مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور درباره سخنان اخیر وزیر و بخشنامه حجاب اطلاعیه زیر را منتشر کرد. متن کامل اطلاعیه بدون هیچ تغییری به شرح زیر است: ۱- موضع وزارت کشور درخصوص عفاف و حجاب و حمایت از آمرین به معروف کاملا روشن و مشخص بوده است. رعایت حجاب و الزام به پوشش قانونی تغییر ناپذیر […]

مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور درباره سخنان اخیر وزیر و بخشنامه حجاب اطلاعیه زیر را منتشر کرد. متن کامل اطلاعیه بدون هیچ تغییری به شرح زیر است:
۱- موضع وزارت کشور درخصوص عفاف و حجاب و حمایت از آمرین به معروف کاملا روشن و مشخص بوده است. رعایت حجاب و الزام به پوشش قانونی تغییر ناپذیر بوده و هرگونه برداشتی بر خلاف این موضوع ناصحیح و غیردقیق است. ۲- ابلاغیه ضرورت مراعات حجاب توسط همگان و اعمال آن از سوی دستگاه و نهادها و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر تعارضی با این اظهار نظر وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عفاف و حجاب مبنی بر اینکه مجوز خاصی از سوی وزارت کشور صادر نشده است، ندارد و تلاش برخی فضاسازیهای رسانه‌ای برای دوگانه نشان دادن آن امری غیر واقعی و ناصواب است. ۳- گرچه تجربه نشان می‌دهد درگیر ودار رقابت‌های سیاسی و مناسبات و محاسبات گروهی از رسانه‌ها و حاشیه‌آفرینی تلاش برای جلب نظر بیشتر افکار عمومی دارند با این حال از صاحبان رسانه و ارباب جراید انتظار می‌رود با دقت بیشتر در منابع خبری و بازخوانی دقیق اظهارنظر مسئولان نسبت به انتشار تحلیل‌های ناصحیح و ابهام آفرین برای افکار عمومی خودداری کرده و به رعایت تقوای سیاسی و رعایت اخلاق رسانه‌ای اهتمام ورزند.

صادق الوعد بودن و صراحت بیان از مهمترین سرمایه‌های معنوی دولت انقلابی و مردمی است که وزارت کشور نیز در قول و عمل بیشترین توجه و تاکید را در انجام مسئولیت‌ها به آن معطوف داشته است.