در قسمت سوم سریال «گناه فرشته»، تصویر شخصیت داستان در چند عکس معروف از چهره‌های ادب و هنر در کنار آن‌ها قرار داده شده است؛ به‌جای چهره‌هایی شامل نادر نادرپور، هوشنگ ابتهاج و محمدرضا شجریان. به گزارش ایسنا، انجمن مبارزه با نشر جعلیات با انتشار تصاویر استفاده‌شده در سریال «گناه فرشته» در کنار تصاویر اصلی […]

در قسمت سوم سریال «گناه فرشته»، تصویر شخصیت داستان در چند عکس معروف از چهره‌های ادب و هنر در کنار آن‌ها قرار داده شده است؛ به‌جای چهره‌هایی شامل نادر نادرپور، هوشنگ ابتهاج و محمدرضا شجریان. به گزارش ایسنا، انجمن مبارزه با نشر جعلیات با انتشار تصاویر استفاده‌شده در سریال «گناه فرشته» در کنار تصاویر اصلی نوشته است:
«تاریخ، داستان نیست.
در قسمت سوم سریال «گناه فرشته»، تصویر شخصیت داستان در کنار برخی از بزرگان ادب و هنر به چشم می‌خورد. ایجاد چنین تغییری در عکس اصلی، علاوه بر تحریف تاریخ، نمونه بارز نادیده‌گرفتن حقوق معنوی افراد حاضر در عکس و خانواده‌هایشان است. انجمن مبارزه با نشر جعلیات از طرف خانواده‌ شاعران عضو انجمن (بهبهانی و ابتهاج) اعتراض خود را نسبت به این امر اعلام می‌کند. تولید یک اثر فرهنگی باید همراه با دقت بسیار، امانت‌داری و توجه به میراث‌ گذشتگان باشد.»