آفتاب یزد – گروه شبکه: برخی از به اصطلاح مسئولین و فعالین سیاسی هستند که هر طور شده تلاش می کنند که اولا تمام زحمت و تلاش های ایرانیان را نادیده بگیرند و در ثانی می کوشند، نشان دهند مردم ایران از حق و حقوق بالایی برخوردارند و نباید نسبت به شرایط اقتصادی گله کنند […]

آفتاب یزد – گروه شبکه: برخی از به اصطلاح مسئولین و فعالین سیاسی هستند که هر طور شده تلاش می کنند که اولا تمام زحمت و تلاش های ایرانیان را نادیده بگیرند و در ثانی می کوشند، نشان دهند مردم ایران از حق و حقوق بالایی برخوردارند و نباید نسبت به شرایط اقتصادی گله کنند چرا که فلان کشورها چند برابر ایرانی‌ها کار می کنند اما کم توقع اند. مثل اظهارات اخیر قدیری ابیانه، فعال اصولگرا. او در گفتگویی گفته است:« برخی کره جنوبی را مثال می زنند که جمعیت مشابهی داریم و ذخایر آنچنانی ندارند و با هم خودروسازی و … را شروع کردیم، اما آنها کجا هستند و ما کجا هستیم و در پاسخ سوال من این است یک کره‌ای چقدر کار می کند و یک ایرانی چقدر؟ ساعت مفید کار در کره جنوبی ۹.۵ ساعت و در ایران ۲۲ دقیقه است و این یعنی یک کره‌ای معادل ۲۴ ایرانی کار می‌کند. علاوه بر این کار سخت، بسیار کم توقع هم هستند و بسیاری در آپارتمان‌های ۱۵ متری و ۱۷ متری سکونت دارند. برخی افراد تا بحث کار و تلاش و … می‌شود، بحث آقازاده‌ها را به میان می‌کشند، قطعا ما هم از این موضوع ناراحت هستیم و باید برخورد شود، اما حقیقت این است این سوءاستفاده‌ها آنطور که رسانه‌های غربی و فضای مجازی اغراق آمیز روی آن مانور می‌دهند، نیست. تورم دست دولت ها نیست! وگرنه هر دولتی سریعا بخشنامه می‌کرد که تورم صفر شود.»
البته از این دست سخنان کم نشنیده ایم مثل صحبت مصباحی مقدم درباره وعده‌های کم غذایی چینی‌ها که گفته بود:«چین جمعیت بالایی دارد و این جمعیت قانع است و به یک یا دو وعده غذا در شبانه‌روز اکتفا می‌کند و این فرهنگ متفاوتی است که ما از آن برخوردار نیستیم» یا چند سال پیش ولایتی اظهار کرده بود:« یمنی ها به جای لباس لنگ می‌پوشند و نان خشک می‌خورند». اما این دست از اظهارات از سوی چنین مسئولانی که از مشکلات مالی بی نیاز هستند و شرایط بد اقتصادی بر زندگی شان تاثیر چندانی ندارد، قطعا سرپوش گذاشتن بر سوء مدیریت هایی است که گریبان کشور شده است . به طوری که همین سوء مدیریت مردم را از تامین نیازهای اولیه شان عاجز کرده است. از سوی دیگر این طرز صحبت کردن یه طرفه به قاضی رفتن است یعنی چرا این مسئولان کار کردن مردم فلان کشور را می بینند اما چرا نمی گویند که چقدر دستمزد می گیرند؟ بنابراین در چنین شرایطی این مسئولان با حرف ها نمک روی زخم هستند.

حالااین اظهارات با واکنش هایی از سوی کاربران شبکه های اجتماعی روبرو شده است.
یکی از کاربران در این باره نوشته است:« تو هر وقت مثل پاکستانیها با سه چرخه های اونا رفتی سر کار نه با مرسدس آلمانی و یا تویوتا کمری ژاپن اونوقت ما خودمون رو با پاکستان مقایسه می کنیم».
کاربر دیگری گفته است:« جل الخالق…..اگر با کشورهای بدتر از خودمان مقایسه بشیم همه مشکلات حل میشه. علت پایین بودن سطح زندگی ما از امارت و قطر ، وجود افکاری مشابه تو هستند».
دیگری نوشت: « مسئولان کره ای هم ۲۴ برابر مسئولان ایران کار می‌کنند در ضمن حقوق یک کره ای ۲۴ برابر حقوق یک ایرانی می‌باشد».
یکی دیگر از کاربران اینطور می نویسد:« بله شاید درست باشد ولی تمام کره ای ها از مزایای کشوری بدون کم وکاست استفاده می کنند و مشکل فکری هر روزه مثل یک فرد ایرانی ندارند،اگر مثل ما هر روز یک فکر داشتن و نمایندگان و‍‌ آقایون بودند که هرروز یک تصمیم عالی برای مملکت می گیرند اونها هم قابل قیاس با هیچ کشوری نبودند،مملکت ما اختلاسگر و سفته باز زیاد داره دلیل پیشرفت نکردن ما فقط مردم نیستند شاید بیش از ۸۰ درصد مقصر خود آقایون تصمیم گیرنده هستند».
کاربران دیگر نوشته اند:« هر وقت حقوق کره ای بهمون دادی اونوقت این حرف رو بزن»،« به اندازه ۲۴ ایرانی هم حقوق می گیرد. مسئولین محترم خواهشا فقط نگن فلان جا بنزین لیتری چنده و ……از حقوق دستمزد ها هم بگن»، «اصلا کار هست که انجام بدیم!همش منتظر واریز یارانه ایم»، « مسئولین در کره ۱۰ ساعت کار می‌کنند در ایران ۱۵دقیقه»، « خب هر کشوری یه ظرفیت به خصوصی داره مثلا کره ای ها هم نمیتونن مثل ما با این حقوق کم و تورم و رفاه درب و داغون و مسئولان پرتوقع زندگی کنند».