وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای توقیف یک فروند در دریای سرخ را محکوم کرد و با اتهام‌پراکنی درباره نقش ایران در این رویداد، خواستار آزادی فوری خدمه آن شد. به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد، آمده است که بریتانیا توقیف غیرقانونی کشتی «گلکسی […]

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای توقیف یک فروند در دریای سرخ را محکوم کرد و با اتهام‌پراکنی درباره نقش ایران در این رویداد، خواستار آزادی فوری خدمه آن شد.
به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد، آمده است که بریتانیا توقیف غیرقانونی کشتی «گلکسی لیدر» در دریای سرخ را محکوم می‌کند. ما خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط کشتی و خدمه آن هستیم.
بیانیه یادشده، با اتهام‌پراکنی درباره نقش ایران در این رابطه مدعی شد: ایران مدت‌هاست که از حوثی‌ها حمایت نظامی و سیاسی کرده است. ما به ایران تصریح کرده‌ایم که این کشور مسئولیت اقدامات گروه‌های نیابتی و شرکای خود را بر عهده دارد. ایران باید فعالانه این گروه‌ها را مهار و از تشدید درگیری در سراسر منطقه جلوگیری کند.
وزارت امور خارجه انگلیس ادعا کرد که این کشور از طریق مشارکت در ائتلاف موسوم به «ساختار امنیت دریایی بین‌المللی» (IMSC) و «نیروهای دریایی ترکیبی» (CMF) که از سوی ایالات متحده فرماندهی می‌شود، به تضمین ایمنی کشتیرانی در منطقه متعهد
است.
نیروی دریایی یمن یکشنبه گذشته موفق شد تا یک کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ تحت کنترل خود درآورد.
شبکه «المیادین» گزارش داد، ۵۲ نفر در این کشتی حضور داشته‌اند که همگی دستگیر شده‌اند. المیادین اضافه کرد که خدمه این کشتی و تمام کسانی که در آن حضور داشته‌اند، تحت بازجویی قرار دارند تا تابعیت‌ آن‌ها مشخص شود.