی که کنار تیم بودند و از تیم ما حمایت کردند. هنوز چیزی تمام نشده. تیم فوق‌العاده‌ای بود و ما مجبور بودیم که از چندین کلک استفاده کنیم تا آن‌ها را جلو بکشیم.» او ادامه داد: «مقابل برزیل دو هیچ عقب بودن و ۳ بر ۲ کردن خیلی سخت بود نگه داشتن این پیروزی سخت تر. تبریک می‌گویم به تمام آن‌هایی که به ما کمک کردند و تبریک می‌گویم به تمام آن‌هایی که به ما کمک نکردند.» عبدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از مردم اندونزی تشکر کرد واز آن‌ها خواست در بازی‌های بعدی هم کنار تیم ایران باشند: «امیدوارم بازی‌های بعد هم مردم دلنشین اندونزی ما را تشویق کنند تا ما با برتری آن مسابقه را هم پشت‌سر بگذاریم.»

 باور داشتیم می‌توانیم برزیل را ببریم
همچنین اسماعیل قلی زاده زننده دومین گل تیم ملی نوجوانان ایران گفت: «خیلی زحمت کشیدیم. روی غافلگیری و اشتباهات فردی در نیمه اول گل خوردیم.» او سپس درباره بازگشت تیم در نیمه دوم و به ثمر رساندن ۳ گل اضافه کرد: «در نیمه دوم با صحبت‌های آقای عبدی و جنگندگی برنده بازی شدیم.» بخش پایانی صحبت‌های قلی زاده هم اینطور مطرح شد: «باور داشتیم که این بازی را می‌بریم. خدا را شکر که به بازی برگشتیم و بازی را بردیم».

پیام ویژه تاج
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران نیز، پس از این مسابقه با انتشار پیامی، این پیروزی را به شاگردان حسین عبدی تبریک گفت. پیام رئیس فدراسیون به این شرح است: «۲۰ آبان ۱۴۰۲ را با غیرت، تعصب، تلاش و شایستگی خود به روزی به یادماندنی و خاطره‌انگیز برای ملت ایران تبدیل کردید. این نسل، با نمایش شورانگیز در این غروب پاییزی نشان داد تا سالیان متمادی برای این فوتبال افتخارآفرین خواهد بود. خدا قوت به شما و آرزوی تداوم این روند درخشان در بازی‌های آتی.»

 واکنش فیفا
اما فدراسیون بین‌المللی فوتبال هم به پیروزی تیم زیر ۱۷ سال ایران برابر برزیل در جام‌جهانی واکنش نشان داد. به گزارش ایرنا، سایت فدراسیون بین‌المللی در این خصوص، نوشت: «بازگشت باورنکردنی ایران در نیمه دوم، برزیل را مبهوت کرد». در بخشی از این گزارش فیفا درباره نمایش درخشان تیم کشورمان آمده است: «ایران روز شنبه یکی از خارق‌العاده‌ترین کامبک‌ها را در تاریخ جام جهانی زیر ۱۷ سال فیفا انجام داد و در حالی که ۲ بر صفر عقب افتاده بود، برزیل را در یک شب دراماتیک در جاکارتا شکست داد».


از سوی دیگر این پیروزی با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: «ما رو به آینده فوتبال ایران امیدوار کردید».
کاربر دیگری گفته است: «یکی بدون ادعا و بدون مصاحبه میره جام جهانی و برزیل رو می‌بره. یکی هم اول تیم رو تو مرحله مقدماتی حذف میکنه بعد تیم رو تقویت میکنه و میره به هنگ کنگ هم می‌بازه و اولین باخت تاریخ ملی رو به هنگ کنگ رقم میزنه و حذف میشه و بعد از آدم و عالم طلبکار میشه و همچنان سرمربی امید میمونه».
دیگری نوشت: «این یعنی خواستن توانستن است به امید قهرمانی در جام جهانی».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «ایشالا سال دیگه حداقل ۴تا از این بازیکنا برن لیگ برتر انگلیس».
کاربران دیگر نوشته اند: «خیلی بهتر از برزیلیم با این تیم قطعا در آینده واسه جام جهانی برنامه داریم»، «فقط جوگیر نشید و با همین فرمون برید جلو»، «یه چند تا حواله ماشین هم آماده کنید اینا واقعا حقشون هست نه اونا که شش تا میخورن از انگلیس»، «یه فوتبال خالص ایرانی، نشون دادیم اگه امکانات باشه و برنامه ریزی باشه میتونیم در بزرگسالان هم اینچنین شگفتی رو رقم بزنیم»، «بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران در تمام رده‌ها اونم با کامبک»، «امیدوارم اتفاقی که برای نوجوانان والیبال بعد از نایب قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۱ افتاد برای این نوجوانان هم بیفته»، «حیف این همه استعداد وقتی که زیرساخت نداریم»، «این بچه‌ها لایق بهترین پاداش‌ها هستند نه کسان
دیگر…».