آفتاب یزد- گروه شبکه: ۲ انفجار تروریستی عصر چهارشنبه در جریان مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، در مسیر گلزار شهدا رخ داد که متاسفانه در پی آن تعداد زیادی از افراد حاضر در این مراسم، شهید و مجروح شدند. اما مطابق آخرین خبرها، گفته می‌شود که آخرین آمار تایید شده شهدای این حادثه […]

آفتاب یزد- گروه شبکه: ۲ انفجار تروریستی عصر چهارشنبه در جریان مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، در مسیر گلزار شهدا رخ داد که متاسفانه در پی آن تعداد زیادی از افراد حاضر در این مراسم، شهید و مجروح شدند. اما مطابق آخرین خبرها، گفته می‌شود که آخرین آمار تایید شده شهدای این حادثه ۸۹ نفر است. از سوی دیگر شبکه خبری العربیه گزارش داده گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای تروریستی در کرمان را برعهده گرفته است. در بیانیه این گروه تروریستی نام عاملان این حمله انتحاری آمده و تاکید شده است؛ دو برادر «عمر الموحد» و «سیف الله مجاهد» در تجمع بزرگ شیعیان در شهر کرمان، کمربندهای انفجاری خود را میان جمعیت منفجر کردند. اما وزیر کشور گفت: «سیستم‌های اطلاعاتی کشورمان با توانمندی لازم، سرنخ‌های بسیار خوبی در خصوص افراد دخیل در انفجارهای تروریستی کرمان پیدا کردند و بخشی از کسانی که در این ماجرا نقش داشتند دستگیر شدند». احمد وحیدی افزود: «اطلاعات کامل این موضوع توسط دستگاه اطلاعاتی اطلاع‌رسانی می‌شود». وی بیان کرد: «امروز کار در کنترل دستگاه‌های اطلاعاتی است و با قدرت و سرعت عمل به موقع، جریانات تروریستی که مورد حمایت رژیم‌های تروریست‌پرور هستند در چنگ قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی قرار دارند و با سرعت با آن‌ها برخورد می‌شود.»

 رئیسی در مراسم تشییع شهدا چه گفت؟
گفتنی است مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی کرمان در مصلای بزرگ امام علی علیه السلام شهر کرمان با حضور رئیس‌جمهور، فرمانده کل سپاه پاسداران، خانواده شهدا و خانواده سردار شهید سلیمانی برگزار شد. پیکر مطهر شهدا ابتدا به مصلای امام علی (ع) منتقل شد و پس از مداحی و عزاداری و اقامه نماز برای خاکسپاری به محل گلزار شهدای کرمان (در جوار مرقد سردار حاج قاسم سلیمانی) منتقل و تحویل خانواده‌هایشان شدند. پیکر شهدای شهرستانی نیز برای تشییع به زادگاهشان منتقل شده است. اما ابراهیم رئیسی در آیین تشییع شهدای انفجارهای تروریستی کرمان گفت: دشمن قدرت جمهوری اسلامی را دیده و بارها تجربه کرده است و در قضایای اخیر هم اطمینان می‌دهم که همواره دشمن قدرت جمهوری اسلامی را خواهد دید. به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: دشمن هم می‌داند که ایران امروز ایران مقتدر و قهرمان و صاحب قدرتی است که حاج قاسم برای آن تولید قدرت کرده است. آیت الله رئیسی گفت: نیروهای مسلح کشور مجهز و آموزش دیده به روز برای ما تولید قدرت کرده‌اند و از همه مهمتر، رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و امت آگاه و با بصیرت مولفه‌های قدرت در نظام اسلامی محسوب می‌شوند. وی گفت: این شهادت‌ها و ایثارگری‌ها وظیفه مسئولان را بسیار سنگین کرده و خدمتگزاری خالصانه برای مردم کمترین وظیفه آن‌هاست؛ مردم یقین بدانند این حضور با معنای آنان و پشتوانه مردمی از نظام مقدس جمهوری اسلامی، دشمن را مستاصل کرده و به همین دلیل مردم بی‌گناه را می‌کشند؛ در غزه زن و کودک را به خاک و خون می‌کشند. رئیس جمهور گفت: پیروزی حق و از بین رفتن باطل وعده الهی است و ما می‌دانیم پایان طوفان الاقصی، پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود. وی