نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه «بازار مسکن در ثبات نسبی قرار گرفته است» گفت: بانک‌ها الان بیشترین تملک را به‌صورت سازماندهی شده در تهران دارند. داوود بیگی نژاد با اشاره به گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن، اظهار کرد: حدود ۳۴۰۰ قرارداد مسکن در مناطق ۲۲گانه در شهر تهران به ثبت رسیده […]

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه «بازار مسکن در ثبات نسبی قرار گرفته است» گفت: بانک‌ها الان بیشترین تملک را به‌صورت سازماندهی شده در تهران دارند.
داوود بیگی نژاد با اشاره به گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن، اظهار کرد: حدود ۳۴۰۰ قرارداد مسکن در مناطق ۲۲گانه در شهر تهران به ثبت رسیده است.
وی افزود: روند آماری رو به رشد بوده و حدود ۱۷ درصد افزایش را در تعداد شاهد هستیم. اما باید بدانیم در شهر تهران حداقل باید ماهانه حدود ۱۰ هزار قرارداد خرید و فروش مسکن داشته باشیم تا بگوییم این بخش در یک تعادل نسبی که مرز بین رونق و رکود است، قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: به‌عبارت دیگر تعادل بازار مسکن با معامله ۱۰ هزار فقره برقرار می‌شود، بنابراین در آذرماه حدود ۶۰۰۰ فقره معامله از تعدادی که یک بازار صحیح دارد، فاصله داریم.
نایب رئیس اول اتحادیه مشاور املاک در پاسخ به این پرسش که این فاصله چه تبعاتی را به‌دنبال دارد، گفت: این مسئله یک هشدار را می‌دهد و همان بحث همیشگی است که قیمت مسکن با قدرت خرید مردم تطابقی ندارد.
بیگی‌نژاد بیان کرد: در این صورت با انباشت تقاضا در بازار مسکن مواجه خواهیم شد. همیشه در بحث مسکن تقاضا وجود دارد. اتفاقی که می‌افتد این است که با این آمار به مستاجران کشور افزوده می‌شود و خروجی به سمت مالکیتی نداریم. امکان دارد که خیلی از افرادی که مالک بودند در خرید و فروش‌هایی که انجام می‌دهند جا بمانند و به آمار جمعیتی مستاجران اضافه شوند.
وی اضافه کرد: همیشه تمایل به خرید ملک در مردم وجود دارد، اما وقتی میانگین وزنی هر مترمربع مسکن افزایش می‌یابد تعدادی از کسانیکه به خرید تمایل دارند متاسفانه نمی‌توانند به هدف خودشان برسند.
وی تصریح کرد: بیشترین انرژی را بخش مسکن از دولت گرفته است؛ انصافا هم باید قبول کنیم که بیشترین توان دولت در این است که به وعده‌های این حوزه عمل کند. اما موضوع این است که شاید یک مقداری شیطنت‌هایی در حال انجام است تا دولت از وعده داده شده جا بماند!
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که بیشترین پیگیری و انرژی برای بخش مسکن را وزیر راه وشهرسازی صرف می‌کند، اظهار کرد: نباید از این موضوع غافل شویم که سال ۱۴۰۰ بانک‌ها یک آمار عجیب متراژی بسیار زیادی را از سبد فروش خارج کردند. سبد فروشی که می‌توانست در جامعه اقتصاد مسکن را به ثبات برساند. بانک‌ها الان بیشترین تملک را به‌صورت سازماندهی شده در تهران دارند.
به گزارش تسنیم؛ بیگی‌نژاد گفت: امیدواریم مردم بتوانند نیازهای مصرفی خود را از بازار مسکن تامین کنند، چراکه بازار مسکن در ثبات نسبی قرار گرفته است.