چراغ نخست را «قاسم روانبخش» روشن کرد. نماینده منتخب مردم شریف قم (نفر سوم از نظر میزان آراء کسب شده) در مجلس دوازدهم، هرچند با واکنش‌های منفی و بعضاً تندی مواجه شد اما به صراحت از اولویت‌ها یا به تعبیری برنامه‌های خود رونمایی کرد: «قوانینی که نیمه‌تمام مانده، مثل قانون عفاف و حجاب و قوانین […]

چراغ نخست را «قاسم روانبخش» روشن کرد. نماینده منتخب مردم شریف قم (نفر سوم از نظر میزان آراء کسب شده) در مجلس دوازدهم، هرچند با واکنش‌های منفی و بعضاً تندی مواجه شد اما به صراحت از اولویت‌ها یا به تعبیری برنامه‌های خود رونمایی کرد: «قوانینی که نیمه‌تمام مانده، مثل قانون عفاف و حجاب و قوانین صیانت از کاربران که در مجلس معطل مانده باید پیگیری شود به‌نحوی که اینترنت بیشتر توسعه پیدا کند و تقویت شود و فضای مجازی برای بچه‌های‌مان سالم‌سازی شود تا خانواده‌ها با خیال راحت بتوانند در این فضا فعالیت کنند.» او پیگیری اینترنت ملی را هم مهم دانست و گفت: «این طرح‌ها و قوانین نیمه‌کاره را باید هرچه زودتر به اتمام برسانیم و مردم آثار و برکات آن را در زندگی خود ببینند.»
یکی از انتقادات تکراری در ایام رقابت‌های انتخاباتی، عدم ارائه‌ی برنامه از سوی نامزدهای نمایندگی مجلس دوازدهم بود. بسیاری بر این عقیده بودند که اکثر قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان در انتخابات برای راه یافتن به مجلس، هیچ برنامه و سرفصلی برای این که رأی‌دهندگان بدانند کدام چهره را با توجه به برنامه‌های ارائه شده (قوی، کاربردی و گره گشا) برگزینند، ندارند.
انتخابات وارد فاز تبلیغات شد و تمام هم و غم نامزدها، قرار گرفتن و نگرفتن در لیست‌ها و ائتلاف‌ها بود گویی بودن در فلان لیست، تضمین نماینده‌ی مجلس شدن است. در کوران رقابت‌های تبلیغاتی، بازهم نشانه و ردی از طرح و برنامه از سوی نامزدهای محترم ندیدیم و مردم همچنان منتظر که این تعداد نامزد نمایندگی (بیشتر از ۱۵ هزار نفر) چطور می‌خواهند وارد یکی از ارکان حاکمیت (قوه مقننه) که نقش نظارتی نیز دارد بشوند اما فاقد برنامه و چشم‌انداز باشند؟
یازدهم اسفند رسید و مردم در صف دادن رای، بازهم فقط نام نامزدها را دیدند و کد شناسایی آن ها. انتخابات تمام شد و پس از گذشت ۷۲ ساعت، تکلیف بسیاری از کرسی‌های مجلس روشن شده و الباقی نیز تا اردیبهشت روشن خواهد شد.
انتظار نداریم نامزدهایی که در دور اول برنامه و طرح ارائه نداده‌اند در دور دوم دست به چنین اقدامی بزنند اما انتظار داریم با مسجل شدنِ نمایندگی مجلس، هر فرد در فرصت باقیمانده تا افتتاحیه‌ی مجلس دوازدهم، فهرستی از اولویت ها، طرح ها، مطالبات و برنامه‌های خود را اعلام کند تا حداقل مردم، رسانه‌ها و دیگر آحاد جامعه که دستی بر سیاست و تحلیل دارند در مجموع متوجه شوند مجلس دوازدهم قرار است کدام مسائل را به عنوان اولویت و اصل دنبال کند؛ اقتصاد، معیشت، تورم، حقوق کارگران، رسیدگی به وضعیت پرستاران، سر و سامان دادن به حوزه‌هایی که سال‌ها است تغییر نکرده و باید تعداد نمایندگان آن اضافه شوند، اصلاح برخی حوزه‌های انتخابیه، گردشگری، سیاست خارجی، تحریم ها، وضعیت آلودگی هوا، محیط زیست، مسکن، مستاجران و… این‌ها اهم معضلات و مشکلاتی است که جامعه با آن دست به گریبان است و دست روی هرکدام بگذارند حتماً انتخاب درستی بوده است.
تا اینجای کار، قاسم روانبخش تکلیف خود، برنامه ها، اولویت‌ها و آن چه
قرار است در مجلس دنبال کند را
روشن کرد.