اظهار داشت: امروز در کنار پیکر شهدا، بدن‌های مجروح، معلول و آسیب دیده از ظلم دشمنان قرار دارد و مردمی با بصیرت و انقلابی در صحنه حضور دارند و ما هم در کنار مردم کرمان ایستاده ایم. رئیسی افزود: حقد و کینه دشمنان نسبت به حاج قاسم، نام و تصویر او نمایان است، زیرا حاج قاسم کار بزرگی در مقابل آن‌ها انجام داده است. رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن می‌خواست بعد از شکل دهی رژیم جعلی غاصب و ۷۵ سال ظلم به مردم فلسطین، کار دیگری را آغاز کند، اظهارداشت: اسرائیل سرزمینی است که به عنوان دفاع از یهود و با سوءاستفاده از نام یهود شکل گرفت. رئیسی گفت: رژیم صهیونیستی می‌خواست خلافت اسلامی در منطقه ما با نام اسلام ایجاد کند؛ آنجا (فلسطین) با نام یهود، اینجا با نام اسلام؛ در عراق و سوریه نیز قصد داشت جریان داعش را و دست پرورده خود را به عنوان خلافت اسلامی حاکم کند. وی بیان کرد: اما حاج قاسم یک جریان مقاومت را در منطقه برنامه‌ریزی کرد. رئیس جمهور با تشریح اقدامات جبهه مقاومت گفت: نیروی مقاومتی که قدرت هوایی و دریایی ندارد و تنها
بخشی از قدرت نیروی زمینی را دارد دشمن را مستاصل کرده است. رئیس جمهور اظهار داشت: تا امروز محاسبه این است که در منطقه، مردم فلسطین و جبهه مقاومت پیروز میدان و رژیم صهیونیستی شکست خورده میدان است. وی بیان کرد: بزرگان مقاومت، حاج قاسم سلیمانی را شهید القدس نامیدند، حقیقت هم همین است، آنچه امروز از مقاومت می‌بینیم باید از حمایت‌ها و پیگیری، مدیریت و اقدامات حاج قاسم هم ببینیم؛ اگرچه باید از فلسطین و حماس و حزب الله تجلیل کرد، اما نقش حاج قاسم بی‌بدیل بود. رئیسی اظهارداشت: حاج قاسم با تمام نیروها و ظرفیت‌های منطقه تلاش کرد جریان شیطانی داعش و دست ساخته آمریکایی‌ها در عراق و سوریه و منطقه پا نگیرد، شبانه روز تلاش کرد، امنیتی که امروز در منطقه وجود دارد و در غرب آسیا، مرهون حاج قاسم سلیمانی است. وی خاطرنشان کرد: نقشه آمریکایی‌ها برای تشکیل اسراییل دیگر در منطقه به دست حاج قاسم و نیروهای مقاومت برآب شد و حاج قاسم زیر میز زد و نگذاشت این نقشه آمریکایی‌ها پابگیرد؛ کار بزرگی کرد، حقد و کینه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و عواملش در منطقه از حاج قاسم، نام و راه و زائران قبر مطهرش، دلیل این اقدامات است. رئیس جمهور بیان کرد: می‌دانید که هر تجلیلی باید همراه با تحلیل باشد؛ باید تحلیل داشته باشیم، چرا اینقدر کینه نسبت به حاج قاسمی وجود دارد که گفت برایم گنبد و بارگاه نسازید و بر سنگ قبرم بنویسید، سرباز؛ نمی‌خواست نامش بعد از خودش اینچنین آوازه داشته باشد، اما خدا اراده کرد، کسی که برای او و به نام او و در مسیر او گام بگذارد، نامش بلندآوازه شد. وی تصریح کرد: این نام را فقط خدا بلند کرد. حاج قاسم علاوه بر تسخیر عرصه ها، دل‌ها را هم تسخیر کرد؛ دل‌ها جای خداست به راحتی تسخیر نمی‌شود؛ خدا دل‌ها را به تسخیر در می‌آورد همچنان که مکتب حاج قاسم در کنار مکتب امام خامنه‌ای و امام خمینی (ره)، و در امتداد مکتب عاشورای حسین (ع) است. رئیسی ادامه داد: خانواده شهدای عزیز کرمان بدانید خون مطهر فرزندان شما، همسران، همکاران شما همچنان که در مورد وجود امام حسین (ع) در زیارت اربعین می‌خوانیم، خون قلبش را داد که از جامعه جهل‌زدایی کند، امروز این خون شهیدان از جامعه بشری جهل‌زدایی کرده، کی در عالم دل‌ها متوجه فلسطین و مقاومت بود؟ در دل‌ها نفرت به رژیم صهیونیستی و آمریکا بود خدا به برکت خون شهیدان مردم جهان را بیدارکرد، این بیداری مردم جهان در جای جای دنیا، به برکت خون شهیدان است.

