آفتاب یزد – گروه شبکه: گزارش‌ها نشان می‌دهد که بارش باران در بسیاری از شهرهای خوزستان سبب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها شده و خساراتی در پی داشته است. آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی کشور نشان می‌دهد که تا پیش از ظهر روز دوشنبه بیشترین بارش ۲۴ساعته با میزان ۵۹ میلی […]

آفتاب یزد – گروه شبکه: گزارش‌ها نشان می‌دهد که بارش باران در بسیاری از شهرهای خوزستان سبب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها شده و خساراتی در پی داشته است. آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی کشور نشان می‌دهد که تا پیش از ظهر روز دوشنبه بیشترین بارش ۲۴ساعته با میزان ۵۹ میلی متر از ایستگاه سینوپتیک «شوش» در خوزستان گزارش شده است. اما متاسفانه در پی بارندگی یکی از شهروندان اهوازی در خیابان دچار برق گرفتگی شد. این شهروند اهواز برای تردد از عرض خیابانی که مملو از آب بود برای حفظ تعادل هنگام تکیه دادن به تیر برق، دچار برق گرفتگی شد و به درون آب‌های سطحی پرتاب شد که خوشبختانه وی با کمک شهروندان و نیروهای امدادی از مرگ حتمی نجات یافت. از سوی دیگر رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به آبگرفتگی معابر از تلاش برای جلوگیری از ورود آب به منازل شهروندان خبر داد. ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به حجم بارندگی، با دستور شهردار و اعضای شورای شهر اهواز ماموریت تخلیه و روان‌سازی آب در خیابان ادهم توسط این سازمان و با نظارت مستقیم خدمات شهری شهرداری آغاز شده است.

 ۵۴ مورد ریزش در محورهای کرمانشاه
اما به غیر از خوزستان در شهرهای دیگر نیز بارش باران سبب آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها شد. درهمین رابطه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از وقوع ۵۴ مورد ریزش در محورهای استان در پی بارش‌های اخیر خبر داد و گفت: گردنه «تته» نیز به صورت موقت بسته شده. فریبرز کرمی در گفتگو با ایسنا، افزود: این بارش‌ها باعث ریزش در برخی محورهای استان خصوصا منطقه اورامانات شد. وی از وقوع ۲۰ مورد ریزش در محور روانسر به پاوه، ۱۴مورد در محور جوانرود، شش مورد در محورهای پاوه، شش مورد در ثلاث باباجانی، دو مورد در گیلانغرب، دو مورد در سرپل ذهاب و چهار مورد در دالاهو خبر داد. کرمی همچنین از وقوع ریزش پل ارتباطی محور گیلانغرب به سومار به نام پل «چم سورک» نیز خبر داد و گفت: مسیر جایگزین برای تردد خودروها در این محور درنظر گرفته شده است.

 سرگردانی آب‌ها در خیابان‌های ارومیه!
آذربایجان غربی استانی سردسیر و طبیعتا مستعد بارشهای فصلی است. این بارش‌ها وقتی در فصل پاییز و بهار بصورت باران است اگرچه باعث شادی مردمان استان می‌شود اما معضلی بزرگ را هم بدلیل‌عدم مدیریت صحیح آبهای سطحی در مرکز استان بوجود می‌آورد. سالهاست که جوی‌های قدیمی و عمیق شهر سرپوشیده شده و بجای آن‌ها چند دریچه و کانال در سطح معابر تعبیه شده که در صورت بارش ممتد باران، این دریچه‌ها پاسخگوی جمع‌آوری آبهای سطحی نیست و شهروندان با سیلابی کوچک در شهر مواجه می‌شوند.

 ورود سیلاب به خانه ایلامی‌ها در پی بارش شدید باران
بارش باران‌های سیل‌آسا در ایلام نیز، باعث واردشدن سیلاب به خانه‌های مردم شهر ایلام شده است و جمعیت هلال احمر استان با حضور در خانه‌هایی که آسیب دیده‌اند، برای تخلیه این سیلاب‌ها و گل و لای در تلاش است. هواشناسی استان ایلام اما همچنان باران‌های شدید و سیلابی برای این منطقه پیش‌بینی کرده است. سرهنگ ابوالفضل کهزادی، رئیس پلیس راه استان ایلام اظهار کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی، وضعیت ناپایدار جوی شامل بارش باران در اکثر جاده‌های استان ایلام پیش‌بینی شده که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می‌کند.

اما بارندگی در تهران نیز سبب لغزنده شدن معابر و سطح راه‌ها، کندی حرکت و ترافیک سنگین در سطح شهر شد. سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که بارش باران در پایتخت سبب افزایش حجم ترافیک عصرگاهی در معابر پایتخت شد. وضعیت ترافیک به قدری وحشتناک بود که پلیس به شهروندان توصیه کرد از ترددهای غیرضروری در سطح معابر پرهیز کرده و چنانچه که می‌توانند کمی دیرتر محل کار خود نیز خارج شوند تا حجم ترافیک مدیریت شود.