جایی بهتر از کتابفروشی‌های محلی پورتلند برای گذراندن فراغت در یک بعد از ظهر بارانی وجود ندارد. ضروری‌ترین محل برای توقف، شهر کتاب‌های پاول است که با بیش از ۱ میلیون جلد کتاب جدید و دست دوم، بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی مستقل در جهان است. اما در این محل متوقف نشوید! کمی دورتر که بروید، در کتابفروشی‌های […]

جایی بهتر از کتابفروشی‌های محلی پورتلند برای گذراندن فراغت در یک بعد از ظهر بارانی وجود ندارد. ضروری‌ترین محل برای توقف، شهر کتاب‌های پاول است که با بیش از ۱ میلیون جلد کتاب جدید و دست دوم، بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی مستقل در جهان است. اما در این محل متوقف نشوید! کمی دورتر که بروید، در کتابفروشی‌های پورتلند، ثروت ادبی فراوانی خواهید یافت.
* «شهرکتاب پاول»: این فروشگاه بزرگ یک بلوک کامل شهر را در قلب پورتلند پوشش می‌دهد و به یکی از نمادهای شهر پورتلند تبدیل شده است. «شهرکتاب پاول» یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی‌های جهان در فروش کتاب‌های جدید و دست دوم است. «پاول»، چیزی فراتر از یک کتابفروشی عالی است: این یک دنیای کوچک مملو از پیشنهادهای هوشمند برای افراد علاقه‌مند به کتاب است و درست مانند پورتلند، ۳۶۵ روز سال باز است! در اوایل تاسیس این کتابفروشی، بنیانگذار آن، والتر پاول تصمیم انقلابی گرفت تا کتاب‌های جدید، دست دوم، با جلد گالینگور و شومیز عرضه کند. او با این رویکرد برابری‌خواهانه می‌خواست انواع کتاب متناسب با سلیقه‌های مختلف در نسخه‌های مختلف در یک جا جمع شود. این فروشگاه در کنار کتاب، هدایا و سوغاتی‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.
* «گرین‌بین»: تمایزی که کتاب‌فروشی دنج «گرین‌بین» با سایر کتاب فروشی‌ها دارد این است که بهترین فروشگاه کتاب کودکان در پورتلند است. در داخل یک خانه کوچک قرمز رنگ در شمال شرقی خیابان آلبرتا، قفسه پس از قفسه کتاب وجود دارد، کتاب‌های مصور جدید و دست دوم، رمان‌های گرافیکی، غیرداستانی برای همه سنین و یک بخش کوچک گلچین کتاب‌های خارجی (به زبان‌های ویتنامی، اسپانیایی، چینی و غیره). علاوه بر گنجینه‌های ادبی برای کل خانواده، گرین‌بین مجموعه‌ای از اسباب‌بازی‌های عجیب و غریب را نیز در اختیار دارد؛ برای زمان خواندن یک داستان یا شرکت در رویدادهای نویسندگان، می‌توانید روی یک مبل یا صندلی راحتی در این کتاب‌فروشی بنشینید.
* «مونوگراف»: مونوگرافِ کوچک، مغازه‌ای نیست که در آن گم شوید، اما پر از یافته‌های نادر و غیرمنتظره است. این فروشگاه شیک و مرتب در نزدیکی شمال شرقی آلبرتا در زمینه کتاب‌های هنری، پوسترهای سبک قدیمی تخصص دارد. صاحبان این کتاب‌فروشی، کارت پستال‌های قدیمی ۱ دلاری را با همان دقت پوسترها و کاتالوگ اپراهای قدیمی از نمایشگاه‌های مارسل دوشان به نمایش می‌گذارند.
* «مادرفوکو»: همانطور که از نام آن پیداست، نه تنها این کتاب‌فروشی بهشتی برای دوستداران فلسفه است، بلکه عناوین داستانی، شعر، غیرداستانی و زبان خارجی نیز در آن پیدا می‌شود. این فروشگاه نسبتاً جوان به نظر می‌رسد که دهه‌ها در این محل پابرجا بوده است. قالی‌هایی که در این فروشگاه استفاده شده و قفسه‌های چوبی قدیمی به این فروشگاه نمای جالبی داده است. تقویم رویدادهای آنها شامل مطالعه و اجرای گروه‌های موسیقی از پورتلند و سراسر جهان است.