 انتقام همه شهدا را می‌گیریم
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت که به فضل الهی انتقام همه شهیدان‌مان گرفته خواهد شد. انتقام این شهیدان قبل از شهادت از دشمن گرفته شده است. سردار حسین سلامی گفت: ما شکوه صبر، عظمت نجابت، وسعت ایمان و امواج بلند مهربانی، وفاداری و فداکاری مردم کرمان را به خوبی دیده ایم. کرمان دیار شهادت و مشهد شهیدان ما است. در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، شاهد عروج ۸۵ نفر به عرش اعلا هستیم. به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امروز یک ملت به افتخار این شهدا از جای برمی خیزد تا اسلام و دین را در گستره جهان اسلام ببیند. به فضل الهی انتقام همه شهیدان‌مان گرفته خواهد شد. انتقام این شهیدان قبل از شهادت از دشمن گرفته شده است. سلامی خاطرنشان کرد: ما با یک آرایش به هم پیوسته از شیاطین کوچک و بزرگ در نبرد اسلام و کفر مواجهیم. این شهادت‌ها بازتاب شکست‌های سخت استکبار و عوامل منطقه‌ای آن است. فکر نکنید ملت ایران دست بسته بوده است. خداوند در سال‌های گذشته دست‌های ما را به روی دشمنان باز کرد. ما با آمریکا در نبرد رو دررو و واقعی بوده‌ایم و آن‌ها را شکست داده ایم. ۱۳۵ هزار نیروی نظامی در عراق آوردند، ولی شکست خوردند. قهرمان افسانه‌ای ما با یارانش آمریکا را در عراق شکست داد و عراق از سلطه آمریکا نجات یافت. می‌خواستند افغانستان را در سلطه داشته باشند، اما از آنجا فرار کردند. می‌خواستند حزب الله را در لبنان از بین ببرند، اما امروز قدرت حزب الله را می‌بینید. می‌خواستند نظام سوریه را از بین ببرند، اما سوریه ماند. در تحریم ایران شکست خوردند. خلیج فارس را ترک کردند. تقریبا منطقه را تخلیه کرده اند.

 دستور دادستانی کل برای برخورد با حرمت شکنان شهدای حادثه تروریستی کرمان
اما در پی حادثه دلخراش تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان و حرمت‌شکنی معدود افراد غافل و معاند در فضای مجازی، دادستان کل کشور خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور دستوراتی را داد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی در نامه‌ای به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور نوشت: «با توجه به ضرورت برخورد قاطع با اشخاص غافل یا معاندی که بعد از حادثه دلخراش تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان، با تولید، انتشار و بازنشر محتوای کذب و خلاف قانون و دارای وصف مجرمانه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کنند، لازم است به‌قید فوریت، دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظام، ضمن رصد جامع، به هنگام و هوشمند در فضای مجازی و رسانه‌ای، کلیه عوامل و مرتکبین مرتبط با موضوع و دارای مسئولیت قانونی را شناسایی و به منظور رسیدگی و اقدام مناسب قضائی به دادسرای ذی‌صلاح معرفی کنند.» در پایان نامه دادستان کل کشور که در تاریخ ۱۵ دی ماه منتشر شده، آمده است: «دادستان‌های محترم موظفند این امر را با رویکرد بازدارندگی محسوس و به‌صورت مستمر پیگیری و بر فرآیند اقدامات مربوط، نظارت موثر و قانونی داشته باشند.»