رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: بازار سرمایه ظرفیت بزرگ شدن دارد. رحمتی رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی باید در اولویت قرار بگیرد، این رشد جزء از طریق سرمایه‌گذاری امکان‌پذیری نخواهد بود. این مقام مسئول گفت: به دلیل تورم غول آسا بانک مرکزی و برخی بانک‌ها مجبور به کنترل نقدینگی هستند کنترل تورم […]

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: بازار سرمایه ظرفیت بزرگ شدن دارد.
رحمتی رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی باید در اولویت قرار بگیرد، این رشد جزء از طریق سرمایه‌گذاری امکان‌پذیری نخواهد بود.
این مقام مسئول گفت: به دلیل تورم غول آسا بانک مرکزی و برخی بانک‌ها مجبور به کنترل نقدینگی هستند کنترل تورم و رشد تولید جزء از راه بازار سرمایه امکان‌پذیر نیست. نیاز ما اعتماد مردم به بازار سرمایه و بازیگران اقتصادی است که شامل بخش دولتی و خصوصی می‌شود، در صورتی که اعتماد مردم پایدار نباشد نمی‌توان از توسعه پایدار
صحبت کرد.
او می‌گوید: اعتماد مردم به غیر از شفاف‌سازی امکان‌پذیر نیست بازار سرمایه ما ظرفیت بزرگ شدن دارد. نگاه‌های فصلی برای بازار سرمایه خطرناک است و تمام تلاش‌ها بر این است به این بازار یک نگاه راهبردی داشته باشیم همه شرکت‌های بزرگ از مسیر بازار سرمایه باید عبور کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ او بیان کرد: امروزه اقتصاد کشور در بازار سرمایه نیازمند خلاقیت است، نمی‌شود با فرمول‌های یک دهه قبل بازار سرمایه را مدیریت کرد در بحث افزایش سرمایه‌ها از روش صرف سهام استفاده می‌شود و مردم در این روش سهامدار می‌شوند در عرضه اولیه نیازمند تعریف ابزارهای جدید هستیم.

> تعاونی‌ها اولویت اول خصوصی‌سازی
در واگذاری اموال دولت هستند
رئیس سازمان خصوصی‌سازی از ورود تعاونی‌ها برای خرید اموال دولتی برای نخستین بار خبر داد و گفت: شرکت‌های تعاونی در اولویت سازمان هستند. مالک رحمتی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در حاشیه نمایشگاه بیمه، بورس و بانک از ورود شرکت‌های تعاونی برای خرید اموال دولتی خبر داد و گفت: برای نخستین بار در این نمایشگاه شرکت‌هایی حضور دارند که به بخش خصوصی واگذار شدند و توانستند در مسیر درست پیشرفت و توسعه قرار بگیرند.
وی ادامه داد: واگذاری‌ها از طریق بازار سرمایه صورت خواهد گرفت تا هم مسیر شفاف باشد و هم رقابت ایجاد شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: ما دنبال فاصله‌گرفتن از دولتی‌سازی هستیم اما قطعاً با خصوصی‌سازی بدون نظارت هم مخالفیم برای همین اهلیت خریداران هم از لحاظ فنی و مالی و برنامه‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
به گزارش مهر؛ وی در خصوص واگذاری سرخابی‌ها خاطرنشان کرد: پیشکسوتان این دو باشگاه می‌توانند سهام آن‌ها را خریداری کنند و برای ما در اولویت هستند اما اگر در قالب تعاونی ورود کنند قطعاً مزیت بیشتری خواهند داشت.