* «دِدالوس»: دانش‌پژوهان و محققان.. فراموش نکنید که سری به کتاب فروشی «دِدالوس» در شمال غربی پورتلند بزنید. این کتاب‌فروشی مستقل با مجموعه‌ای عالی از کتاب‌های هنری، فلسفه و موسیقی دست دوم، از سال ۱۹۹۷ فعال است.
* «برادوی»:این فروشگاه که توسط زنان اداره می‌شود در شمال شرقی برادوی قرار دارد و از سال ۱۹۹۲ با مجموعه وسیعی از عناوین داستانی و غیرداستانی جدید، توجه خریداران را به خود جلب کرده است. این فروشگاه نورگیر و دلچسب، خانواده‌ها را با خدمات استثنایی به خود جلب می‌کند، از جمله بخش‌های قابل توجه کتاب‌های سفر و کودکان جذب می‌کند. این فروشگاه همچنین میزبان رویدادهای نویسندگانی مانند فلوید اسکلوت، شریل استرید و دیانا ابو جابر بوده و آثار ایشان را به نمایش گذاشته است.
* «آنی‌بلوم»: این کتاب‌فروشی از سال ۱۹۷۸ در محله Multnomah Village staple پورتلند واقع شده است. آنی‌بلوم یک فروشگاه دوستانه و مستقل مملو از داستان‌های تخیلی، راهنمای سفر، کتاب‌های آشپزی و کتاب‌های کودکان است. خواندن کتاب‌های پرفروش نویسندگان و ساکنان این محل یعنی گربه‌های دوست‌داشتنی را از دست ندهید!
* «چشم سوم»: این کتاب‌فروشی با تمرکز بر کتاب‌ها، لوازم جانبی و هدایایی با محوریت آفریقا، مجموعه‌ای عالی از نویسندگان و فیلسوفان سیاه‌پوست، نویسندگان مهاجر آفریقایی و کتاب‌هایی برای متحدان این کشور دارد. کتاب‌فروشی «چشم سوم» که در خیابان دیویژن قرار دارد، چیزی بیش از یک مغازه است. اینجا مرکزی اجتماعی است که با رویدادهای مطالعه‌محور همراه است.
* «کتابخانه دوستان»: این فروشگاه که در طبقه اصلی کتابخانه مرکزی پنهان شده است، داستان‌های تخیلی و غیرداستانی جدید، کتاب‌های درسی، عناوین قدیمی، امضا شده، و گهگاهی عناوین نادر و قدیمی را به فروش می‌رساند. درآمد این کتابفروشی برنامه‌های کتابخانه و خدمات برای اجتماع محلی را تامین می‌کند.
* شهر کتاب‌های مصور Bridge: شهر کتاب‌های مصور رز، یک بهشت برای رمان‌های گرافیکی است. کتاب‌های مصوری از فضای وسیعی از ناشران مانند Marvel، DC و ناشران کوچک‌تر مانند Oni Press در قفسه‌ها قرار گرفته‌اند و کتاب‌های جدید هر چهارشنبه وارد بازار می‌شود. در دومین پنج‌شنبه هر ماه به باشگاه کتاب‌خوانی علاقه‌مندان به رمان‌های مصور بپیوندید، همچنین می‌توانید مجموعه‌های کتاب‌های مصور دست دوم را برای فروش با تخفیف مطالعه کنید. چه شما یک مجموعه‌دار باشید که به دنبال عناوینی هستید که به سختی می‌توانید پیدا کنید و یا به تازگی شروع به کشف دنیای کتاب مصور کرده‌اید، این فروشگاه بهترین جا برای رفتن
است.
* «جهان شناور کتاب‌های مصور»: این فروشگاه که به‌خاطر مجموعه‌ای از مطبوعات کوچک، مستقل و زیرزمینی معروف است و محلی برای نویسندگان تازه‌کار و هنرمندان کمتر شناخته شده و همچنین ناشران محلی موفق و مشهور مانند دارک هورس است. بخش «تمام سنین» آن طیف گسترده‌ای از رمان‌های مصور جوانان را ارائه می‌دهد و نویسندگان جدید می‌توانند کتاب‌های مصور کوتاه یا مجله‌های خود را برای فروش در قفسه‌های این فروشگاه بیاورند.

منبع: ایبنا به نقل از وبسایت ترول پورتلند